Dutch Thread - Voor den Vaderlanden

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Oh man ik mis bijna nooit een verjaardag,gefeliciteerd nog he.

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Gaat er nog iemand uit Nederland naar het Insert Coin Event in Northampton?

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
teach me dutch please

sure,ask me what you want to know and i will translate,if you get to paris i will teach you in person.
Btw i called a buddy of mine and asked what he was doing turned out he was bored and drove to Paris,gave him a tip for a cheap,shabby but clean and cheap Hotel in the middle of the city.He is in the same room i was 4 or 5 years ago,lol

lesson one=Les een
Beautiful women=mooie vrouwen
1=een
2=twee
3=drie
4=vier
5=vijf
6=zes
7=zeven
8=acht
9=negen
10=tien

SPINMASTER X

I AM NOT FRENCHMAN,, I AM A HUMAN BEING!,
20 Year Member
dank je viel ratson ;)

I wanna start with some basic things

Hello, good morning, good evening, good night, see you later.
This, that, those, these
Mine, yours, his, hers, ours, theirs
me, you, us, them
left, right, up, down
front, back
new, old.
Go, Stop

"how do you say.... in Dutch"

I think those would be a good start

I'm determinded to learn this language. I have so many friends that live in Holland and Belgium and those are the only ones who I can't talk to in their own language. We always have to use english. I really like dutch though. I understand it when it's spoken to me but I can never reply back! But with your help that could all change!

smuf

Vice's Love Slave
15 Year Member
dank je viel ratson ;)

I wanna start with some basic things

This, that, those, these
me, you, us, them
left, right, up, down
front, back
new, old.
Go, Stop

"how do you say.... in Dutch"

I think those would be a good start

I'm determinded to learn this language. I have so many friends that live in Holland and Belgium and those are the only ones who I can't talk to in their own language. We always have to use english. I really like dutch though. I understand it when it's spoken to me but I can never reply back! But with your help that could all change!

Hallo, goedemorgen, goedenavond, goedenacht, tot ziens

This, that, those, these
Dit, dat, die, deze

Mijn, jouw (or "uw" to be polite if it's someone you don't know well or a superior), zijn, haar, onze, hun

me, you, us, them
ik, jij ("u" to be polite), wij, zij

left, right, up, down
links, rechts, omhoog, omlaag

front, back
voorkant, achterkant

new, old.
nieuw, oud

Go, Stop
ga, stop

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Bedankt Smuf,ik neem binnenkort een cd voor smx op met de uitspraak.

ZiEk

Stakes Winner
zeker deze erbij zetten.

Goede morgen, waar is de coffeeshop?

;P

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
lol,ja idd die zou ik met mijn stonede kop gewoon vergeten:emb:

V

vitellius

Guest
Nadat ik al jaren een Neo Geo systeem te hebben willen kopen, heb ik vorige week tijdens een bezoek aan Hong Kong een Japanse Neo Geo gekocht. Er zit helaas geen voeding bij.
Weet iemand of ik een originele PAL voeding kan gebruiken of er anders 3rd party voedingen te krijgen zijn zodat ik de Neo Geo kan aansluiten zonder gebruik te hoeven maken van een step down converter?
Alvast bedankt voor de hulp

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Als het goed is heb je zowiezo een stepdown nodig vanwege 110v(dacht ik)
Maar ik weet iig dat een sega megadrive voeding past en werkt.En welkom trouwens.
Als je echt in Rotterdam woont en je wil neo-geo op een originele cab beleven/spelen.Kom dan gerust eens langs want ik woon in Dordrecht en heb een 6 slot cab.Niet echt ver weg en bij mij is vrijwel iedereen welkom.
btw,er zijn originele voedingen die op 110v of 220v gezet kunnen worden

Last edited:
Ah wat een genot! nederlands en neo geo
Mensen, heeft er iemand een 1 of 2 slots neogeo moederbord voor mij te koop?
ik heb me rot gegoogled maar in NL zijn ze bijna niet te vinden.. heb al wat MVS carts maar het mobo wat ik wilde kopen uit belgie werd voor mijn neus weggekaapt...

Aangezien ik mortal kombat zat ben, wil ik wat vette neo geo spellen kunnen spelen....

Dus als iemand nog 1 te koop heeft, let me know!

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Ah wat een genot! nederlands en neo geo
Mensen, heeft er iemand een 1 of 2 slots neogeo moederbord voor mij te koop?
ik heb me rot gegoogled maar in NL zijn ze bijna niet te vinden.. heb al wat MVS carts maar het mobo wat ik wilde kopen uit belgie werd voor mijn neus weggekaapt...

Aangezien ik mortal kombat zat ben, wil ik wat vette neo geo spellen kunnen spelen....

Dus als iemand nog 1 te koop heeft, let me know!

check Dragonfly amusement duur met 60-1 royal videocabs maar heeft redelijk goede prijzen wat mvs games betreft en hij heeft ook mvs mobo's,1,2 en 4 slot.Je kan ook RKLOK proberen maar die heeft waarschijnlijk alleen japanse(maar dat is niets wat een unibios niet kan verhelpen.En als je niet kan wachten moet je maar een x langskomen in dordrecht.Ik heb een 6 slot cab en 20+ games.Welkom aan bord trouwens,niet iedereen is altijd even vriendelijk hier maar dat heeft zijn redenen.Het is in ieder geval het beste en grootste neo forum off all
DSC00450.jpg

DSC00451.jpg

DSC00046.jpg

Last edited:
Thnx dude!
dragonfly had ik gevonden inderdaad, vragen toch best veel voor een moederbordje maar dan ga ik daar wel bestellen, wil toch mijn metal slugjes en sam sho 4 kunnen spelen!
kheb nu een MK kast staan met ultimate mortal kombat maar is toch snel saai als je niemand hebt die een btje kan spelen.. en ik ben neo geo gek dus had al wat MVS gekocht.
kan niet wachten om ze te spelen!!

haha mooie picca met de J in de mond
Dordrecht is iets te ver om ff een potje te gamen, zit zelf in Zwolle
thnx voor het aanbod

Last edited:

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Zwolle is inderdaad een beetje ver en om nou gelijk te blijven slapen op de eerste date is ook weer een beetje te:D (just kidding)Ik ben wel van plan om over een tijdje een kleine gamemeeting te houden met mogelijkheid tot overnachten.
Als je trouwens effe naar http://www.nozomi.nl/forum/index.php gaat en je aanmeld,dan is de kans groot dat iemand daar wel een 2 slot voor een goede prijs heeft.Het is een nederlands forum waar een hoop jongens zitten die ook op dit forum zitten.De gasten op nozomi zijn erg relaxed en zeer behulpzaam trust me:cool:

Aight cool
thnx voor de info en keep me posted voor die gamemeeting! altijd lachen om een daggie te gamen.

kheb dragonfly gemaild, nog geen reactie, zal dat forum eens proberen, thnx
nu maar ff 2 nieuwe sticks regelen, de mijne is een btje lam door lompe gamers
wordt mooi puzzelen haha heb niet zo gek veel verstand van het fixen van kasten, maar schijnt niet zo moeilijk te zijn.
wish me luck kerl en spreek je

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Aight cool
thnx voor de info en keep me posted voor die gamemeeting! altijd lachen om een daggie te gamen.

kheb dragonfly gemaild, nog geen reactie, zal dat forum eens proberen, thnx
nu maar ff 2 nieuwe sticks regelen, de mijne is een btje lam door lompe gamers
wordt mooi puzzelen haha heb niet zo gek veel verstand van het fixen van kasten, maar schijnt niet zo moeilijk te zijn.
wish me luck kerl en spreek je

ik moet binnenkort ook nog iets weten van dragonfly en zal gelijk vragen wat het kost,heb al vaker wat bij ze gekocht.Wie weet krijg ik het voor minder.
Ik heb zelf 2 linkerhanden en kan je verzekeren dat zelfs ik joysticks en buttons kan vervangen.Het stelt echt niks voor.Alleen wel effe de draden labelen:D

wibraman

n00b
Zal ik me hier ook maar eens melden.

Ik ben al een aantal jaren een member op Nozomi, en hoewel ik niet een actieve poster ben, doe ik wel altijd alles lezen wat er op het forum voorbij komt. Zelfde geldt eigenlijk voor Neo-Geo.com en ik heb nooit echt de behoefte gehad om te posten.

Maar omdat ik me laatst weer een beetje bezig ben gaan houden met m'n arcadekast leek het me toch wel eens leuk om hier een berichtje achter te laten in dit oerhollandse gedeelte.

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Hallo en welkom wibraman als je de spellen wilt proberen te verkopen zullen er mensen zijn die gaan zeuren over je postcount en feedback,joindate.Maar ik back je wel.Ik heb je trouwens een lijstje gestuurd op nozomi

Last edited: