En svensk tråd

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
wee.. Min Dreamcast kom idag iaf. Synd bara att snubben som ägde den innan mig var bil och rollspelsfantast verkar det som. Inte en enda Fighting port från Neo Geo!!!:oh_no: Killen kan inte haft nån koll!:D
Ready to Rumble följde dock med och det var ju halvskoj men en aning begränsat tycker jag.
Måste skaffa SNK VS Capcom och Mark of the Wolves.:buttrock:
 

MrLonghair

Morden's Lackey
Joined
Jul 27, 2003
Posts
350
Här sitter man fast som en av dom där konstiga "Samurai Shodown II är bäst" fantasterna.

Riktigt vackert via supergun på min 28" tv, sen de fyra första filmerna i Lone Wolf & Cub serien. Ah, paradis.
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Köpte just en moddad dc här på forumen. Ska vi se vem som hinner testa SNK VS Capcom och Mark of the Wolves först Temjin?:glee:
 

Tiny Elvis

n00b
Joined
Feb 17, 2004
Posts
15
Fick Guilty Gear X2 & Marvel Vs Capcom till PS2 idag, rekommenderas varmt.

Även om dom inte slår mina favoriter Last Blade 2 & Snk Vs Capcom:Chaos så är dom förbannat underhållande.

Läste en grymt bra recension av Metal Slug 3 till Xbox på gamereactor.se:multi_co:
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Köpte just en moddad dc här på forumen. Ska vi se vem som hinner testa SNK VS Capcom och Mark of the Wolves först Temjin?

Yeah! Har fixat både Mark of the Wolves och SNK Vs Capcom 2 och det rockar på Dreamcasten.

Några grejer bara. SNK Vs Capcom 2 känns lite svårt att förstå vissa grejer med pga det är helt på japanska. Förutom speakern som babblar på konstant!:P
Hur utnyttjar man de där olika "grooves" som man måste välja innan man börjar lira? Har inte riktigt fått grepp om det.
Sen undrar jag vad det är som triggar spelet så man får möta sista bossen?!? God Rugal? Om det är sista?:eek_2: Jag lirade tex
igår utan att förlora en match men då fick jag inte möta G.Rugal tex?!
Har samma problem i MOTW, finns ju en vit snubbe(minns inte vad han heter nu) som ska komma efter snubben i manteln och djävuls masken...aja.. antar att det har nåt att göra med tider eller nåt..hatar sånt!:spock:
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Temjin said:
Yeah! Har fixat både Mark of the Wolves och SNK Vs Capcom 2 och det rockar på Dreamcasten.

Några grejer bara. SNK Vs Capcom 2 känns lite svårt att förstå vissa grejer med pga det är helt på japanska. Förutom speakern som babblar på konstant!:P
Hur utnyttjar man de där olika "grooves" som man måste välja innan man börjar lira? Har inte riktigt fått grepp om det.
Sen undrar jag vad det är som triggar spelet så man får möta sista bossen?!? God Rugal? Om det är sista?:eek_2: Jag lirade tex
igår utan att förlora en match men då fick jag inte möta G.Rugal tex?!
Har samma problem i MOTW, finns ju en vit snubbe(minns inte vad han heter nu) som ska komma efter snubben i manteln och djävuls masken...aja.. antar att det har nåt att göra med tider eller nåt..hatar sånt!:spock:

Då smiskade du mig rätt ordentligt. Har inte fått min Dc än.:crying: Kan inte hjälpa dig med SVC 2 eftersom jag inte hunnit testa det än, men i MOTW måste du ha ett snitt på AAA för att få möta Kain. Inte alls speciellt svårt att få om du bara övar lite.
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Kör AES. Har följande spel:

Dunk Dreams
Flying Power Disc
KoF 97-00
Last Blade
Money Idol Exchanger (konvertering)
MS X & 3
Pulstar
Waku Waku 7

2 på G, KoF96 och Real Bout Special. Har dock sålt av 7 spel rätt nyss också.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Då smiskade du mig rätt ordentligt. Har inte fått min Dc än. Kan inte hjälpa dig med SVC 2 eftersom jag inte hunnit testa det än, men i MOTW måste du ha ett snitt på AAA för att få möta Kain. Inte alls speciellt svårt att få om du bara övar lite.

Vad är det som bestämmer vilket betyg det är man får på en match i MOTW?
Har aldrig brytt mig så mycket om sånt där med tider och betyg och bla bla... vill bara komma igång och spöa så mycket som möjligt!:mr_t: Men man kanske måste hålla reda på sånt nuförtiden då!?
SNK Vs. Capcom 2 verkar innehålla mycket sånt, grooves osv taktik för att göra vissa grejer.
Fick föresten Vampire Chronicles till DCn igår. Hann bara testa det lite men DET FET ROCKAR!!!:buttrock:
 

roker

DOOM
20 Year Member
Joined
Apr 12, 2003
Posts
18,871
Any of you listen to Kent?

C'mon, there has to be some Kent fans here somewhere.
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
the roker said:
Any of you listen to Kent?

C'mon, there has to be some Kent fans here somewhere.

Yes, but i don't usually admit it. What with me being a metalhead and all.:emb:
 

MrLonghair

Morden's Lackey
Joined
Jul 27, 2003
Posts
350
All Swedish girls used to listen to Kent.

Havent heard or seen anything from them in years. Which is good, thank god, no longer being plagued with their (still good) tunes every five minutes on the radio
 

roker

DOOM
20 Year Member
Joined
Apr 12, 2003
Posts
18,871
MrLonghair said:
All Swedish girls used to listen to Kent.

I used to mess with a Swedish girl

God, you people can drink

I've had some heavy drinking nights with a bunch of Swedes I thought were "shy"
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Ursäkta om jag tjatar om Dreamcast men nån som lirar Vampire Chronicles eller Darkstalkers som det också heter?
Det fetrockar!:buttrock:
 

Pingu

Hardened Shock Trooper
Joined
May 27, 2003
Posts
444
Har vampire hunter och vampire saviour på arkad och spelar dem då och då. ^^ Fina spel.
 

krakov

Armored Scrum Object
Joined
Feb 23, 2004
Posts
248
Temjin > Angående MOTW och deras "betyg"

Du bör se till att göra följande:
Vinna så snabbt som möjligt (viktigast verkar det som)
Få så lite ska som möjligt
Använda dig utav Supercombos, DM´s.
Om du kan så se till att använda "just defended" massor.

Bara man är aggressiv och sköter det snabbt med hjälp av DM´s så får man toppbetyg. Det är lite sunkigt tyvärr :/
I ROTD får man ju kämpa för att komma över upp till ett A :P
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
krakov: Hur funkar det där "just defended"?

Måste testa ROTD!

Fick hem KOF2001 igår till Dreamcasten. Jäkligt mysigt!:mr_t:
 

krakov

Armored Scrum Object
Joined
Feb 23, 2004
Posts
248
Temjin > Man blockar exakt innan attacken träffar. Alltså du trycker bak i samma sekund som du egentligen skulle bli träffad. Då blinkar du till, får tillbaks lite liv och kan kontra direkt. Svårt att vänja sig vid dock tycker jag :/

ROTD är ett otroligt underskattat spel, jag skulle nog sätta det som en av de absolut främsta fightersarna till neo. Det är otroligt underhållande, oavsett hur billigt och trasigt det är. Kör man MVS så bara måste man äga det. 50$ eller vad det ligger på nu är ju galet billigt.
 
T

TheRealNeoGeoMan

Guest
Så många

svenskar det var då :D. Har själv en sprillans ny AES som jag inte har spelat på (hade 2 innan men spelade på ena och sålde den). Har inga spel kvar heller.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Fanken ingen som har en AES till salu. Så jäkla sugen.
Har kollat runt lite här och på Ebay men fan frakten kommer
ju bli så jäkla sugig om man köper av nån i USA tex!:oh_no:

Hoppas verkligen de får igång den där emulatorn till Dreamcasten som gör att man kan köra Neo Cd skivor på den. Skulle var så jäkla grymt!:mr_t:
 
T

TheRealNeoGeoMan

Guest
Jag

kanske säljer min. NeoGeo AES Japansk med nr. 231.XXX. Helt ny, med en extra oldschool joystick i kartong (som ny) samt RGB-kabel(orginal SNK , även den i Nyskick). Och ett minneskort med manual och box till.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Många som fuuuunderar på att sälja..
Ingen som verkligen vill? Ni kan väll maila mig ett pris
om ni ska sälja!
Om priset inte är alltför overkligt så kanske jag kan köpa!:p

Det verkar iaf som de gör framsteg med Neo CD emulatorn till Dreamcasten. :buttrock: Om några dar ska Samurai Spirits dyka upp till min kära gamla Neo CD, hoppas man kan lira det på DCn inom en snar framtid!:mr_t:
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Fanken får hålla i liv i den här tråden själv.
Spännande nyheter ang Neo CD emulatorn till Dreamcast iaf.
De verkar ha fått igång en drös spel. Tänkte nog bränna ver 3 och testa lite ikväll.
Fick hem Samuria Shodown 2, Metal Slug 2 och Samurai Shodown RPG i lördags till Neo CDn.
Den leeever!:)
 
Top