Dutch Thread - Voor den Vaderlanden

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Intussen heb ik 'm binnen (duurde wat langer, met dank aan onze vrienden van de douane...). Anyhow, het is een mooi afgewerkte console - and works like a treat!!! Heb 'm zowel op HD teevee als op een CRT geprobeerd, werkt allemaal. Het enige dat het echt af zou maken is een slot voor een memory card... Was het wachten wat mij betreft wel waard.

Het is inderdaad prijzig, maar voor een kast heb ik echt geen ruimte (en een huis kopen zie ik mezelf voorlopig ook nog niet doen ^_^ ). Sommige CMVS-en zijn goedkoper maar vind ik niet mooi (alleen de ducttape ontbreekt nog). Dus dit is for the time being voor mij een goede optie, vandaar.
 

novabomb

Krauser's Shoe Shiner
Joined
Mar 28, 2011
Posts
236
Gefeliciteerd man, ik heb weer een aantal kits gekocht en daar ben wel even zoet ermee.
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Zo, binnenkort eens wat doen op gamegebied. Ik ben weer overnieuw begonnen met Dragon Quest 8.
 

novabomb

Krauser's Shoe Shiner
Joined
Mar 28, 2011
Posts
236
Dragon Quest is een kickuh serie, ik heb er aardig wat van uitgespeeld. Zelf voor de DS hahaha, ik ben een echte RPG fanaat.
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Goeie keus! Ben zelf geen RPG-liefhebber maar DQ8 speelt erg lekker weg. Bakken met sfeer! Als speelsnack (snel ff gamen) is het voor mij nog steeds SS3, steek daarnaast onbedoeld veel tijd in GT5 en de KOF-verzamelaar voor PSP (stiekem toch leuk, vooral die challenges ^_^). Verder probeer ik niet teveel te kopen, wil dit jaar naar Japan (als iemand Akihabara-tips heeft, lama horen) wilde vorig jaar ook maar toen kwan tsunami/Fukushima. Koers van yen en olieprijzen maken het wel een duur geintje...
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Heb afgelopen weekend Setherial op bezoek gehad en wat oldschool snes gespeeld. Was een erg goed weekend.
Ben gisteren begonnen met Fable 3.
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
I've done the unspeakable ^_^ heb zo'n 161-in-1 cart besteld en afgelopen weekend binnen gehad (als je de hacks niet meetelt 97-in-1). Oké het is niet echt verzamelen (en het blijft een lelijke gele cart) maar het speelt wel lekker (en betaalbaar ^_^) weg. Eindelijk eens games als SSVspecial, Captain Tomaday (right up my Parodius alley) Matrimalee en Nightmare in the Dark (addictive...) kunnen spelen.

Ik sta nog steeds versteld van hoe goed sommige spellen nog spelen (aged like wine, not vinegar), erg goed.

Intussen heb ik 'm binnen (duurde wat langer, met dank aan onze vrienden van de douane...). Anyhow, het is een mooi afgewerkte console - and works like a treat!!! Heb 'm zowel op HD teevee als op een CRT geprobeerd, werkt allemaal. Het enige dat het echt af zou maken is een slot voor een memory card... Was het wachten wat mij betreft wel waard.
 

Milspex

n00b
Joined
Apr 16, 2013
Posts
18
Intussen heb ik 'm binnen (duurde wat langer, met dank aan onze vrienden van de douane...). Anyhow, het is een mooi afgewerkte console - and works like a treat!!! Heb 'm zowel op HD teevee als op een CRT geprobeerd, werkt allemaal. Het enige dat het echt af zou maken is een slot voor een memory card... Was het wachten wat mij betreft wel waard.

Wat moest je betalen aan invoeringsrechten?
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Wat moest je betalen aan invoeringsrechten?

Hi Milspex, weet niet zeker meer (papiermeuk weggegooid) maar zeker rond de 100 euro. Maakt het allemaal net wat duurder. Het vervelende vond (en vind) ik dat ik oomphtien keer iets buiten de EU kon bestellen, maar deze dure pikten ze er natuurlijk net weer uit :( gelukkig maakt de kwaliteit een hoop goed. Zelfs niet gamers worden nieuwsgierig naar het houten kastje onder de tv ;)
 
Joined
Feb 6, 2013
Posts
29
Ik heb ook iemand met het Neo Geo Virus geïnfecteerd.
Hij had bij mij de Neo Geo X Gold gezien.

Hij wilt een Neo Geo AES met RGB & Unibios mod (Zoals hier: http://www.consolepassion.co.uk/modification-neo-geo-aes)

Kan iemand dit regelen of weet iemand waar je die kan kopen?

Ook zoekt hij die 161 in 1 Cartridge die Marcooled nu dus ook heeft. Ik zag dat die te koop was in de NeoStore van dit forum maar kan je die niet ergens nog vinden?

Update: die is ook al verkocht in de Neo store helaas.

Ik zag hem hier ook voor 600+ dollar weggaan:
http://www.neo-geo.com/forums/showt...-in-1-AES-Limited-Edition-Brand-new-condition!

Ik hoor het graag. Hij zal zich misschien ook nog hier registreren dan hebben we weer een nieuwe Neo Geo lid erbij!
 
Last edited:

DamNub

n00b
Joined
May 16, 2013
Posts
2
hey forum,

ik zit al een paar jaar te denken een arcade machine te kopen, ik heb er nooit echt veel research in gedaan maar 2 maanden geleden ben ik weer een beetje gaan kijken wat me nou leuk/cool lijkt. en ik kwam uit op een neo geo mv:D maar ik had een paar vraagjes over de neo geo dus ik heb me aangesloten op het neo geo forum in hoop dat jullie me kunnen helpen:).

Als eerste denken jullie dat een neo geo geschikt is voor een 16 jarige jongen :p (ik weet dat het jong is:9).
zelf heb ik 3 flipperkasten die ik zelf heb opgeknapt. en als ik een neo geo mvs wil kopen aan wlke prijs moet ik dan denken ik heb ze op ebay (USA) voor 200 dollar gezien maar in de nl zie ik er maar 1 en die is 750 euro :<

btw ik had me 1 maand geleden opgegeven voor dit forum en ben net pas accept is dat altijd z'n lange tijd of is dat een foutje?:p
en ik ben gebanned van de chat zonder reden:p

bvd voor iemands antwoord

gr Bernd
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Hey Bernd,

Het duurt normaal niet zolang voordat je geaccepteerd wordt. Het zal wel een foutje zijn denk ik :)
Wat betreft de prijzen moet je erg goed oppassen. Op eBay worden de prijzen enorm opgedreven tot niveaus die het geld eigenlijk niet waard zijn. Handel vooral met mensen van het forum met een goede feedbackrating. Als je meer vragen hebt, hoor ik het graag.
 

Asure

Captain Dick,
Joined
Sep 14, 2001
Posts
644
hey forum,

ik zit al een paar jaar te denken een arcade machine te kopen, ik heb er nooit echt veel research in gedaan maar 2 maanden geleden ben ik weer een beetje gaan kijken wat me nou leuk/cool lijkt. en ik kwam uit op een neo geo mv:D maar ik had een paar vraagjes over de neo geo dus ik heb me aangesloten op het neo geo forum in hoop dat jullie me kunnen helpen:).

Als eerste denken jullie dat een neo geo geschikt is voor een 16 jarige jongen :p (ik weet dat het jong is:9).
zelf heb ik 3 flipperkasten die ik zelf heb opgeknapt. en als ik een neo geo mvs wil kopen aan wlke prijs moet ik dan denken ik heb ze op ebay (USA) voor 200 dollar gezien maar in de nl zie ik er maar 1 en die is 750 euro :<

btw ik had me 1 maand geleden opgegeven voor dit forum en ben net pas accept is dat altijd z'n lange tijd of is dat een foutje?:p
en ik ben gebanned van de chat zonder reden:p

bvd voor iemands antwoord

gr Bernd

Via Nozomi forum kun je in contact komen met meer Nederlanders die in de hobby zitten. Rklok verkoopt mooie kasten, ik heb zelf 4-slots en 1-slots MVS units te koop staan rond de 50,- dus die $200 kun je beter in je zak houden.
 

DamNub

n00b
Joined
May 16, 2013
Posts
2
Via Nozomi forum kun je in contact komen met meer Nederlanders die in de hobby zitten. Rklok verkoopt mooie kasten, ik heb zelf 4-slots en 1-slots MVS units te koop staan rond de 50,- dus die $200 kun je beter in je zak houden.

wow 50 euro en dan heb je echt een arcade kast zoals deze: http://2.bp.blogspot.com/-6A7H1MBu8sM/ULdtw25f1oI/AAAAAAAACeY/v_8x7wYwfGo/s1600/mvs-models.png ?
is het dan zo dat je meer betaald voor de games dan voor de neo geo zelf? want als ik een neo geo van 50 euro ergens vind zou ik hem vrijwel meteen kopen denk ik :)

gr bernd
 

Asure

Captain Dick,
Joined
Sep 14, 2001
Posts
644
Voor 50 euro heb je alleen de pcb (printplaat) waar je cartridges op kunt spelen. Een kast kost wel even iets meer. reken 400-600 voor een mooi model.
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,424
Zo, ook maar eens ingelogd in forever hier. Na een aantal jaren weg te zijn geweest van de hobby, begint het langzaam weer te jeuken.

Heeft iemand toevallig wat neo geo posters liggen of artsets?
 
Last edited:

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Zo, ook maar eens ingelogd in forever hier. Na een aantal jaren weg te zijn geweest van de hobby, begint het langzaam weer te jeuken.

Heeft iemand toevallig wat neo geo posters liggen of artsets?
Nee sorry. Ik zou zelf ook wel een Neo Geo poster willen.
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Sowww...beetje stil hier ;)

Nog NL-taligen actief met NG? Ben zelf wat rustiger de laatste tijd (verhuizing, werk zoeken, auto fixen) maar hoop binnenkort mn NG mobo in een schoongemaakte Blast City te kunnen hangen. Lekker SamSho-en op mn eigen candy :D
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Sowww...beetje stil hier ;)

Nog NL-taligen actief met NG? Ben zelf wat rustiger de laatste tijd (verhuizing, werk zoeken, auto fixen) maar hoop binnenkort mn NG mobo in een schoongemaakte Blast City te kunnen hangen. Lekker SamSho-en op mn eigen candy :D
Ik ben vaker te vinden op nozomi.nl
Kijk daar maar eens rond ;)
 
Top