Dutch Thread - Voor den Vaderlanden

Bill Kilgore

Sent Rot A Secret Santa.Didn't Get Banned.FOOKIN A
Joined
Jul 14, 2014
Posts
1,101
Onlangs heb ik dus dit pareltje van een mede hobyist gekocht:

skxdz9.jpg


De man zei dat dat deze afkomstig was van het Ponypark Slagharen. Is deze plek nog het bezoeken waard en heeft de arcade daar nog steeds enkelen van deze klassieke spellen?
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Ik ben nooit bij Ponypark Slagharen geweest, dus kan je er niet veel over vertellen. Op Nozomi weten ze er meer over vermoed ik.
 

BodyHammeR

I quoted Rot., He Went in DRY!
Joined
Aug 6, 2004
Posts
99
Laatste keer dat ik er was is alweer een jaar of 20 geleden, toen hadden ze nog wel het een en ander aan arcade dingen staan. Geen idee hoe het er daar tegenwoordig uitziet.
 
Joined
Nov 21, 2015
Posts
15
Nieuw hier!

Wil graag een consolized MVS kopen, bijv die Omega of de Analogue CMVS. Iemand ervaringen mee? Heb nooit een Neo Geo gehad, maar wel kapot gespeeld in de arcades natuurlijk.
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Nieuw hier!

Wil graag een consolized MVS kopen, bijv die Omega of de Analogue CMVS. Iemand ervaringen mee? Heb nooit een Neo Geo gehad, maar wel kapot gespeeld in de arcades natuurlijk.
Welkom
Maar waarom een cmvs en niet een arcadecab? Ruimtegebrek?
En lijkt je username op Alblasserdam omdat je daar vandaan komt?
 
Joined
Nov 21, 2015
Posts
15
Welkom
Maar waarom een cmvs en niet een arcadecab? Ruimtegebrek?
En lijkt je username op Alblasserdam omdat je daar vandaan komt?
Helaas is ruimtegebrek mijn motivatie om een CMVS te kopen inderdaad! Was het maar waar dat ik een cabinet kon plaatsen thuis.
Mijn username is van Streets Of Rage (Axl Blaze Adam)... Je moet toch wat. :)
 
Joined
Nov 21, 2015
Posts
15
Ik denk dat het de Omega gaat worden.

Enige nadeel is, dat ik het heel lastig vind om AES controllers te vinden die in goede staat verkeren. Op eBay vind je ze bijna niet, tenzij je import uit Japan (en dan zit je weer met die extra douane kosten). Iemand enig idee om ze ergens anders vandaan te halen (liefst binnen EU?)
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Ik denk dat het de Omega gaat worden.

Enige nadeel is, dat ik het heel lastig vind om AES controllers te vinden die in goede staat verkeren. Op eBay vind je ze bijna niet, tenzij je import uit Japan (en dan zit je weer met die extra douane kosten). Iemand enig idee om ze ergens anders vandaan te halen (liefst binnen EU?)

Er zijn ook custom neogeosticks. Zijn vaak beter dan de originele AES sticks. Omega is een mooie mvs. Alleen niet bij neotropolis kopen op ebay, zijn veel en veel te duur.
 
Joined
Nov 21, 2015
Posts
15
Er zijn ook custom neogeosticks. Zijn vaak beter dan de originele AES sticks. Omega is een mooie mvs. Alleen niet bij neotropolis kopen op ebay, zijn veel en veel te duur.
Thanks, welke custom sticks zijn goed gebouwd? Ik vind de AES sticks mooi omdat ze bij het design van de Omega passen (obviously).

Ik koop hem rechtstreeks van Arcade Works, had al slechte verhalen gehoord over Neotropolis. :)
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Thanks, welke custom sticks zijn goed gebouwd? Ik vind de AES sticks mooi omdat ze bij het design van de Omega passen (obviously).

Ik koop hem rechtstreeks van Arcade Works, had al slechte verhalen gehoord over Neotropolis. :)

De beste sticks zijn die met seimitsu of Sanwa onderdelen.
Gewoon een beetje googlen, is best veel in omloop.
 

Sphere

n00b
Joined
Jan 18, 2016
Posts
9
Haha inderdaad, dit had ik niet verwacht om tegen te komen. Leuk om zoveel enthousiaste Nederlanders te zien in de hobby! :D

Het spel dat ik blijf pakken is Twinkle Star Sprites... ik kan echt niet zonder!:cool:
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Haha inderdaad, dit had ik niet verwacht om tegen te komen. Leuk om zoveel enthousiaste Nederlanders te zien in de hobby! :D

Het spel dat ik blijf pakken is Twinkle Star Sprites... ik kan echt niet zonder!:cool:

Hey man, jij ook toch maar aangemeld in dit gekkenhuis :D
 

Sphere

n00b
Joined
Jan 18, 2016
Posts
9
Haha, inderdaad, ik word te groot voor Nederland en dacht mijn sterallures de kans te geven om internationaal te gaan:glee:

Hoe is het met jou eigenlijk Gideon, al een tijd niet meer in NL voorbij zien komen op het forum?
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Haha, inderdaad, ik word te groot voor Nederland en dacht mijn sterallures de kans te geven om internationaal te gaan:glee:

Hoe is het met jou eigenlijk Gideon, al een tijd niet meer in NL voorbij zien komen op het forum?

Het gaat op zich goed maar door crisis bijna alles moeten verkopen, alle arcade in ieder geval. Gaat nog een jaartje of twee drie kosten voor ik er helemaal uit ben. Vandaar wat minder actief....
 

Sphere

n00b
Joined
Jan 18, 2016
Posts
9
Dat zuigt man. Niet leuk. Laat maar weten als ik iets kan betekenen om je aan een arcade"fix" te helpen :-J

Maar in ieder geval goed om te horen dat het goed met je gaat.

Hoe is het forum hier eigenlijk? Beetje te doen? Overigens merk ik dat ik niets kan posten, is dat een kwestie van genoeg deelnemen aan gesprekken en dat je dan automatisch autorisatie krijgt? Of moet ik daarvoor een admin inschakelen?
 
Top