Weer een Nederlander erbij

Een beetje een newb als het gaat om Neo Geo. Heb wel eens in Drouwenerzand (voor wie dat kent) Puzzle Bobble op een echte Grote Rooie cab gespeeld, kan me herinneren dat dat echt een leuk spel was, en ik er flink wat euros doorheen heb gegooid :P
Helaas zijn de MVS cab en de twee pinball machines die ze een paar jaar geleden hadden in hun kleine "arcade" ('t was maar een kleine vierkante ruimte naast het restaurant met een aantal automaten) er niet meer, m'n zus was er vorig jaar geweest en er waren toen alleen nog maar Sega Rally-achtige machines. Nog eens uit nieuwsgierigheid gemaild of ze nog wisten wat er mee gebeurd was, maar helaas wisten ze niet waar deze waren en waren ze waarschijnlijk al verkocht/ingeruild (zou me niet verbazen als het in ruil was voor die race spellen). Jammer, maar goed, Neo Geo kun je zelf ook naar huis halen

Heb op eBay een defecte Neo Geo CD en defecte Neo Geo MVS gekocht. Neo Geo CD geeft geen beeld, maar op YouTube een filmpje gezien waarin het probleem zo verholpen was. Of een defecte Sony video decoder IC, of ergens een defecte inductor. 't Zou lullig zijn als dat beide niet het geval bij mij zou zijn, maar ik ga er maar niet vanuit :P Zitten alleen geen kabels of controllers bij. Goed, een controller kan ik ook met een beetje knutselen zelf in elkaar zetten met de juiste onderdelen (nog steeds goedkoper dan een echte), DC adapter heb ik al gevonden in de buurt (zo'n eentje van een HP CD-Writer, het enige andere apparaat wat dat stekkertje gebruikt) voor een vijfje, en een RGB kabel kan later nog wel (voor m'n Sony PVM).
De 1-slot MVS die ik heb gekocht heeft een Z80 error, maar op de foto's is geen roest te zien, dus hopelijk een feit van Z80 eruit, IC voetje vastmaken en nieuwe Z80(A) erin. Ik wil dan zo'n Photoplay 2000 machine (of die andere blauwe Photoplay die dezelfde vorm heeft) kopen, en die strippen voor alleen de kast en monitor. Paar gaten erin voor besturing, coinslot verplaatsen, kast verven, nieuwe marquee, etc., om zo veel mogelijk op een echte Grote Rooie te lijken. Lijkt me wel een leuk projectje, zodra ik wat meer spaarcenten heb! Leuk om te zien dat dit forum ook een Nederlandse ruimte heeft, 't is altijd leuk om land- en lotgenoten te vinden

Ik hang hier nog wel wat rond, denk dat dat wel goed moet komen