Arcade1up better than real cabs?

neo_moe

Been There., Done That., It Was Shit.,
15 Year Member
Joined
Apr 20, 2007
Posts
8,903
NFL_Blitz_Legends_Render_package_A_2.0.jpg
 

Jon

Mr. Tater
20 Year Member
Joined
May 11, 2001
Posts
2,682
I was waiting for After Burner, personally. I do realize NFL Blitz was like number 2 behind Daytona USA. But, whatever.

@roker: MSHVSF>MVC1>XMVSF>XMCOTA>>>>>>>MVC2.

Jon
 

neo_moe

Been There., Done That., It Was Shit.,
15 Year Member
Joined
Apr 20, 2007
Posts
8,903
I was waiting for After Burner, personally. I do realize NFL Blitz was like number 2 behind Daytona USA. But, whatever.

@roker: MSHVSF>MVC1>XMVSF>XMCOTA>>>>>>>MVC2.

Jon

Yep, Afterburner is my most wanted at this point. And potentially Smash TV.

I passed on NBA Jam and will pass on NFL Blitz
 

terry.330

Time? Astonishing!
15 Year Member
Joined
May 4, 2004
Posts
9,368
I can't even imagine seriously trying to play with 4 people on that stupid little thing lol
 

neo_moe

Been There., Done That., It Was Shit.,
15 Year Member
Joined
Apr 20, 2007
Posts
8,903
I play 4 players on the Ninja Turtles one with my kids

But they're all under 10 years old :p
 

Ajax

Max Rustle
15 Year Member
Joined
Oct 9, 2005
Posts
4,417
Yeah, definitely prepare to rub beards with some fools trying to play 4P on that.
 
Last edited:

neo_moe

Been There., Done That., It Was Shit.,
15 Year Member
Joined
Apr 20, 2007
Posts
8,903


Looks like it was MvC2 after all. Here’s the game list:

X-Men Children of the Atom
Marvel Super Heroes
X-Men vs Street Fighter
Marvel vs Street Fighter
Marvel vs Capcom
Marvel vs Capcom 2

And 2 stupid console games
War of Gems
Mutant Apocalypse

I guess they go no longer include The Punisher? Wtf.
 
Last edited:

HDRchampion

Before you sell me something, ask how well my baby
10 Year Member
Joined
Mar 30, 2010
Posts
4,434


Looks like it was MvC2 after all. Here’s the game list:

X-Men Children of the Atom
Marvel Super Heroes
X-Men vs Street Fighter
Marvel vs Street Fighter
Marvel vs Capcom
Marvel vs Capcom 2

And 2 stupid console games
War of Gems
Mutant Apocalypse

I guess they go no longer include The Punisher? Wtf.
This kind of piss me off. The other pcbs are pretty much obsolete. I have 2 xmen vs sf and 2 marvel vs capcom pcb.

I want the pcb dont really want the mvc2 cab. Want to put it in the big blue
 

Jon

Mr. Tater
20 Year Member
Joined
May 11, 2001
Posts
2,682


Looks like it was MvC2 after all. Here’s the game list:

X-Men Children of the Atom
Marvel Super Heroes
X-Men vs Street Fighter
Marvel vs Street Fighter
Marvel vs Capcom
Marvel vs Capcom 2

And 2 stupid console games
War of Gems
Mutant Apocalypse

I guess they go no longer include The Punisher? Wtf.
Yeah, had they included the Punisher on the Marvel vs Capcom, it would have seriously invalidated that Marvel Super Heroes/Punisher release. I was lucky enough to get that (MVC1) at Best Buy before they stopped making it.

As I said before, MVC2 sucks so, won't be bothering with this new cab.

Jon
 

neo_moe

Been There., Done That., It Was Shit.,
15 Year Member
Joined
Apr 20, 2007
Posts
8,903
This kind of piss me off. The other pcbs are pretty much obsolete. I have 2 xmen vs sf and 2 marvel vs capcom pcb.

I want the pcb dont really want the mvc2 cab. Want to put it in the big blue

Yeah I feel the same way. I have 2 marvel vs capcom pcbs (I thought one was broken but turns out it was fine) that I put in my MSH cab as well as the original MSH pcb.

They should have made MvC2 a 12 or 14 game lineup and included some games not on the original releases so at least people might not feel so bad about double dipping.

Having said all that....anyone want to buy a MvC pcb? :)
 

neo_moe

Been There., Done That., It Was Shit.,
15 Year Member
Joined
Apr 20, 2007
Posts
8,903
I mean not for nothing I’m pretty impressed with people’s setups. It’s not much but for a small home arcade that cost a small fortune (instead of a big fortune) this kind of setup is ace.

https://www.reddit.com/r/Arcade1Up/comments/wh25a1

Truthfully these things have come a long way since the wave 1 release and everyone whose come into my home has a lot of fun playing on them....kids and adults.

I get why folks here crap on them, but for what they are they are a lot of fun. I have no regrets on any of the ones I bought.
 

HellioN

, What The Fuck Is This Shit?
15 Year Member
Joined
May 10, 2004
Posts
3,604
At $230? Nope. At $130, I’d say that’s a fair price.
Yeah no way I would have bought it at $230 or even $200.
If nothing else it looks pretty easy to install Batocera on these so that's an option as well.
I mostly bought it because I always was always sad about selling my big red and Pony IV cabs. I just didn't have room for them when I moved. I know this won't be the same but hopefully I'll find some fun with it.
 

neo_moe

Been There., Done That., It Was Shit.,
15 Year Member
Joined
Apr 20, 2007
Posts
8,903
Looks like Mortal Kombat is also $130.

I don’t like MK enough to buy a big 3/4 scale one, but I may scoop that small one at $130
 

HDRchampion

Before you sell me something, ask how well my baby
10 Year Member
Joined
Mar 30, 2010
Posts
4,434
Killer Instinct is on sale for $499 Best Buy. Also rcwiley has it for $399. Some are able to price match it. Still to pricey. I might pick it up for $249.

The only cab i want is the Time crisis/ Point bank cab.
 

neo_moe

Been There., Done That., It Was Shit.,
15 Year Member
Joined
Apr 20, 2007
Posts
8,903
Killer Instinct is on sale for $499 Best Buy. Also rcwiley has it for $399. Some are able to price match it. Still to pricey. I might pick it up for $249.

The only cab i want is the Time crisis/ Point bank cab.

Yearn i thought about Killer Instinct but I just don’t have a ton of nostalgia for that game. I also don’t think my kids would have fun with that cab (too hard).

Don’t think I’ll get Time Crisis/Point Blank, but I think that will have a larger screen. Now if they do Virtua Cop or House of the Dead....that’s a different story. :p
 

HellioN

, What The Fuck Is This Shit?
15 Year Member
Joined
May 10, 2004
Posts
3,604
How do they handle the light gun on time crisis?
 

neo_moe

Been There., Done That., It Was Shit.,
15 Year Member
Joined
Apr 20, 2007
Posts
8,903
How do they handle the light gun on time crisis?
I have T2 and they are sinden guns. I assume it would be the same.

Work great, but feel very light and cheap...no heft to them at all.
 
Top