En svensk tråd

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Bara undrar hur många svenskar det finns här? Och om ni har några grymma Neo Geo samlingar.:D
Själv sitter jag utanför Sthlm med en Neo Geo CD med
Samurai Shodown 1 & 4.
KOF 95 & 96
Fatal Fury 3
Art of Fighting 2 & 3

Har inte köpt ett spel på flera år men funderar starkt på att börja samla igen.:mr_t:
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Grymmaste! Började nästan ge upp hoppet om sverige.
Villka lir är det? Hur länge har du haft den?
 

Tiny Elvis

n00b
Joined
Feb 17, 2004
Posts
15
Hade en Neo Geo för länge sen.
Köpte en ny häromdagen.

Dock har jag problem.
När jag drar igång maskinen är det bara blockig grafik, typ som Nintendo 8-Bit. Dvs man ser ingenting
.Inget ljud m.m
Säljaren har dock lovat att hjälpa till med en ny maskin.

Men det kan väl inte ha med strömadaptern att göra?
Hade inte strömmen varit korrekt, hade maskinen inte startat överhuvudtaget?

Vad kör du med för strömkonverter/adapter?

Min teori är att maskinen grafikort/krets har brakat ihop?
Är grymt "noobad" i såna här ämnen.
 

Pingu

Hardened Shock Trooper
Joined
May 27, 2003
Posts
444
Finns väl minst 15-20 svenskar här på forumen i alla fall. Själv har jag lite aes, mvs, ngpc och hyper64 spel. Återfinnes i Stockholm.
 

Fredrik X

n00b
Joined
Feb 19, 2004
Posts
16
Var hälsade!

Som sagt, kul att se att vi nord-bor finns representerade även här!

Sitter själv med en moddad AES, inköpt här på Neo-Geo.com, köpte den vid årsskiftet, tillsammans med Samurai Shodown 2...

Jobbar just nu extra som ett djur för att ha råd med lite nya spel...:drool_2:
 

Tiny Elvis

n00b
Joined
Feb 17, 2004
Posts
15
Moddad AES.
Soft, skulle också vilja ha det, men att köpa en ny maskin bara för det, icke...
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Från Haninge. Har ett dedikerat electrocoin kabinett, 30 shockboxade mvs kasetter, en aes och åtta kasetter till den. Mitt kabinett får inte så mycket tid nu pga att monitorn är paj och jag är inte karl nog att fixa den.:(

Köpte en phantom1 för några månader sen här på Ng.com, så mina mvs kasetter är inte helt värdelösa. Någon Stockholmare som är sugen på turnering?
 

Pingu

Hardened Shock Trooper
Joined
May 27, 2003
Posts
444
Värt att nämna är väl att det finns en hel del "neonötter" på arkadtorget.net också.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Coolt att det var ett gäng här.

Ska spana in arkadtorget.net

Man sitter ju här å dregglar ibland och önskar att man hade
en AES. De nya spelen verkar ju så jäkla sjyssta. Nån som lirat SVC Chaos tex?
Finns det nån arkadhall kvar i sverige där man kan lira såna här spel. Minns för typ 10år sen eller nåt..ännu mer säkert, så stod en
skön Neo Geo arkad i Gallerian i sthlm med Samurai Shodown på!:drool_2: Där gjorde man av med många 5 kronor.
Minns när NK sålde Neo Geo AES spel till helt störda priser.
Tycker ni som är här det är värt att pröjsa 3500kr för ett fighting
lir?
Jag älskar spelen men prislappen är i grövsta laget.
Så jäkla synd att de inte uppdaterat Neo Geo CDn, jag
skaffade den för prisernas skull för några år sen.
Jag glömde säga att jag har en Neo Pocket också, med Samurai
Shodown 2 och Puzzle Bobble 2...men den ligger mest och dammar.
:oh_no:
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Dock har jag problem.
När jag drar igång maskinen är det bara blockig grafik, typ som Nintendo 8-Bit. Dvs man ser ingenting
.Inget ljud m.m
Säljaren har dock lovat att hjälpa till med en ny maskin.

Men det kan väl inte ha med strömadaptern att göra?
Hade inte strömmen varit korrekt, hade maskinen inte startat överhuvudtaget?

Vad kör du med för strömkonverter/adapter?

Min teori är att maskinen grafikort/krets har brakat ihop?
Är grymt "noobad" i såna här ämnen.

Har ingen aning om varför du får grafikfel? Minns att på de gamla NES kassetterna kunde man blåsa i dem och att det var typ smuts som orsakade såna saker?
Jag tror inte heller på strömmen. Min Neo CD strulade ju och resetade sig ibland. Nu efter att jag var inne i den och moddade den till japansk, :glee:, så verkar den slutat med det? Förmodligen har jag nåt glapp nånstans?! Funderar på att köpa en extra ström adapter för säkerhets skull.
Precis som du är jag en supern00b på sånt här! :mr_t:
 

Fredrik X

n00b
Joined
Feb 19, 2004
Posts
16
Nån som vet var man kan hitta AES spel här i Sverige? Brukar kika på internet-auktioner, men utbudet är ju inte direkt överväldigande..
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Såg att en snubbe säljer lite grejer på tradera just nu iaf. MVS konverterade kassetter till AES.
Annars kan man ju köpa här och på ebay.
Butiker i sverige som säljer neo geo AES är väll = 0 !
:annoyed:
 
Joined
Jun 20, 2003
Posts
5
Här är ytterligare en svensk. Stolt ägare av en AES med en trasig a/v kabel, så jag kan inte lira nått tills jag fått den fixad.

Äger följande spel:

AES:

Art of Fighting 2
Eightman
Senguku

Neo Geo CD:

Samurai Spirits RPG
Neo Geo Cd Special (Demo skiva)

Snart även ägare av en Neo Geo Pocket och Samurai Spirits 2 och Baseball Stars.
 
Last edited:

Tiny Elvis

n00b
Joined
Feb 17, 2004
Posts
15
dreamchaser said:
Här är ytterligare en svensk. Stolt ägare av en AES med en trasig a/v kabel, så jag kan inte lira nått tills jag fått den fixad.
A/V Kablar finns i överflöd på Ebay.

Jag är en lycklig man, min kusin var i USA i helgen och hittade Metal Slug 2 & Metal Slug 4, AES för 1400 sek styck.=)

Ingen som har tips på var man kan hitta ett Last Blade 2?

Min samling är nu.
Samurai Showdown
Samurai Showdown II
Fatal Fury 2
Fatal Fury Special
Ghost Pilots
Metal Slug 1 (MVS konverterad dock...)
Metal Slug 2
Metal Slug 4
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Jag är en lycklig man, min kusin var i USA i helgen och hittade Metal Slug 2 & Metal Slug 4, AES för 1400 sek styck.=)

Grymt bra pris för de titlarna.
Har ju inte änns en AES själv. Verkar som den är helt död nu då, tänker på AtomisWave nyheten, men priserna på spel och så borde ju gå upp ännu mer nu då som samlar objekt.

Funderar på att köpa en Dreamcast. Finns ju en hel del Neo Geo titlar till den och priserna är lite mer humana där?:oh_no:
Nån som har nån erfarenhet av Dreamcast och deras Neo Geo konverteringar?
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Dreamchaser: Samurai Spirits RPG är helt på japanska va? Kan man lira det spelet om man inte kan japanska?
 

Tiny Elvis

n00b
Joined
Feb 17, 2004
Posts
15
Temjin said:
Grymt bra pris för de titlarna.
Har ju inte änns en AES själv. Verkar som den är helt död nu då, tänker på AtomisWave nyheten, men priserna på spel och så borde ju gå upp ännu mer nu då som samlar objekt.

Funderar på att köpa en Dreamcast. Finns ju en hel del Neo Geo titlar till den och priserna är lite mer humana där?:oh_no:
Nån som har nån erfarenhet av Dreamcast och deras Neo Geo konverteringar?

Tragiskt med sant.
Har inte bestämt mig om inköp av en Atomiswave, fattar ingenting av maskinen, kan man koppla den rätt in i tv:n eller behöver man speciella saker för att kunna spela.
Krävs det en massa teknisk kunskap...osv

Min Neo Geo kommer mer bli en kul sak, många av spelen tåls att spela om, så den kommer alltid ha en given plats.
Att den skulle läggas ner kommer inte som en chock, maskinen har gått på tomgång dom senaste 4 åren.
 

Harry Hazard

Lurker,
Joined
Jun 14, 2001
Posts
261
Tiny Elvis said:
A/

Jag är en lycklig man, min kusin var i USA i helgen och hittade Metal Slug 2 & Metal Slug 4, AES för 1400 sek styck.=)

Väldigt bra pris.
japansk eller usa version? kompletta?
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Temjin said:
Har ju inte änns en AES själv. Verkar som den är helt död nu då, tänker på AtomisWave nyheten, men priserna på spel och så borde ju gå upp ännu mer nu då som samlar objekt.


Tycker att priserna lika gärna borde kunna gå ner. Utan nya titlar som gör att Neon hypas på diverse siter / tidningar kanske intresset går ner, plus att de etablerade samlarna kanske tappar sitt intresse när det inte finns något nytt att se fram emot.

Jag tycker att det känns som om NeoGeo är 80% hype och 20% spel. Ta bara herr xför_kort20x till exempel. En kille med stor mun som tror han blir häftigare av att ha många AES kasetter och bete sig som om han ägde stället.


Temjin said:
Funderar på att köpa en Dreamcast. Finns ju en hel del Neo Geo titlar till den och priserna är lite mer humana där?:oh_no:
Nån som har nån erfarenhet av Dreamcast och deras Neo Geo konverteringar?
[/B]

Jag har Last blade 2, Kof2000 och Motw, men har inte kunnat testa dem än. Letar just nu efter en moddad Dc eftersom jag inte vill hålla på och pula med bootskivor. Vad jag har hört ska dom snudd på övertäffa originalen bortsett från laddtiderna. Jag håller tummarna. :buttrock:
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Tragiskt med sant.
Har inte bestämt mig om inköp av en Atomiswave, fattar ingenting av maskinen, kan man koppla den rätt in i tv:n eller behöver man speciella saker för att kunna spela.
Krävs det en massa teknisk kunskap...osv
Jag tror att ännsålänge är den där Atomiswave bara en arkad. Alltså inget som är menat för någon att ha hemma. Sett några bilder och det är ju stol och grejer med. Har iof sett bilder på bara nån sorts moderkort också som man kanske kan koppla till nåt?! Men att få tag på sen sån maskin och sen spel... verkar bökigt och jättedyrt.

Tycker att priserna lika gärna borde kunna gå ner. Utan nya titlar som gör att Neon hypas på diverse siter / tidningar kanske intresset går ner, plus att de etablerade samlarna kanske tappar sitt intresse när det inte finns något nytt att se fram emot.

Jag tycker att det känns som om NeoGeo är 80% hype och 20% spel. Ta bara herr xför_kort20x till exempel. En kille med stor mun som tror han blir häftigare av att ha många AES kasetter och bete sig som om han ägde stället.

Iof, priserna kan ju bli hursomhelst. Men tex NES spel i bra skick kan ju gå på en del pengar mer än vad de igentligen köptes för och den maskinen är ju död sen länge.

Iof grymt att ha många AES kassetter men man behöver kanske inte skryta!:eek_2:

Jag har Last blade 2, Kof2000 och Motw, men har inte kunnat testa dem än. Letar just nu efter en moddad Dc eftersom jag inte vill hålla på och pula med bootskivor. Vad jag har hört ska dom snudd på övertäffa originalen bortsett från laddtiderna. Jag håller tummarna.
Jag trodde DC var reg fri? Är det så jobbigt att byta med en bootskiva då?
Verkar ju finnas en att ladda ner till DC också från internet eller P2P program hrmhrm...
:glee:
 

Tiny Elvis

n00b
Joined
Feb 17, 2004
Posts
15
Harry Hazard said:
Väldigt bra pris.
japansk eller usa version? kompletta?

Japanska | Kompletta.
Fast jag tänker inte låsa in dom eller lägga dom i platpåsar som 65% av alla härinne gör.
Spelen är till för att spelas.
 

MrLonghair

Morden's Lackey
Joined
Jul 27, 2003
Posts
350
Konverteringar är miff. Såg en MS1 AES konvertering för 2500.

Har ett par MVSer och lite lir.. tja, 35 st, http://www.mechsuit.com/arcade/games/index.html

25" JK kabinett som borde komma igång i veckan, väntar på ett chassikort från Hantarex


Spelade min första AES 1991 (Magician Lord), mitt första MVS 1991 (Fatal Fury)

Första arkadspelet öht var nyårsafton '85, Donkey Kong kabinett på Kanarieöarna
 

krakov

Armored Scrum Object
Joined
Feb 23, 2004
Posts
248
...

Jag har varit aktiv ett ganska bra tag nu, precis kommit tillbaks till denna neo-geo.com p.g.a ny e-mailadress.

Började med en CD-Z för några år sedan, gick vidare till AES sommaren 2001 och började samla som en tok, vilket jag fortfarande gör.

Har för nuvarande en hyffsad samling japanska AES-titlar. Nästa inköp blir förmodligen KOF 2003 framåt release.

Art of Fighting
Art of Fighting 2
Baseball Stars 2
Fire Suplex
Fatal Fury Special
Garou: Mark of The Wolves
KOF 94
KOF 99
KOF 2001
KOF 2002
Matrimelee
Metal Slug (konvertering)
Metal Slug 3
Rage of the Dragons
Samurai Showdown
Samurai Showdown 2
Samurai Showdown 3
SVC: Chaos

Finns ett gäng fler samlare från Sverige som inte tillkännagivit sig i denna tråd än vet jag.
 
Top