Dutch Thread - Voor den Vaderlanden

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
Een advies:

Laat niets boven de neo gaan, wat game sbetreft.

je bent die xbox games al tijden vergeten als je nog steeds van last blade geniet.. wink
 

KiWi

n00b
Joined
Aug 14, 2003
Posts
28
Ik zie het inderdaad ook zo van ... Waarom heb jij opeens weer een gevoel dat je (for lack of better word) retro moet gaan?

Anderzijds, moet ik wel vermelden dat de games die nu uitkomen voor de Neo Geo nu aangeschaft moeten worden, anders zit je later weer met de Mint issues. Ze kunnen in waarde dalen, maar om dan een 2de handsje excellent+ conditie te hebben ...

Zo zie ik het voor de Steel Battalion ook. Het is niet een game (en controller) die je over een jaar ofzo nog nieuw kan aanschaffen (zoals bijvoorbeeld wel kan met een Grand Theft Auto III om maar wat te zeggen), dus vandaar dat ik voor Steel Battalion wel zit te peinzen.

Ik "vrees" inderdaad dat eenmaal als mijn JP AES is gearriveerd (ik heb de betaling al uit de deur gedaan en het is pending :) ) dat dan inderdaad alles moet wijken voor de Neo Geo.

Aah ... het collector's gevoel komt weer helemaal terug. Met de andere consoles van vorig "console wars" ben ik nagenoeg klaar met de games, dus het is weer fijn om weer mijn tanden in kan zetten in een voor mij nieuwe console. :) Voor de rest ... see my sig, I plan to do a lot of shopping. :)
 

Tetsuo

New Challenger
Joined
Feb 3, 2003
Posts
57
henkie:
Wat zijn eigenlijk goede games (behalve fight games) voor de neo geo aes? Side scrollers, shooters (zoals nam1975 buttrock ) en natuurlijk metal slug buttrock ...
Vette Shooter zijn: Pulstar en Blazing Star. Ook Prehistoric Isle is vet. Die laatste is alleen op MVS uitgekomen. Wat ook gelijk de reden is dat ik MVS heb en geen AES. Op MVS heb je veel meer keuze. Shock Troopers (2 delen) is ook een vette shooter, een soort Metal Slug maar dan overhead view.

Maar met een Phantom-1 converter kun je ook de meeste MVS-en op je AES console spelen.

Magical Drop is een coole puzzle game (3 delen).

Tja genoeg keuze...
 

Gaston

Mature's Make-up Artist
Joined
Jan 15, 2003
Posts
1,352
Vette Shooters zijn Pulstar en Blazing Star
....
Als je een tweede hypotheek af wilt sluiten of je kleine zusje kunt verkopen dan wel te verstaan.
Je moet gewoon met een aantal klassiekers beginnen die niet al te duur zijn. Ik vind ASO cool al is het hellish moeilijk. Lekker met zweethandjes die controller vasthouden; old school!

Wat betreft de nieuwere games vind ik dat er een heleboel gave games zijn (Planetside al eens geprobeerd? AWEsome!), maar dat het gevoel dat je bij de Neo games (en de PC Engine games trouwens) krijgt, helemaal anders is. Ik ben niet al te nostalgish; objectief gezien zijn Neo games gewoon retegaaf. Niet allemaal natuurlijk, maar welk systeem heeft wel 100% vette games...geen enkel!
 

KiWi

n00b
Joined
Aug 14, 2003
Posts
28
Hehe, even gehoord via email dat mijn Neo Geo JP AES, boxed is aangekomen. Jippie! Met de console zijn nog AoF2, FFSpecial, SS2, KoF94 en Fighter's Dynamite binnengekomen. Geen van de games echte rarities, maar wel mooi dan dat ik in principe plug and go kan gaan. De box van de console zag er echt op zijn minst excellent+ uit en daar was het mij ook wel om te doen. De games zagen er ook goed uit, maar wellicht dat het een en ander gefilterd moet worden om alles mint te krijgen.

Nog niet helemaal erover uit om wellicht ook de MVS route ook af te leggen, want sommige oldies zijn een stuk goedkoper te vinden op de MVS dan de AES, maar voor nu zal ik mij cncentreren op de AES.

Anyways, ik kan nu ook echt terecht hier posten met een eigen Neo Geo. :)
 

Tetsuo

New Challenger
Joined
Feb 3, 2003
Posts
57
Gaston:
Vette Shooters zijn Pulstar en Blazing Star
....
Als je een tweede hypotheek af wilt sluiten of je kleine zusje kunt verkopen dan wel te verstaan.
Nee hoor helemaal niet nodig. Ik speel alles op MVS. Ik heb beide games voor €70-80 gekocht. Maar voor alle AES freaks is idd wel het verhaal.

Ik heb trouwens sinds kort ook een Hyper Neo Geo 64. Zijn maar 4 games voor het fighting board maar dat is voor mij geen probleem. Ik heb er nu gelijk 3 bij gehad in 1 deal. Vette games en zeker ook coole graphics. Is wel alleen te spelen met een cabinet of een supergun/mak.
 

Gaston

Mature's Make-up Artist
Joined
Jan 15, 2003
Posts
1,352
Fredscape,

je hebt zojuist je 500e post hier neergezet!!!

I think this calls for respect
buttrock buttrock buttrock buttrock
 

KiWi

n00b
Joined
Aug 14, 2003
Posts
28
Zo heb je in 1 maand enkel een NGPC, zo heb je opeens een JP AES en een Supergun kunnen aanschaffen. Ik ben helemaal klaar voor om nu zowel AES als MVS te gaan ... ware het niet dat ik nog een MVS board nodig heb voor mijn JAMMA Supergun.
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
Gaston:
Fredscape,

je hebt zojuist je 500e post hier neergezet!!!

I think this calls for respect
buttrock buttrock buttrock buttrock
hahahh thanks:) gaat op zich snel hoor kost niet al te veel moeite als je een beetje meedoet make_fac
 

deathknight

Zero's Tailor
Joined
Mar 22, 2003
Posts
570
[/qb][/QUOTE]hahahh thanks:) gaat op zich snel hoor kost niet al te veel moeite als je een beetje meedoet make_fac [/QB][/QUOTE]


spamspam lol buttrock
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
deathknight:
hahahh thanks:) gaat op zich snel hoor kost niet al te veel moeite als je een beetje meedoet make_fac [/QB][/QUOTE]


spamspam lol buttrock [/QB][/QUOTE]


de correcte notatie zou:
+1
zijn heh lol
 

Gaston

Mature's Make-up Artist
Joined
Jan 15, 2003
Posts
1,352
Hey guys,
even een vraagje; gebruikt iemand de NeoRage emulator om games te testen alvorens een game te kopen? Ik had deze eerst een keer gedownload en ik moet zeggen dat het een leuk interfaceje is. Ik heb alleen niet het geduld om 300+ MB games te downloaden als ik weet dat de kwaliteit zuigt.
Iemand een mening / Ervaring?
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
Ik heb alle games wel voor mame liggen shame
in het begin gebruikt om een paar games te testen maar weet nu onderhand precies wat ik wel en niet moet hebben dus daarvoor gebruik ik ze niet meer.
Eigenlijk speel ik helemaal geen roms sinds ik die kast heb, eerst maar die games eens allemaal uitspelen, dan gaan we wel weer verder kijken :D
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,425
Hallo allemaal!

Ik ben sinds 1 week de eigenaar van een Japanse AES console ^^ met Samurai Spirits 1 en 2 (je moet rustig beginnen :p )

Maar ik heb een vraag...ik heb dus een scart-kabel nodig om alles aan te sluiten, maar welke kan ik hiervoor gebruiken?
 

KiWi

n00b
Joined
Aug 14, 2003
Posts
28
Welkom Dreamer (had jij niet een topic geopend op gamefaqs waar je net van JP bent teruggekomen?),

Ook ik ben pas deze maand de trotse eigenaar van een JP AES (en eigenlijk moet ik ook nog voor een betere kabel zorgen) dus ik denk dat de vraag die jij gesteld hebt voor ons beiden geldt. Ik heb wel veel AV kabels overal (en nergens) gezien, maar een dedicated SNK RGB kabel eigenlijk nog niet.

Ik ben rustig begonnen met FF Special, Art of Fighting 2, Samurai Spirits 2, Fighter's History en KoF 94. Echter ik denk dat ik binnenkort 2 recentere KoFs kan toevoegen. Ik blijf mij wel concentreren op de JP markt.

Het is mij al heel erg opgevallen, dat ik vrijwel geen ene pleuro meer uitgeeft op gamesgebied omdat ik gewoon nu rustiger aandoe en het geld wil overhouden voor JP AES (alsmede PCBs en MVS). Eerst wilde ik nog Metal Slug X voor de PSX halen, maar de laatste tijd zit ik te denken ... die haal je toch eigenlijk gewoon op de AES. Waarom dan €25 uitgeven aan een PSX game als je dat geld kan gebruiken voor aanschaf van een Neo Geo AES game.

Anyways, welkom. Voel ik mijzelf toch niet de enige echte newbie hier. :)
 
P

Prono

Guest
Nog een Nederlandse SNK fanboy meldt zich!

Hallo, ik ben de trotse bezitter van een AES PAL met KOF 97 en Fatal Fury Special. Verder heb ik een NGPC met Metal Slug second mission.

Any Drakenslag peeps hier? (Ik zag Death Knight en Tetsuo al..)

<small>[ August 31, 2003, 10:13 AM: Message edited by: Prono ]</small>
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
We nemen langzaam aan de boel over hier (sure)
binnenkort zal iedereen hier nederlandsch spreken!
 

Sander

n00b
Joined
Apr 11, 2003
Posts
7
Er kan aardig wat gebeuren als je een tijdje niet hier kijkt. Allemaal Nederlanders, wonderbaarlijk :)
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,425
Ja, Kiwi, dat was ik inderdaad op gamefaqs ^^

Ik heb nu alleen JPN Samurai Spirits 1 en 2 hier liggen, maar binnenkort komen er Art of Fighting 1 en 2 nog bij wink

Ik geef de laatste tijd ook meer uit aan classic games dan de nieuwere consoles (PS2 en GC heb ik al maanden niks meer voor gekocht, gewoon omdat er niks uit is)

IK koop de laatste tijd weer aardig wat SFC (JPN SNES) games, mn favoriete console trouwens ^^

En omdat ik van 2D hou, heb ik gelijk een Saturn en Dreamcast in Japan gekocht, daar heb ik trouwens ook problemen met de klote RGB scart mee.
 

KiWi

n00b
Joined
Aug 14, 2003
Posts
28
Mijn collectie breidt zich gestaag uit. Om de trots van leGionellz nog hoger te krijge zal ik maar melden dat ik een KoF 2000 en een KoF 2002 AES JP binnen heb gekregen en op het punt sta om business te doen met een seller op dit board.

Ook heb ik uitzicht op een persoon die van zijn gehele Neo spul (AES/MVS) afwilt (van wie ik dus KoF2 en 2K2 heb), maar dat zal dan de komende weken moeten blijken.
 

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
KiWi:
Mijn collectie breidt zich gestaag uit. Om de trots van leGionellz nog hoger te krijge zal ik maar melden dat ik een KoF 2000 en een KoF 2002 AES JP binnen heb gekregen en op het punt sta om business te doen met een seller op dit board.

Ook heb ik uitzicht op een persoon die van zijn gehele Neo spul (AES/MVS) afwilt (van wie ik dus KoF2 en 2K2 heb), maar dat zal dan de komende weken moeten blijken.
Gaat de goede kant op man, straks moet mijn trots nog omslaan in jalouzie als ik niet oppas :D

Ik sta ook weer op het punt te gaan shoppen, kga weer eens een paar goede deals afwachten de komende tijd.

World heroes perfect en Last blade 2 staan hoog op mijn verlanglijstje.
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,425
Ik ben nu aan het wachten op Art of Fighting 2 ^^

Last Blade is waarschijnlijk mijn volgende aankoop.
 
Top