Dutch Thread - Voor den Vaderlanden

KiWi

n00b
Joined
Aug 14, 2003
Posts
28
Ja, okay dat bedrag zal ik heus nog wel een keer uitgeven. Echter voor een eerste echte kennismaking met de AES denk ik toch dat ik voor een "used mint" versie ga van de console dan meteen een echte nieuwe ga aanschaffen. Zodirect blijft ie nog lekker "sealed" in de box liggen omdat het collector's gevoel zegt dat ik ervan af moet blijven wink

Ik denk dat ik om en nabij US$300-500 ga neertellen voor een boxed NM/M JP AES inclusief de shipping en de wat gebruikelijke C titels in NM/M state, afhankelijk wat ik erbij krijg en wat de titels zijn.

Er werd ook al aan mij geadviseerd dat ik de weg van MVS "moet" gaan, maar ik ben nu eenmaal niet zo een handige klusser, danwel de ruimte die het opneemt is ook niet echt voorhanden. (Of misschien heb ik wel compleet de verkeerde indruk van MVS).
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
Mvs hoeft helemaal niet groter te zijn dan AES, daar je een los mvs board kan kopen en die ombouwen om hem op je tv te gebruiken. zie ook de <a href="http://www.sgrepository.com" target="_blank">supergun repository</a> om voorbeelden te zien van zelf geknutselde dingentjes.

Legionellz kan je alles vertellen over de aes :)
die heeft zelf al een redelijke verzameling games en accesoires (of is alles alweer verkocht:) )

mvs hoeft dus niet perse in een heel cabinet, volgens mij ben je zelfs als je zelf een setup bouwt net zoveel kwijt als voor een aes en zijn de games ook nog eens goedkoper, maargoed zo`n console is natuurlijk wel gaaf om te hebben

<small>[ August 15, 2003, 09:25 AM: Message edited by: Fredscape ]</small>
 

Tetsuo

New Challenger
Joined
Feb 3, 2003
Posts
57
Fredscape:
GianL:

anders is een van jullie misschien bekend met MAME en kailera (netplay). ik ben altijd wel in voor een potje whatever
!!!!! TEH ROMZZZZZZ !!!!!!!

shame shame shame
Wat er mis met een ROM als je zelf het origineel thuis hebt liggen? Niks en zeker als je met die ROM online tegen je mates kan spelen...of wie dan ook. :cool:
 

deathknight

Zero's Tailor
Joined
Mar 22, 2003
Posts
570
romz niet echt heel populair hierzo glee
en zelfs als je het origineel heb schijnen ze nog illigaal te zijn(heb ik ook maar gelezen)
 

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
Ga gewoon voor aes joh, ik zal eens een foto posten van mijn collectie. Als je dat ziet wil je niks anders meer :D

nee, just kidding, mvs is ook perfect.

Heb alleen het nadeel dat ik ooit verliefd ben geworden op de aes console en de cases + inserts van de aes games.. Maar ooit wil ik ook een complete mvs collectie + candy cab.

Een mvs kast is trouwens voor een prikkie te krijgen hier in nl.. dus je zou ook ff kunnen kijken op marktplaats.

Maargoed, aes zul je ook zeker geen spijt van krijgen.
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
Tetsuo:
[Wat er mis met een ROM als je zelf het origineel thuis hebt liggen? Niks en zeker als je met die ROM online tegen je mates kan spelen...of wie dan ook. :cool [/QB]
als je mates hem ook allemaal hebben maar ik betwijfel het :)

maar dan nog, er gaat niks boven het origineel
 

chohan

Pao Pao Cafe Waiter
Joined
Sep 18, 2000
Posts
1,784
Ik heb een keer een rom aangeraakt van Faselei and King of Fighters Battle de Paradise om te kijken of ze het geld waard waren. Maar om nou roms te spelen als je het origineel hebt , of uberhaupt roms aanraakt om de games te spelen vindt ik niet kunnen.

Als je voor MVS gaat raad ik je aan Rage of the Dragons te kopen. Goed spel,vrij recent en goedkoop.

Cho
 

KiWi

n00b
Joined
Aug 14, 2003
Posts
28
Ik heb inderdaad onlangs een Faselei! aangeschaft. Waarschijnlijk omdat nu zoveel losse Faselei wordt aangeboden op eBay dat de "echte" (iig met case en manuals) waren ondergesneeuwd en ik deze dan kon winnen.

MVS is inderdaad goedkoper, maar naast het spelen ben ik ook heel snel geneigd om spellen compleet te krijgen en bij MVS is het toch minder iets wat het verzamelen zo leuk maakt. Ik blijf genieten als ik weer eens een leuke JP Saturn game heb kunnen vinden en dat zal ongetwijfeld ook voorkomen bij AES (alleen dan kosten de toppers inderdaad een aantal keer een Radiant Silvergun).

Nog niet helemaal uit of ik het uitsluit om ooit zowel MVS als AES te gaan, maar ik ben zeker wel benieuwd naar de foto's. :)
 

Tetsuo

New Challenger
Joined
Feb 3, 2003
Posts
57
<strong>
als je mates hem ook allemaal hebben maar ik betwijfel het :)

maar dan nog, er gaat niks boven het origineel
Ben ik helemaal met je eens daarom heb ik ook alles origineel. Ik snap alleen wel waarom sommige mensen roms hebben om online te gamen..
Alleen tegen de CPU gaat ook snel vervelen en je hebt niet iedere dag tijd om naar peeps te gaan voor tegenstand.
 

henkie

n00b
Joined
Aug 10, 2003
Posts
10
Hier nog een Nederlander. Ik ben al zo'n 12 jaar neo 'fan', maar ik heb me past deze week een (amerikaanse) AES gekocht. Met SS1,2&3, Fatal Fury 1& special en nam1975. Ik ben nu van plan om me metal slug 3 & 4 buttrock te gaan bestellen, als ik tenminste nog wat geld over heb na de vakantie wink
 

Gaston

Mature's Make-up Artist
Joined
Jan 15, 2003
Posts
1,352
Man, ik dacht dat iedereen weg was gegaan hier van dit forum. Welkom terug I guess...

Leuk om te zien dat er nog steeds Nederlanders zijn die kicken op de Neo!!!
Later
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
chohan:
Als je voor MVS gaat raad ik je aan Rage of the Dragons te kopen. Goed spel,vrij recent en goedkoop.
HHmm ik heb dus die kit opgepikt en moet zeggen dat het wel een beetje tegenvalt. De game is wel ok maar om nou te zeggen dat ik er helemaal wild van ben, nee.
Zeker niet nadat ik bij Netaxe Kizuna heb gespeeld...man o man wat is dat een gave game zeg.
Maargoed zo maar eens me universe bios en wat nieuwe games uittesten want daar heb ik ook nog steeds geen tijd voor gehad.
 

henkie

n00b
Joined
Aug 10, 2003
Posts
10
Wat zijn eigenlijk goede games (behalve fight games) voor de neo geo aes? Side scrollers, shooters (zoals nam1975 buttrock ) en natuurlijk metal slug buttrock ...
 

Gaston

Mature's Make-up Artist
Joined
Jan 15, 2003
Posts
1,352
Lijkt makkelijker dan het lijkt...AES is expensive business. Ikzelf ben de laatste tijd erg veel fighters aan het kopen...credit card rekeningen zijn echter minder leuk. SvC wordt echt vet. Verder vind ik shooters echt gaaf, maar daarvoor heb ik een PC Engine...coole shooters, veel goedkoper. Kijk eens bij de reviews, misschien dat daar iets bij staat wat je leuk vind...?

Greetz
 

KiWi

n00b
Joined
Aug 14, 2003
Posts
28
Wow, ik ga me hier echt tuisvoelen met allerlei mensen met een PC Engine, hoge CC rekeningen en dergelijke.

Altijd als ik zeg dat mijn Super Grafx mijn eerste console is, dan zeggen mensen "een wat???". Importeren doet men ook niet aan en 2D Shmups vindt men ook maar niets. Alles moet 3D zijn en vette graphics hebben en vooral niet te moeilijk of te langdradig.

Ach, dan moet ik mijn retrofeeling maar hier halen. :)

De plannen om een NeoGeo ook daadwerkelijk aan te schaffen zijn nu in vergevorderd stadium gekomen. Even nog de shipping vragen en het geld over maken en dan zie ik hopelijk mijn "childhood dream" (okay nu niet al te melodramatisch worden) verwezenlijkt worden. Ik zal wel mijn bevindingen posten als ik alles ook daadwerkelijk veilig is aangekomen, maar het lijkt er sterk op dat ik nu een persoon wordt die omschreven kan worden als :

Neo Geo gamer: "To be recognized by growling stomache, since he/she has to save every penny to be able to buy the more expensive games". wink
 

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
Gaston:
Man, ik dacht dat iedereen weg was gegaan hier van dit forum. Welkom terug I guess...

Leuk om te zien dat er nog steeds Nederlanders zijn die kicken op de Neo!!!
Later
Jij had toch alles inmiddels verkocht (na een paar maanden) ?
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
Dat wordt binnenkort zware tegenstand mocht er ooit een meeting komen met al dat opkomend talent hahaha :D
 

KiWi

n00b
Joined
Aug 14, 2003
Posts
28
Een meeting zou wel grappig zijn. Op enkele fora kun je geeneens normaal over je gameslib praten zonder meteen als een showoff uitgemaakt te worden, danwel dat iedereen automatisch aanneemt dat het copietjes zijn (aan onderzetters heb ik geen behoefte, dank u wel).

Ikzelf zit ook in Amsterdam (regio), dus wie weet ... eerst maar een Neo Geo en oefenen voor mijzelf. :p
 

Gaston

Mature's Make-up Artist
Joined
Jan 15, 2003
Posts
1,352
Posted by LeGionnelz
Jij had toch alles inmiddels verkocht (na een paar maanden) ?
Nee, dat was Ralph. Ik heb nog wat spulletjes van hem overgenomen. Ik heb laatst MotW gekocht. Nu nog aan het lijden mbt de rekening. Maar de collectie groeit nog iedere maand. Ik heb nu zelf 2 AES-sen, hehe
 

KiWi

n00b
Joined
Aug 14, 2003
Posts
28
Cool om twee AES'en te hebben. Dat zal dan ook haast inhouden dat je 3 joysticks hebt. :)

Ik heb ook eens iets van een Ralf uit Eindhoven overgenomen. Toen zei hij dat hij volledig wilde concentreren op de Neo Geo scene, maar volgens mij is die interesse dan ook helemaal verdwenen aan het einde. Jammer, maar de een zijn dood is de ander dan weer zijn brood.

Afgezien van de store en sellers hier (dan door preferences in iedermans signature) nog plekken om aan te raden (of sellers op eBay) voor AES hunting?
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
KiWi:
Afgezien van de store en sellers hier (dan door preferences in iedermans signature) nog plekken om aan te raden (of sellers op eBay) voor AES hunting?
voor aes heb ik geen idee maar de meeste sellers hier zijn wel ok, zorg dat je ook even goed rondkijkt naar welke sellers je juist NIET moet hebben op ebay/forum....scheelt vaak ook een hoop onzin.
 

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
The Future is now, ... the CC bills at the end of the month.
So true.. :(

Anyways, het lijkt er inderdaad op dat we eens een tourney kunnen organiseren :)

Als iedereen games heeft zoals SS2, last blade, Real bout special/2 en een kof etc kan er geoefend worden en uiteindelijk de final battle uitgevochten worden.
 

KiWi

n00b
Joined
Aug 14, 2003
Posts
28
Ik hoop inderdaad snel een AES thuis te hebben en erbij zat ook een SS2. Last blade (1 of 2) zijn wel titels die ik erbij wil hebben alsmede (ooit) de Metal Slugs.

Ik zat ook nog te twijfelen om een Steel Battalion erbij te halen (vanwege dat de controller zo xclusive is, maar dat is dan weer 200 pleuro die ik minder uit kan geven aan de NeoGeo ... decision decisions).
 
Top