En svensk tråd

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Mmm jag gillar att klaga på DC versionen av Last Blade 2 också i alla trådar jag skriver i! :make_fac:
Nog önskar jag att jag hade MOTW på min AES iaf. :glee:

http://www.frulax.com/neogeo/ är uppdaterad med lite ny info. Bla om att lokalen för iår är flyttad en liten bit samt massa annan nyttig info.
 
Last edited:

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Jäkligt synd att ni valt just denna veckan då många, iaf här i Lidköping, tar studenten och det är mycket att stå i. Annars hade iaf jag och 2-3 Neo Geo-intresserade personer med mig kunnat komma. Ah well, maybe next time.
 

sven666

War Room Troll
Joined
Nov 29, 2003
Posts
762
ingen som ska på XS i sommar då?

jag lär iallafall sitta på verandan med min supergun och en grill ;D
 
Joined
May 29, 2005
Posts
12
sorry to hear!

vi som arrangerar den här eventen har redan passerat studenten med några år och tänkte inte på att det skulle kunna krocka med såna möjliga åtaganden.. :|

du får komma med nästa år (om vi inte har en till event närmre inpå än så)

Kanske likabra såhär.. slipper du den förnedringen som jag hoppas sprida omkring mina tävlingskamrater när jag totalt krossar dom i Mark Of The wolves!
:lol:

sven66: vad är det för event du pratar om i sommar?

/Fremen
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Jo, jag är också 5-6 år efter studenten, men min bror och hans kompisar är det inte tyvärr vilket innebär ingen bil och tåg blir för dyrt för att det ska vara värt det.

Det är verkligen synd, för speciellt jag själv och en av mina kompisar är, om man får skryta, jäkligt duktiga på MotW så det hade nog blivit svårare än du trott. :cool:
 
Joined
May 29, 2005
Posts
12
Det får bli nästa år. eller om det blir tidigare än så kanske vem vet :)
troligtvis kommer vi göra "reklam" för det här annars kan du ju alltid maila oss bara me en "intresseanmälan" kan jag höra av mig tillbaka om jag inte lyckats supa bort mailadressen din till nästa gång ...

MvH

/Fremen
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Temjin, jag måste tyvärr lämna återbud. Tydligen får jag inte ta ut en semesterdag med så kort varsel under sommaren, och ingen verkar vilja byta en lördag med mig heller. :(
 

Papskim

n00b
Joined
Jun 2, 2005
Posts
12
Tja!

Tjena grabbar (och tjejer om några sådana finns)

Nu är jag helt ny på detta med Neo Geo, beställde precis en AES konsol idag och Samurai Shodown. Blir ännu en konsol i samlingen att slänga pengar på :)

Måste fråga er en grej, ni verkar ha koll på det mesta. Finns det något sätt att spela MVS spel på en AES konsol? Typ som en konverter eller nåt. Har hört en massa om Supergun men det är väl en sak som gör att man kan köra MVS spel direkt på Tv:n. Eller? Vill gärna skaffa Rage of the Dragons och Sengoku 3 men de verkar bara finnas på MVS.

Lite råd vore jäkligt tacsamt ;)

Tacksam för svar grabbar
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Gorka: Shit det var trisst alltså! :(

Papskim: Det finns konverter, "Phantom-1" kallas den. Den verkar inte helt problemfri med de allra nyaste spelen, http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=87718
där diskuteras spel som funkar osv. Grym grej, skulle gärna vilja ha en!
Supergun är ju egentillverkade små maskiner. Om du är händig kanske du kan bygga en sån istället om det blir billigare vet jag inte?!
 
Joined
May 29, 2005
Posts
12
trist .. trist som fan..

Gorka, tråkigt o höra :(

Du har ingen möjlighet att komma på fre-lör efter jobbet då? eller jobbar du i skift eller ngt liknande?

/Fremen
 

Papskim

n00b
Joined
Jun 2, 2005
Posts
12
Tack!!!

Tack Temjin. Trodde tråden var död för länge sen men efter att ha läst igenom den så verkar det vara du som har varit den största anledningen till att den fortfarande lever. Var det du som startade den?

Nu är jag här och i.o.m. min nyfunna Neo-Geo kärlek så är jag öppen för alla diskussionsämnen. Har precis beställt Samurai Shodown 2, Sengoku 3 och en MVS konvertering (till AES) av Art of Fighting 3. Bra spel?

Gött att det finns svenskar på ett sånt här ställe. Ska åka till Japan om 2 år och shoppa röven av mig. Åka dit med tom väska, komma hem med full. Kanske blir lite problem med tullen men men, sånt man får ta. Har någon av er varit i Japan. Du kanske Temjin?

Fan vad jag längtar tills jag får hem mina grejer :multi_co:
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Död tråd? Denna? Det hade ju skrivits inlägg samma dag som du skrev ditt hur skulle den då kunna kallas död? :spock:
 
Joined
May 29, 2005
Posts
12
det enda som kan kallas för död här , är lukten av min andredräkt...
borde verkligen ta ett tuggumi eller ngt ...

:D

Någon som provat den här neogeo emun för xbox?
vet ni något bra sätt att spela in matcherna på neo geo fightfest?
vore lite nice om man kunde lägga upp det på ngn sida så alla stackare som inte fick möjligheten att komma kunde se vilka fightinggudar vi är

/Fremen
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Fremen_aka_zux said:
Gorka, tråkigt o höra :(

Du har ingen möjlighet att komma på fre-lör efter jobbet då? eller jobbar du i skift eller ngt liknande?

/Fremen

Jo, rundskift tidigare, men nuförtiden bara för & eftermiddagar. Kväll både fredag & lördag, men jag är fasen så sugen. Med en fet muta kanske någon nappar. Ska kolla imorgon.

Edit; Kawaks är såvitt jag kan avgöra helt felfri, men kan jag bara komma loss kan du få avgöra det själv.
 
Last edited:
Joined
May 29, 2005
Posts
12
Kan du inte bara "sjukanmäla dig" :)

Haha det är en tanke jag tänker varje måndagmorgon (förutom just nu på måndag kanske)

Men visst det ser lite "konstigt" att man först försöker få ledigt och sen råkar bli sjuk till samma dag..

Hmm är den så bra som du säger ska jag installera det på min xbox så kan vi desstuom köra med arcadstickorna!

MvH

Mateusz.M
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Fremen_aka_zux said:
så kan vi desstuom köra med arcadstickorna!

Menar du att ni planerat att spela med joypads? Hemska tanke! :D

Sjukanmäla sig kan man väl göra, då förlorar man ju "bara" runt 500kr, iofs kanske du har mycket högre lön... men jämfört med vad det skulle kosta och ta tåg fram o tillbaks för mig så bleknar det nog, hehe.
 
Joined
May 29, 2005
Posts
12
Nejdå! verkligen inte!

Hela anledningen till att jag jobade och slet till att köpa min x-arcade, vaju just för att slippa sitta med joypads ( men som ofta är fallet med emulatorer , sitter man o spelar dom på en dator) men det slipper vi helt eftersom jag har xbox adapter till min X-arcade!


natti natti!
/Fremen
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Papskim: Nej tråden är inte död som synes... så här levande har den nog aldrig varit förr iof! :P Jag kan ju ta på mig äran att ha startat den också, om du kollar på det första inlägget i den! :D Har aldrig vart i japan, lär nog dröja innan jag har råd med sådana utflykter. Alla de där tre spelen du beställt gillar jag iaf. Sengoku 3 var grym tyckte jag, speciellt som man kan göra specal moves och kombos. AoF 3 är mysig den med, tog ett tag innan jag uppskattade den sk "realismen" i det iof. SS2 är ju ett måste i alla Neo samlingar! :P Ett av de bästa och mest prisvärda liren.

Gorka: Är det en speciell Kawaks för X-boxen? Kawaks på PC är ju rätt bra men jag har typ 4-5 versioner och olika hackade sådana för att få t ex SSVS att funka. Kan man bara tanka över dem på x-boxen eller?
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Temjin said:
Gorka: Är det en speciell Kawaks för X-boxen? Kawaks på PC är ju rätt bra men jag har typ 4-5 versioner och olika hackade sådana för att få t ex SSVS att funka. Kan man bara tanka över dem på x-boxen eller?

Heh, kommer du ihåg att för ett år sedan fick du förklara det här med emulation för mig? (Eller var det Fremen?) Det är en speciell för xboxen som du säger. Tankade ned min från en torrentsida och brände ut den på en dvd bara, funkar toppen.
 

Gorka

Borca,
20 Year Member
Joined
Oct 29, 2001
Posts
508
Jag är på igen. Fredag och Lördag. :D Tack Salma.

Edit; Ska jag ta med mig min xbox ändå, Fremen?
 

Papskim

n00b
Joined
Jun 2, 2005
Posts
12
Videos???

Tja!

Vet ni någon länk till nån sida där man kan få se lite videos på olika Neo spel. Jag ska köpa Art of Fighting 3, Shock Troopers och Kizuna Encounter men vill gärna få en uppfattning om hur dom är först. Letade efter video till Sengoku 3 innan jag köpte det och hittade det utan problem. Hittar dock inget till ovan nämnda spel. Något tips? :annoyed:
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Papskim: Har du kollat den här tråden http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=97049
den är sticky under gameplay och där postar folk länkar till videos hela tiden? Mest till turneringar i fightinglir.

Gorka: Heh det minns jag inte?:P Ta iaf med den där DVD tycker jag, den verkar ju jätteskön. Fan att inte dreamcasten har en fungerande AES emulator, eller har den det? Har testat en men den sög ju mest.
 
Joined
May 29, 2005
Posts
12
Fyfan va grejt!

Gorka: Va kul att du kommer! :buttrock: :buttrock:


ja ta me din xbox! , men som sagt du behöver inte plocka med några kontrollers till den! (om du inte har feta lyxiga arkadstickor!

jag ska försöka städa upp lokalen (skriva ihop lite bord o stolar o grejer samt städa lite där) under morgondagen och förhoppningsvis även få igång emun på min xbox , men det är självklart bra om vi har 2 st! speciellt när vi har 2st dual x-arcades till xboxarna!

ser dessutom ut som om en besökare (Zeraien) tar med sig
en projektor , så det kommer finnas några storbilder. ..


en rolig notis :

Dom har gårdsfest i min förening samtidigt som vi har eventen under lördagen
så under lördagen kan man mellan 11-16.00 köpa:

popcorn , sockervadd, godis
varmkorv (5kr)
pitabröd med fyllning (15)
mm i föreningens gårdshust till inköpspriser. (ett stenkast ifrån lokalen)
Så orkar man inte gå till pizzerian kan man bara släpa sig till gårdshuset)

Det kommer även finnas internetaccess i lokalen om ngn orkar ta med sig en laptop ( annars tar jag nog med mig min laptop just )

OBS se till att ni har alla våra telefonnummer tillgängliga så ni kan ringa oss så vi kommer ut och möter er , som sagt lokalen är under jord,utan fönster så det ända sättet att bli insläppt är att ringa!
 

Papskim

n00b
Joined
Jun 2, 2005
Posts
12
Neo-Geo ström

Wohoo, fick precis hem min AES konsol. Satan vad snygg den är. Ett litet problem bara, det står överallt att man måste ha någon sorts ström-konverter/omvandlare i.o.m. att konsolen är japansk. Men jag snackade precis med en kille som säljer Neo-spel, och som dessutom verkar kunna rätt mycket om konsolen, och han säger att man kan använda strömkabeln från ett gammalt Sega Mega Drive (1:an inte 2:an). Kan detta stämma? Inte för att jag inte litar på honom men man kan aldrig vara säker nog.

Vad tror ni? :conf:
 
Top