En svensk tråd

Tiny Elvis

n00b
Joined
Feb 17, 2004
Posts
15
-->>Krakow.

Garou-Mark of the Wolves, är det så bra som alla säger?
Har funderat på att köpa det, men med tanke på vilket pris det ofta ligger på så kan jag inte riktigt bestämma mig....
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
I mitt tycke är Mark of the wolves bara aningen efter Last blade 2 som den bästa fightern till neo-geo. Min personliga åsikt bara förstås, men dom två spelen är utan tvekan dom jag lägger ned mest tid på.

Motw är snyggt som tusan och lätt att komma in i. Kanske aningen för enkelt bara. Vad gäller prislappen kan du ju som jag köpa en phantom1 konverter, (funkar suveränt) eller så kan du ju kort och gott emulera. (Eller köpa Dc konverteringen)
 

Shito

King of Typists,
20 Year Member
Joined
Jan 4, 2002
Posts
9,353
Hi to all the Swedish NeoGeo fan! :)

My girlfriend (who's Italian just like me) is kinda in love with your country. She's a fangirl of The Ark and IKEA (lol).

Well, it seems I got kinda attracted into his interest for Sweden as well! :-)

And I LUV those tasty Swedish meatballs with fruit sauce! ;-)

Can you possibly link me some recipes for Swedish dishes written in English? It's almost impossible to find any Swedish Cook Book here in Italy! :rolleyes:

Also, I have to give big kudos to Jonas Andersson who really is DA MAN and helped me out getting a rare THE ARK item that I'm going to gift to my gf on her upcoming birthday!

THANK YOU MAN
(and I hope you can find that elusive vinyl too... ;) )

Anyway, Sweden rulez!

-G.
 

Tiny Elvis

n00b
Joined
Feb 17, 2004
Posts
15
Last Blade 1 & 2 är inplanerade köp efter Metal Slug 5/Kof 2003/SNKVSCC.
Får väl slänga en närmare blick på Garou kanske.:buttrock:
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Motw är snyggt som tusan och lätt att komma in i. Kanske aningen för enkelt bara. Vad gäller prislappen kan du ju som jag köpa en phantom1 konverter, (funkar suveränt) eller så kan du ju kort och gott emulera. (Eller köpa Dc konverteringen)

Jag bestämde mig iaf idag för att köpa en Dreamcast.
Motw är ett av liren jag med största sannolikhet kommer att köpa.
Har det som rom till Neorage och det är verkligen värt att köpa.
Så det blir Neo Geo CD för de lite äldre Neo spelen och DC som får lira de nya då!
:mr_t:
Hoppas SvC Chaos släpps på DC också, äveom det redan finns
Snk Vs Capcom i 2 olika versioner redan på den.
 

krakov

Armored Scrum Object
Joined
Feb 23, 2004
Posts
248
garou

Last Blade ingår även i min samling, visste att jag skulle glömma något :P

Iaf, jag tycker inte garou är värt sitt pris. Det är verkligen snyggt och medryckande men också alldeles för komplicerat på ett mycket simplistiskt sätt. Vill man få ut musten ur det så får man lära sig taunt moves och breaking, för att inte glömma just defend och den medhörande brytfunktionen. Det är riktigt svårt att få grepp om dessa, men man klarar sig utan dem om man faktiskt.
Jag föredrar KOF-serien framför allt annat. Skaffa KOF 98 för en billig peng, har du inte varit i kontakt med serien innan lär du finna flera månader eller år utav spelglädje, beroendee på hur intresserad du är.

Skulle även vilja lägga ett gott ord för ROTD som bashas likt inget annat spel. Det är fantastiskt kul och lätt att få grepp om, visuellt imponerande jämfört med mångtalet andra titlar och mycket välljudande.

Just nu har jag fullt upp med SVC chaos, har spelat det nonstop i nästan två dygn nu :)
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Vilket lir är ROTD förkortat för?
Fanken va avis jag blir när jag höra att nån har SVC Chaos! ME WANT TO PLAY!:mr_t:

Nån som lirat Matrimelee? Verkar rätt flummigt.
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Jag utgår från att du menar att Motw inte är värd sitt pris som hemkassett, Krakow. Jag har personligen aldrig behövt ta ställning till det. Köpte Dc porten för runt 250 tror jag, och Mvs'en för 300 och har trots en inlärningskurva som K2 och det medfödda faktum att jag suger på fighters haft vansinnigt skoj med spelet. I retroperspektiv skulle jag nog gladeligen ha betalat över tusenlappen om jag vetat hur kul jag skulle ha med just Motw.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Jag utgår från att du menar att Motw inte är värd sitt pris som hemkassett, Krakow. Jag har personligen aldrig behövt ta ställning till det. Köpte Dc porten för runt 250 tror jag, och Mvs'en för 300 och har trots en inlärningskurva som K2 och det medfödda faktum att jag suger på fighters haft vansinnigt skoj med spelet. I retroperspektiv skulle jag nog gladeligen ha betalat över tusenlappen om jag vetat hur kul jag skulle ha med just Motw.

Gorka: Har du köpt dina MVS kit här på Neo Store eller? 300kr är ju guldpris? Är MVS versionen bättre änn DC porten?
Vad gav du för din mmm MVS maskin? Kan man koppla en sån till en vanlig tv och köra? Är det en sån Supergun man har då eller?
n00bfrågor.:buttrock:
 

krakov

Armored Scrum Object
Joined
Feb 23, 2004
Posts
248
...

Garou är i all mening ett mycket bra spel, men det finns mängder utav spel som enligt mig är bättre för en betydligt billigare peng. DC-versionen är helt ok, kör man med utopias bootskiva får man dock lida av 50hz. Sen finns det en del störiga saker såsom att rösterna i spelet ofta blir försenade och hela rafset körs i någon form av interlace-mode...

ROTD är en forkortning av Rage of the dragons, ett enligt mig mycker bra spel som släpptes förra året?
Matrimelee känns som en sämre variant av ovannämnda spel men flummiga karaktärer och attacker. Släng inte ut flertalet tusenlappar på det om du inte har en böjning mot spel av deen typen.
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Temjin said:
Gorka: Har du köpt dina MVS kit här på Neo Store eller? 300kr är ju guldpris? Är MVS versionen bättre änn DC porten?
Vad gav du för din mmm MVS maskin? Kan man koppla en sån till en vanlig tv och köra? Är det en sån Supergun man har då eller?
n00bfrågor.:buttrock:

Har aldrig köpt något på Neostore. På tok för dyrt. Gjorde en riktigt fin affär på ebay bara. Tror att jag bara har 4 eller fem kompletta kit. Kit eller inte är inte sådär jätteviktiga för mig eftersom jag har mina spel i fodral som BigBear här på forumen har gjort. Någon nämde arkadtorget tidgare, du borde kunna hitta den där snorbilligt i någon japandeal eller så. Har inte kunnat jämföra Mvs och dc än heller eftersom jag helst slipper hålla på med bootcd. Om det är som Krakow säger så väntar jag gärna tills jag fått tag på en moddad dc.

Phantom1 konverten gör att du kan spela dina mvs spel i dina aes maskin och spelen beter sig precis som aes kasetter. Köpte min för 1200 tror jag det var av en medlem här på forumen. Han hade till och med byggt in den i en gammal aes kasett för att ge den extra stadga. Toppenpryl.:buttrock:
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Har aldrig köpt något på Neostore. På tok för dyrt. Gjorde en riktigt fin affär på ebay bara. Tror att jag bara har 4 eller fem kompletta kit. Kit eller inte är inte sådär jätteviktiga för mig eftersom jag har mina spel i fodral som BigBear här på forumen har gjort. Någon nämde arkadtorget tidgare, du borde kunna hitta den där snorbilligt i någon japandeal eller så. Har inte kunnat jämföra Mvs och dc än heller eftersom jag helst slipper hålla på med bootcd. Om det är som Krakow säger så väntar jag gärna tills jag fått tag på en moddad dc.

Phantom1 konverten gör att du kan spela dina mvs spel i dina aes maskin och spelen beter sig precis som aes kasetter. Köpte min för 1200 tror jag det var av en medlem här på forumen. Han hade till och med byggt in den i en gammal aes kasett för att ge den extra stadga. Toppenpryl.

Aha ok. Du kör alltså en AES med en konverter som gör att man kan lira MVS spel!? Låter ju jättesjysst.
Gäller att hitta en AES för ett bra pris då. "Phantom 1" är det folk som bygger sådana själva eller? Har du även mulat in sånt där Universe Bios i din AES som de surrar om här på forumet?
Ska spana in arkadtorget lite mer. :multi_co:
 

Tiny Elvis

n00b
Joined
Feb 17, 2004
Posts
15
Gorka said:
Phantom1 konverten gör att du kan spela dina mvs spel i dina aes maskin och spelen beter sig precis som aes kasetter. Köpte min för 1200 tror jag det var av en medlem här på forumen. Han hade till och med byggt in den i en gammal aes kasett för att ge den extra stadga. Toppenpryl.

Poppar man först i Phantom 1 och sedan på den en MVS då?:D
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Tiny Elvis said:
Poppar man först i Phantom 1 och sedan på den en MVS då?:D

Jupp. En del tycker tydligen att det är bättre att "konsolidera" ett mvs moderkort med Universe bios, men jag har inte tagit ställning till det heller. Jag gillar saker och ting som de är.
 

Tiny Elvis

n00b
Joined
Feb 17, 2004
Posts
15
Gorka said:
Jupp. En del tycker tydligen att det är bättre att "konsolidera" ett mvs moderkort med Universe bios, men jag har inte tagit ställning till det heller. Jag gillar saker och ting som de är.

Samma princip som Phantom fast med ett MVS Moderkort.
Jo tack.
Älskar min Neo AES, men priserna på spel är så f*cked up.
Fast det har dom alltid varit å andra sidan.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Ingen som har en Neo Geo AES med en Phantom att sälja för en rimlig penning?:rolleyes:
 

Pingu

Hardened Shock Trooper
Joined
May 27, 2003
Posts
444
Skaffa ett billigt kabinett istället, nästan samma pengar det handlar om. ^^
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Kabinettklarinettfett. Har inte plats för ett kabinett. Vore ballt att ha dock.
 
Joined
Jun 20, 2003
Posts
5
Liras det bara AES och MVS eller? Ingen som lirar NGPC? Fick en NGP igår och Neo Turf Masters, ett riktigt bra golf lir.

Riktigt roligt att man kan ändra språket på spelen mellan japanska och engelska beroende på vilket språk man ställt in i sin NGP.
 

MrLonghair

Morden's Lackey
Joined
Jul 27, 2003
Posts
350
Kabinett tar inte så mycket utrymme känner jag nu när jag är äldre.

Det var först som en liten palt på sex sju år som jag först spelade på ett kabinett modell F3 från Danska JK. Då kändes det fetstort, riktigt x-box huge.. för att inte tala om AES lir när jag var tio år gammal.

Mjae.. iofs hjälper en rymlig lägenhet för kabinettplats.

http://w1.739.comhem.se/~u73909139/at/jk-cabinet-f3model.html


Den där bytte jag till mig för ett sällsynt kretskort. Tur, liksom.


SuperGun känns som en bra ide annars, kört med det sedan tidigt 2002. Även om man inte orkar bygga själv så blir det under en tusenlapp - skaffa rätt modell MVS så kör man med AES jojjar och paddor.
 

Pingu

Hardened Shock Trooper
Joined
May 27, 2003
Posts
444
Har en special F3a med stereo, pedaler, high/low växelspak och ratt. ;) Säljer kabinettet till Tom dock som verkar vilja slakta det, vilket är riktigt synd då det är i ypperlig kondition.
 

MrLonghair

Morden's Lackey
Joined
Jul 27, 2003
Posts
350
Jaha.

Om jag inte frestas och köper en begagnad komplett N-Gage för 1300 på Tradera på Söndag för att byta ut min skrangliga 3510a så lägger jag pengarna för att sparas till en AtomisWave.

Någon som går i samma tankar?


Arbetslös och allting.. det är nästan att jag ger upp för mina standarder och tar ett sånt där jobb där man ska ringa folk och sälja saker till dom :(
 
Top