NL NeoGeo fans?!

henkje.doc

n00b
Joined
Oct 13, 2003
Posts
5
Ik ben benieuwd wie er in Nederland nog allemaal het begrip NeoGeo kennen.
Laatst werd ik op het werk met vreemde blikken beantwoord toen ik begon over Arcadegame's en dan vooral de NeoGeo systemen. Eigenlijk heel begrijplijk.

Alles wordt sneller, mooier. Maar het neogeo systeem heeft laten zien dat niet alleen meegaan met de tijdgraphicsmolen belangrijk is, maar dat het belangrijker is om vast te houden aan gewoon goeie, speelbare games (en dus de arcade bij je thuis)!
 

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
Welkom hier, cool dat er nog een Nederlandse neo fan opduikt.

Als je even iets verder op deze pagina kijkt zie je een dutch topic, in totaal zijn we met maar een paar neo fans en er waren een paar lui die een maandje fan waren en daarna hun spullen weer verkochten. Denk dat dat typisch nederlands is :) Te duur, xbox mooier, blah

Anyways, have fun here en heb je al iets neo thuistaan ?
 
Joined
Nov 17, 2003
Posts
28
Toch leuk om te zien dat er Nederlandse Neo-Geo fans zijn hier op Neo-geo.com:buttrock:

Ik heb zelf een Aes systeem,een cd systeem en een neo Geo pocket color.:)

Verder ben ik in het bezit van een Dreamcast,playstation 1,playstation2,Gamecube,Xbox,Gameboy advance,Atari 2600,Sega saturn,Megadrive,Atari Jaguar,Nintendo nes.ik ben vast nog wel wat vergeten maar ja dit lijkt me toch al voldoende:D

Ik speel de laatste tijd het meest op de Xbox(live).Ik speel 90%Capcom vs SNK 2(elke dag minstens een uur al een half jaar lang!).Ik sta tussen de 50 en de 60 in de ranglijst met uiteraard de naam SNK FOREVER:buttrock: .Hiermee ben ik de hoogst geklasseerde Nederlander in dat spel:buttrock:
 

Denus

Kuroko's Training Dummy
Joined
Nov 27, 2003
Posts
73
Yep: hier nog een fan.

Ik heb kort geleden een arcade kast (check link) aangeschaft bij Topshop Automaten in Beverwijk.

Deze kast heeft een Hantarex 28" scherm uit 97: lekker fris dus.

Ik had daarvoor al een 2 slot PCB, maar in deze kast zit een 4 slot versie.
Nu ga ik door naar de 6 slot: deze wordt morgen bezorgd. (hoop ik)

Ik ben nu bezig met het "modden" van de kast: er komt een Creative 2.1 speakerset in voor de bassen, en er zitten JBL speaker op de voorkant: deze sluit ik ook aan op de speakerset.

Ook laat ik de metalen kappen van m'n drie PCB's verchromen.
(ja, zieke geest, maar wel kicken! :loco: )

Maar goed: eerst m'n 6 slot, dan kan ik eindelijk verder met m'n project.
 

Toddy

n00b
Joined
Dec 8, 2003
Posts
19
En nog een fan!

Ik ben zelf in bezit van een Neo-Geo AES systeem + Phantom-1 converter. Momenteel heb ik alleen nog MVS carts, maar binnen enkele dagen zal mijn eerste AES cart arriveren! (kof99 jap)

Alleen jammer dat er niemand in mijn omgeving is die het echt kan waarderen. De graphics zijn niet goed genoeg, het is ziekelijk duur blah blah blah.. je kent het wel.

Dit betekent dat er niemand met, of tegen mij, een goed potje SS, KOF, LB of Metal Slug wilt spelen :( .
Hopelijk zal dit in de toekomst veranderen!
 

Ralf

n00b
Joined
Jan 22, 2003
Posts
14
Ralf meldt zich weer

Leuk om hier weer even terug te zijn. Nadat ik al mijn AES spullen heb verkocht aan Nederlanders (zonder daar overigens veel verlies op te maken, dus er zijn wel delgelijk mensen in Nederland die de waarde van Neo Geo op het juiste niveau schatten), heb ik een Neo CD Front Loader gekocht en een aantal spellen. Bevalt uitstekend!!

Ik verzamel overigens ook alles wat met Sega Te maken heeft en ben nog op zoek naar mega cd- en 32X spellen.

Don't be strangers, now!!!
 

NeTaXe

New Challenger
Joined
Nov 3, 2002
Posts
62
OMG :eek: The Dutch NG scene....... It's,,,,, It's Alive!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :glee:
 

Predator

Crazed MVS Addict
Joined
Nov 29, 2003
Posts
139
Hey Nederlanders !

ik heb nog geen AES of MVS,
maar ik ben van plan een AES te gaan aanschaffen, en bij voorkeur een Japanse (ik heb gehoord dat bij Amerikaanse bloed werd gefilterd) maar doet deze het wel goed op een NL televisie?
en past de voeding wel in het stopcontact hier?

ik hoop gauw wat te horen :glee:
groetjes
 

Denus

Kuroko's Training Dummy
Joined
Nov 27, 2003
Posts
73
Ik heb nu de Hyper 64 Rel. 2 ingebouwd in m'n kast....WHAOUW!
Het is ècht om te smullen! (de 4 fighter games)
Maar ja: het feit dat je verder geen spellen meer zal vinden voor dat ding is natuurlijk wel erg jammer...

Maar toch de moeite waard, zeker in combinatie met een MVS mainboard en een PCB selector ertussen.
 

Toddy

n00b
Joined
Dec 8, 2003
Posts
19
en bij voorkeur een Japanse (ik heb gehoord dat bij Amerikaanse bloed werd gefilterd) maar doet deze het wel goed op een NL televisie?

Ik ben zelf in het bezit van een japanse AES, en dit werkt prima. Het kan zijn dat als je composiet video gebruikt, dat je dan zwart-wit beeld krijgt (als je tv geen NTSC ondersteunt). Hoe dan ook, het beste kan je een RGB kabel kopen. Op die manier heb je beter beeld, en geen last van zwart-wit beeld op oudere tv's.

Over de voeding, dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Toen ik de mijne kocht zat er al een 3rd party voeding bij die je gewoon op 230 kan zetten.
 
Joined
Nov 17, 2003
Posts
28
Toddy said:
Ik ben zelf in het bezit van een japanse AES, en dit werkt prima. Het kan zijn dat als je composiet video gebruikt, dat je dan zwart-wit beeld krijgt (als je tv geen NTSC ondersteunt). Hoe dan ook, het beste kan je een RGB kabel kopen. Op die manier heb je beter beeld, en geen last van zwart-wit beeld op oudere tv's.

Over de voeding, dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Toen ik de mijne kocht zat er al een 3rd party voeding bij die je gewoon op 230 kan zetten.

Ja dat van die RGB kabel is waar maar let dan wel op het serienummer van je Neo-Geo,sommige serienummers vertonen namelijk strepen in het beeld bij gebruik van een RGB kabeltje,ik dacht dat dit rond serienummer 70.00o en hoger het geval was(maar weet dit niet 100% zeker meer).
 

Predator

Crazed MVS Addict
Joined
Nov 29, 2003
Posts
139
Toddy said:
Ik ben zelf in het bezit van een japanse AES, en dit werkt prima. Het kan zijn dat als je composiet video gebruikt, dat je dan zwart-wit beeld krijgt (als je tv geen NTSC ondersteunt). Hoe dan ook, het beste kan je een RGB kabel kopen. Op die manier heb je beter beeld, en geen last van zwart-wit beeld op oudere tv's.

Ik heb een kastje om te switchen tussen verschillende a/v ingangen (voor spelcomputers en dvd) in de scart ingang van de tv zitten, daarom kan ik geen rgb kabel aansluiten. de tv is redelijk nieuw (zo'n 2 jaar geleden gekocht) dus daarom denk ik geen problemen te krijgen met ntsc, met mijn dreamcast kan ik kiezen tussen 50Hz en 60Hz en 60Hz doet het ook prima. maar geeft een rgb kabel beter beeld dan het standaart kabeltje van de neo?


P.S. waar hebben jullie je neo geo gekocht?
 

henkie

n00b
Joined
Aug 10, 2003
Posts
10
Neo geo rules :buttrock: Vooral metal slug, ik kan niet wachten tot metal slug 5 :make_fac: uitkomt voor de AES. Ik heb zelf een (US) aes en een aantal pockets. Ik heb nog een aantal neo spullen die ik wil verkopen, waaronder; een AES cartridge van King of Fighters (2001) japans en nog een aantal andere AES spellen. Verder heb ik nog wat neo geo pocket spullen te koop. Stuur me maar een mailtje als je interesse hebt of voor wat fotos van de spullen.
 

Toddy

n00b
Joined
Dec 8, 2003
Posts
19
maar geeft een rgb kabel beter beeld dan het standaart kabeltje van de neo?

Een RGB kabel is voor spelcomputers en dvd altijd de beste optie (op component na dan). Het geeft veel scherper beeld, de kleuren zijn beter en bloeden niet. Als je in europa woont heb je geen reden om het niet te gebruiken, eigenlijk. Maar ja, sommige mensen maakt het niet uit of het beeld lelijk is ;)

Ik heb trouwens ook een schakelboxje voor mijn spelcomputers en DVD, en die geeft absoluut geen problemen met RGB. Sterker nog, er zit een RGB schakelaartje op (kan je gelijk heel goed het verschil zien tussen composite en RGB). Dus misschien is het een idee om het kastje te vervangen?
 

NeTaXe

New Challenger
Joined
Nov 3, 2002
Posts
62
Voor mensen die nog een MVS mobo zoeken.. Kheb een 6 slot te koop..
 

Predator

Crazed MVS Addict
Joined
Nov 29, 2003
Posts
139
Toddy said:
Een RGB kabel is voor spelcomputers en dvd altijd de beste optie (op component na dan). Het geeft veel scherper beeld, de kleuren zijn beter en bloeden niet. Als je in europa woont heb je geen reden om het niet te gebruiken, eigenlijk. Maar ja, sommige mensen maakt het niet uit of het beeld lelijk is ;)

maar bijv de playstation word meestal ook aangesloten met de drie kabeltjes (dus zoals die van de neo geo maar dan met stereo erbij) die geeft toch ook prima beeld?

bedankt voor je replys trouwens
 

Toddy

n00b
Joined
Dec 8, 2003
Posts
19
maar bijv de playstation word meestal ook aangesloten met de drie kabeltjes (dus zoals die van de neo geo maar dan met stereo erbij) die geeft toch ook prima beeld?

Klopt, de meeste spelcomputers worden gewoon met een composite videokabel geleverd (op de dreamcast na). Het ziet er misschien op het eerste gezicht prima uit, maar je ziet een wereld van verschil met een RGB kabel.

Dit is mijn mening hierover tenminste. Het kan heel goed zijn dat jij absoluut geen verschil ziet, al lijkt mij dat erg sterk. Ik raad het in ieder geval aan dat je het een keertje voor jezelf gaat bekijken, en daarna besluit of dat het waard is voor je andere consoles.
 

Predator

Crazed MVS Addict
Joined
Nov 29, 2003
Posts
139
bedankt voor de tip Toddy, je hebt gelijk over die RGB kabel. :)
 
Last edited:

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,424
DUTCH NEO SCENE IS ALIVE AND KICKING:buttrock:

Over RGB: ik wil nooit meer iets anders!

Het verschil op mijn Dreamcast en SNES is echt te gek:tickled:

anyway, goed dat er weer mensen posten hier!
 

Toddy

n00b
Joined
Dec 8, 2003
Posts
19
Ik heb na een stapel MVS spellen + converter (Phantom-1) nu mijn eerste AES cart gekregen; King of Fighters 99.

Ok MVS met een converter is leuk en aardig, maar het verwisselen van de cartridges word erg lastig na een tijdje. En de gehele verpakking van een AES cart is mooi!

Toen ik hem binnenkreeg had ik gelijk zin om hem aan iedereen te laten zien. Alleen ja, ze zouden me voor gek verklaren .... blah blah blah
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,424
Ik ben nu vol verwachting op mijn AES JP The Last Blade aan het wachten :mr_t:

OPSCHIETEN MET DIE KLOTE EMS:mad:
 

Predator

Crazed MVS Addict
Joined
Nov 29, 2003
Posts
139
Ik heb geen ervaring met iets importeren, ik vertrouw het niet om op ebay iets te kopen...
dus als iemand hier in NL mij een Japanse AES heeft aan te bieden hoor ik dat graag :)
 

Helly Original Colapunks

Quiz Detective
Joined
Feb 28, 2001
Posts
89
Ik heb een MVS 1-slot (nog een 2 slot in de aanbieding omdat die niet past in mijn kast) en 5 NGPC systemen en zo'n 30 mvs carts (en Psycho Soldier) en ruim 30 NGP games. Heb ook nog diverse PCB's te ruil voor Neo Geo Home systeem of spellen.

Is er iemand uit het noorden hier op het forum?

Over importeren, als hier van members koopt met goede feeback komt het wel goed, van eBay krijg je nog wel eens bootlegs.
 
Top