En svensk tråd

krisronold

n00b
Joined
Jul 7, 2004
Posts
8
Hejsan!
Her er en samler fra Norge!

Jeg vet at det er mange svenske samlere, blant annet Quartex etc.(er du her?)

Snakkes,
Kristian.
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Har alla delar i KoF-serien utom 2003 nu, snart är samlingen komplett!

I veckan kommer även Blazing Star till AES, det är inte annat än att man känner sig lite galen, hehe. :loco:
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Fick hem KOF 98 i veckan. Sitter och matar det några timmar om dagen. Vill verkligen bli bra på kombos men det verkar krävas en del träning.

Köpte du Blazing Star privat Zayon? Var det dyrt eller bara lite dyrt?:)
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Köpte det av Neo Bomber Man här på forumet. Det är nog den enda jag skulle våga köpa ett såpass dyrt spel av. Har tidigare köpt titlar som Pulstar och Waku Waku 7 av honom samt billigare som KoF96 & 99, Real Bout FF Special, Dunk Dreams, Sonic Wings 2 m.fl.

Spelet var väl någonstans mellan lite dyrt och dyrt. Fast det är klart, alla som inte uppskattar Neo Geo skulle nog klassa det som extremt-super-fenomenalt-skicka-in-på-vårdhus dyrt.

Men vem bryr sig. :D
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Jo det är klart, men vafasen sen får man ju de bästa spelen som någonsin gjorts också!:D
Min kompis har beställt SSVS...fanken kommer bli så jäkla avis när han får hem det! Verkar så jäkla grymt + att det är sista spelet!:(

Fasen Zayon du skulle vart med på neo-geo träffen. Lova att komma nästa gång! Vi funderar på att anordna en till träff i höst. Gorka och ett helt gäng dök ju upp!:D
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Jag är gärna på men då vill jag ju ta med en massa grymma spel och det är ju lite nervöst att flytta runt en hög med spel värda 10-tusentals kronor, hehe. Och sen bor jag ju cirka 40 mil från Sthlm men det är väl ett mindre problem. Jag hittar gärna på något typ augusti/september nångång säg bara till ett tag innan så jag kan försöka vara ledig då.

Här är en bild på min samling btw:

samling.JPG


Fick lägga skiten på Angelfire, om det krånglar kopiera bara URL'n nedan och klistra in i ett fönster. Om bilden funkar kan kopiera denna länken ändå, det är orginalbilden och den är mycket mycket större och finare! Ville inte lägga in den här och miffa upp hela forumet.

http://www.angelfire.com/games5/neogeo/samlingstor.JPG
 
Last edited:

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Hmmm... kan inte se bilden. Angelfire som muppar sig! :very_ang:
Jo men du behöver nog inte ta med alla spel...heh. Vi delade ju upp det
eftersom fler av oss har samma spel. :)
Blev ju en del DC lirande också eftersom min polare som jag anordnade
det med är DC frälst.

Finns en länk på http://www.neogeofest.tk till foton från eventet!


aaa...laddade ner bilden. Skön samling! Lite svårt att se exakt vilka det är när det bara står på japanska?
 
Last edited:

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Funkar det inte ens om du kopierar adressen och klistrar in i ett fönster?
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Zayon said:
Funkar det inte ens om du kopierar adressen och klistrar in i ett fönster?

Heh..editerade just min post där. Jag fick ner bilden!:)
Vilka spel är det? Några ser jag ju men lite svårt att tyda japanskan.
 

DaveGeorge

NEST Puppet
Joined
Sep 24, 2003
Posts
173
Heh, jag kanske oxå skulle ge mig till känna...

En del känner säkert igen mig från Akadtorget och Listmygames ;)


Väntar nu i dagarna äntligen en Supergun, så snart är neogeo drömmen sann.


Imponerande samling där Zayon. Money Puzzel Exchanger är grymt kul.
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Yes ett av de bästa pusslen jag spelat faktiskt. Kanske t.o.m det roligaste!

Kan addera Blazing Star till samlingen nu också. En riktig godbit!
 

Orochi_invisibleink

Ghost of Captain Kidd
Joined
Sep 2, 2002
Posts
1,663
jag bor i uppsala just nu men jag bodde i kristianstad lite tidigare. finns det någon som bor ganske nära uppsala? eller bor ni alla i stockholm (dessutom de som bor i växjö och halmstad)
jag har inte min neo geo med mig, men om jag kunde träffa några skulle jag gärna sparka era rumpor! eller försöka i alla fall
:cool:
 
C

Citro

Guest
Ytterligare en svensk här.
Kör MVS
Har inte hunnit få ihop så mycket än,

Metal Slug X
Metal Slug 3
Garaou MOTW
Last Blade 2
 

brand1bil

n00b
Joined
Sep 19, 2004
Posts
2
Jag har bara Consolportarna på Metalslug spelen och några fighting lir, bla. Mark of the wolves, CapvsSNK2 - har varit sugen o fixa Last Blade 2 till Dreamcasten men det har inte blivit av. Funderar även på att skaffa antingen ett MVS+supergun-system eller en NeoGeo-CD, det är bara en fråga om pengar.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
brand1bil said:
Jag har bara Consolportarna på Metalslug spelen och några fighting lir, bla. Mark of the wolves, CapvsSNK2 - har varit sugen o fixa Last Blade 2 till Dreamcasten men det har inte blivit av. Funderar även på att skaffa antingen ett MVS+supergun-system eller en NeoGeo-CD, det är bara en fråga om pengar.

Ta hellre en supergun än en neo-cd säger jag. Neo CD har fruktat långa laddtider med de lite nyare liren. Supergun eller AES kommer vara värt det!
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Har ett AT-konto, men är inte där så ofta. Känns som att man inte riktigt hör hemma när man bara har AES-prylar. :rolleyes:

Men hur blir det med nästa Neo Geo-träff då? Några planer hittills?

Har äntligen fixat en komplett KoF-samling på Neo Geo AES nu, fick tag i 2003 för $250 ink shipping och då skickade säljaren med ett Fatal Fury Special också, hehe.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Zayon said:
Har ett AT-konto, men är inte där så ofta. Känns som att man inte riktigt hör hemma när man bara har AES-prylar. :rolleyes:

Men hur blir det med nästa Neo Geo-träff då? Några planer hittills?

Har äntligen fixat en komplett KoF-samling på Neo Geo AES nu, fick tag i 2003 för $250 ink shipping och då skickade säljaren med ett Fatal Fury Special också, hehe.

Samma känsla här. Coolt med arkader men jag känner att jag behöver nog ett hus eller nåt om jag ska ha plats med en sån grej!:D
Jag har pratat lite med min kompis som jag arrangerade 1a neoträffen med. Han verker inställd på att arrangera en ny inom en snar framtid. Jag med för den delen.
Har inte mycket nytt att komma med till Neon om det blir en träff nu, förutom att man övat en del på KOF 98 och Street Fighter 3 Third Strike då!:P
Men det ska bli nåt...håll ut bara!
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Vore bra att veta eventuella datum så tidigt som möjligt så man vet om man jobbar då eller inte och om man gör det så är chansen att man kan ta ledigt större ju tidigare man frågar.

Har endel spel som jag skulle kunna ta med om intresset finns. Skulle gärna också testa mitt Neo Driftout som jag haft nu i rätt många månader utan att kunna spela det. (det var en deal på ett kabinett som i stort sett var klar som ändå gick i stöpet, suck)

Är inte så superbra på fighters, har väl hyfsade skills i MOTW och KOF, men jag är inte precis nån kombokung, hehe.
 

MNK

King's Dry Cleaner
Joined
Jul 30, 2004
Posts
387
WTF, till och med Brand1bil är här ;).

Vad lirar ni andra på era Neo maskiner just nu? Metal Slug X och Top Hunter gäller för min del.
 

brand1bil

n00b
Joined
Sep 19, 2004
Posts
2
MNK said:
WTF, till och med Brand1bil är här ;).

Vad lirar ni andra på era Neo maskiner just nu? Metal Slug X och Top Hunter gäller för min del.

I'm everywhere! ;-)

Jag har på senare tid fått starka planer på att skaffa mig ett AES system, jag kommer nog plocka upp ett när jag far till Japan senare i år. NeoGeo AES måste nog vara världens absolut snyggaste och stilrenaste konsol, den klår tillomed Dreamcasten.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
brand1bil said:
I'm everywhere! ;-)

Jag har på senare tid fått starka planer på att skaffa mig ett AES system, jag kommer nog plocka upp ett när jag far till Japan senare i år. NeoGeo AES måste nog vara världens absolut snyggaste och stilrenaste konsol, den klår tillomed Dreamcasten.

Plättlätt att den är snyggare! Cd-skivor är bara ett dumt påfund! Cartridge ska det vara! :drool_2:
 

MNK

King's Dry Cleaner
Joined
Jul 30, 2004
Posts
387
Jag har funderat på att sälja mitt Metal Slug 3 US och även Last Blade JPN, båda till AES, ifall någon här skulle vara sugen.
 

Pingu

Hardened Shock Trooper
Joined
May 27, 2003
Posts
444
Även jag håller till på AT ibland.

Hur mycket skulle last blade gå på ungefär tror du?
 
Top