En svensk tråd

MrLonghair

Morden's Lackey
Joined
Jul 27, 2003
Posts
350
Har dom inte någon grupp översatt SamSho RPG?

Rätt sugen på att se hur det fungerar, enda jag har är en Arr Matey av det.
 

Fredrik X

n00b
Joined
Feb 19, 2004
Posts
16
Hej på er!
Tänkte belöna mig själv med ett AES..
Velar mellan KOF98 och Last Blade (Har för övrigt endast Samurai Shodown 2 än så länge)
Synpunkter?
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Hmmm... har bara lirat Last Blade 2 och typ alla andra versioner av KOF förutom 98.
Men KOF är ju alltid KOF, dvs bra!
Last Blade 2 är ju jäkligt snyggt och bra...
Jag tror du kommer bli nöjd vilken du änn tar!:D

Fortfarande ingen som vill sälja en AES?
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Nån som testat Neo Geo CD emulatorn till Dreamcast förutom jag?
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Måste ju hålla liv i den svenska tråden!:)
såg att den hade haft 666 views...whoo..scary... antar att jag sabbade det nu då!:P

Fortfarande ingen som ska sälja en Neo Geo AES till mig?
PMa eller maila mig gärna djuppie@hotmail.com
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Weee...sååå har nån köpt nåt spel eller gjort nåt annat neo relaterat på sistone?:D

Själv lirar jag Samurai Shodown 2 . Köpte på http://www.japangamesnow.com grymt bra service! Tog 6 dar, en postkille ringde på dörren på morgonen och levererade det direkt i handen! Har aldrig hänt förr! Aldrig fått sån service från nåt svenskt företag som jag beställt grejer ifrån.
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Jag har köpt rätt många spel på sistone. Det jag spelar mest är Mark of the Wolves men andra spel jag fixat nyss är Real Bout Fatal Fury 2, KoF94, 95 & 2001 samt Art of Fighting 3. Alla utom KoF2001 och MOTW bytte jag dock till mig.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Zayon said:
Jag har köpt rätt många spel på sistone. Det jag spelar mest är Mark of the Wolves men andra spel jag fixat nyss är Real Bout Fatal Fury 2, KoF94, 95 & 2001 samt Art of Fighting 3. Alla utom KoF2001 och MOTW bytte jag dock till mig.

Cool. Är MOTW MVS eller AES? Hur mycket gav du för det?
Har du köpt några spel här ifrån neostore?

Aldrig fått chansen att lira RBFF 2 är det bra?

Lirar mycket KOF 2001 på DCn.
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Köpte Neo Turmasters av en trevlig medlem på Arkadtorget, och det rockar verkligen. Använde allround spelaren mest förut, men nu kör jag mest med "teknikern" och det går definitivt bättre.
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Alla spelen är AES. MOTW gav jag $370 ink frakt för.

Real Bout FF2 är rätt kul, väldigt schysta, om än väldigt korta, intron. Spelet är ungefär likadant som Real Bout Special om du spelat det. Lite fler karaktärer, bakgrunder etc, annars är spelen väldigt lika.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Zayon said:
Alla spelen är AES. MOTW gav jag $370 ink frakt för.

Real Bout FF2 är rätt kul, väldigt schysta, om än väldigt korta, intron. Spelet är ungefär likadant som Real Bout Special om du spelat det. Lite fler karaktärer, bakgrunder etc, annars är spelen väldigt lika.

370$ whoaa... saftigt, men coolt!:D Skulle gärna vilja ha detta spel. Har DC porten och det är ju så jäkla sjysst.

Real Bout Special har jag lirat en del. Det går ju att få tag på ganska billigt, japanska utgåvor iaf.

Gorka: Turfmasters är jäkligt skoj!:D Har iof bara lirat det på rom.

Nån av er som gjort en scart sladd till eran Neo AES? Håller på bygger 1 nu, måste
bara fixa ett 100ohm motstånd till den enligt MKL.
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Jo rätt saftigt, men jag har letat efter spelet så länge att jag bara inte fick missa det när jag hittade ett schyst ex. Angående scart så kör jag med nån sorts no-name RGB som jag köpte på nån sida, funkar finfint. :)
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Zayon said:
Jo rätt saftigt, men jag har letat efter spelet så länge att jag bara inte fick missa det när jag hittade ett schyst ex. Angående scart så kör jag med nån sorts no-name RGB som jag köpte på nån sida, funkar finfint. :)

Är det stor skillnad i bild?

Är det nån svensk som beställt Samurai Spirits Zero Special då?:P
Man vill ju göra det men tyvärr säger plånboken nej för tillfället.:(
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Jo, skillnaden är rätt markant, jag skulle lätt rek. alla att köpa en sådan trevlig liten sak, kostar ju bara en hundralapp eller två har jag för mig.

Angående SS Z Special så kommer jag nog hoppa det, ägde SS1-3 förut men sålde av dem, hur klassiska de än är så tycker jag de bleknar i jämförelse med LB, så eventuella pengar till vapenfighter kommer nog isf gå till ett LB2. :drool:
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Mja mja... jag tycker nog Samurai serien håller minst samma klass som Last Blade.
Nästa lir jag köper kommer förmodligen bli nån årgång av KOF, förmodligen -98 om jag hittar det för ett bra pris!:)
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Hey, each to his own. Jag säger bara vad jag tycker och om du gillar SS-serien lika mycket eller mer får du givetvis göra det. :p
 

Fredrik X

n00b
Joined
Feb 19, 2004
Posts
16
Tjo!

Temjin: Köpte KOF´98 för nån månad sen, fruktansvärt bra! Du lär ej bli besviken, allt är verkligen i toppklass.

Börjar själv ledsna på denna hobby, man vill ha så många spel! SS5S och LB2 står högt på önskelistan, men hjärtat slår hårt för Metal Slug 3... Hittar det dock inte nånstans :crying: (Har inte vågat mig på eBay än, avskräckande med alla scammers)
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Fredrik X said:
Tjo!

Temjin: Köpte KOF´98 för nån månad sen, fruktansvärt bra! Du lär ej bli besviken, allt är verkligen i toppklass.

Börjar själv ledsna på denna hobby, man vill ha så många spel! SS5S och LB2 står högt på önskelistan, men hjärtat slår hårt för Metal Slug 3... Hittar det dock inte nånstans :crying: (Har inte vågat mig på eBay än, avskräckande med alla scammers)

Grymt! Vill verkligen ha KOF 98 på AES. Har det på Neo CDn men laddtiderna gör att jag nästan aldrig spelar på den maskinen+ att den maskinen startar om sig hela tiden!:( Ska pröva att köpa ny ström adapter till den nångång.
Jag har konto och så på ebay. Har bara iof köpt saker där för högst 400kr tror jag. Var ett tag sen nu. Har de en stor lista med positiva omdömen bör man ju kunna lita på dem. Osäker på om jag skulle köpa nånting där för flera tusen dock.
Med lite tur kanske Metal Slug dyker upp i neostore eller japangamesnow.com, sistnämda kan jag tala mig varm för iaf!:D
 

Fredrik X

n00b
Joined
Feb 19, 2004
Posts
16
Temjin said:
Grymt! Vill verkligen ha KOF 98 på AES. Har det på Neo CDn men laddtiderna gör att jag nästan aldrig spelar på den maskinen+ att den maskinen startar om sig hela tiden!:( Ska pröva att köpa ny ström adapter till den nångång.
Jag har konto och så på ebay. Har bara iof köpt saker där för högst 400kr tror jag. Var ett tag sen nu. Har de en stor lista med positiva omdömen bör man ju kunna lita på dem. Osäker på om jag skulle köpa nånting där för flera tusen dock.
Med lite tur kanske Metal Slug dyker upp i neostore eller japangamesnow.com, sistnämda kan jag tala mig varm för iaf!:D

Har kikat på japangamesnow, har bara hört bra om dem.. Hade ju tänkt mig lite semester i sommar, men vi får väl se :oh_no:
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Fredrik X said:
Har kikat på japangamesnow, har bara hört bra om dem.. Hade ju tänkt mig lite semester i sommar, men vi får väl se :oh_no:

yeah...semester i sommar, spel till vintern!:D

Fan kan inte nån mupp fixa så man kan lira sin AES över internet. Det vore en dröm. Vägrar köpa en X-box..men alla coola spel verkar komma till den. Samurai Spirits Zero Special med live stöd.. jag vill liiiira!!!
 
Top