Dutch Thread - Voor den Vaderlanden

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
Slug 1 aes is zo duur, ik heb ook zelf maar een conversion gemaakt. Wel een game die echt nooit gaat vervelen. Ik zoek nu nog x en 3. De prijzen voor die games varieren wel enorm, en de dollar werkt ook even niet meer mee. Als ie weer op 1.5 staat ga ik weer kopen ;)
 

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
Die boze blikken valt wel mee hoor en de meeste spellen worden toegestaan als ze 10 jaar of ouder zijn.
Ik heb niks tegen mensen met multicarts maar werd wel ziek van het gezeur over : Ik heb hem alleen om te testen. Gelul! Daar heb je mame voor.
Als iemand gewoon eerlijk is en zegt dat ie voor dat geld de 150 games goed genoeg vindt, inclusief evt glitches, prima. Maar al die smoesjes om te verklaren waarom je zo'n cart hebt van sommige mensen word ik simpel van. Als je je schaamt om iets te hebben vanwege wat anderen denken vind ik het echt triest, ik ben zelf een man van originals maar kan best begrijpen dat mensen dat te duur vinden en een 150-1 als goedkoop maar speelbaar alternatief zien.
Voor een originele MS1 JAP of USA is eigenlijk hier de beste plek om te vragen. Zeer veel experts hier die een conversion nog aan een zwart/wit foto herkennen.

kijk das betere praat ,ik heb hem dus omdat ik het onnodig vind om games die ik graag speel op men aes ,nog eens te kopen voor men mvs ,zon multicart bied dan een oplossing ,ach eigenlijk om eerlijk te zijn koop nog steeds mvs games .....:loco: ben gewoon een DIKKE GAME JUNK who needs his dose regulary!!!! groeten EvilD.
http://arcadiaweb.dyndns.org
 

alphagamer

Aero Fighters Flyboy
Joined
Jun 7, 2009
Posts
2,091
Kan iemand hier een AES modden? Heb unibios nodig....

Ja, hier is mijn AES achter de mod, zelf gesoldeerd:

unibiosmod.jpg
 

mawa_nl

Kuroko's Training Dummy
Joined
Mar 9, 2010
Posts
71
Beter om te zien dat er nog steeds veel liefhebbers uit NL zijn vwbt NG. Er waren hier overigens nog veeeel meer NLers rond, sommige (namen) ken ik van fora etc. maar vaak herken je ook de taalinslag bij de postings. Zo ken ik Ratson van Nozomi en Martijn idd een klein beetje v Marktplaats (hij mij waarschijnlijk niet meer).

neem aan dan dat je ooit wat gekocht hebt van mij of dat we elkaar een keer ontmoet hebben ?
( maakt mij nieuwschierig namelijk wie je ook alweer was )
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Is dat een AMD chippy?
Gewoon opnieuw met een eprom brander beschreven en klaar voor gebruik?
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Ik verplaatste vandaag mijn AES naar een andere kamer waar ik andere oude consoles heb staan.
Tot mijn verbazing kreeg ik alleen maar Zwart/Wit beeld op de andere TV.
Ik heb dit ook wel gezien met een PS1 met NTSC games, maar dat was op beide TV's. In dit geval met de Neo Geo was er wel kleur op de andere TV.
Gebruikt een JAP AES een raar beeld signal over tulip kabels wat problemen geeft met sommige ( niet alle ) TV's?
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,093
neem aan dan dat je ooit wat gekocht hebt van mij of dat we elkaar een keer ontmoet hebben ?
( maakt mij nieuwschierig namelijk wie je ook alweer was )

Trailblazer800=Broer van...RudeRudie! Of ik vergis me wel heel erg.

Oh en: SPELLING NAZI ALARM!
nieuwschierig=nieuwsgierig :emb:
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Ik probeer nu al meerdere keren te posten, krijg steeds de melding dat een mod het goed moet keuren?

EDIT Eindelijk... echt raar.

Ok nou mijn post dan.

Dat ziet er uit als een AMD chip. Is die gewoon herschreven met een eprom brander?

En, ik heb gister mijn AES verplaatst naar een andere TV maar daarop krijg ik alleen Zwart / Wit beeld, heel gek want de enige andere keer dat ik dit had was met een PS1 zonder RGB kabel en dan met NTSC games, maar die had dat dan ook op de andere TV. Met de AES heb ik het alleen op 1 van de 2 TV's. Dus 1 kleur de ander zwart wit.
Lijkt wel of een JAP AES een raar signaal uit stuurt dat niet alle TV's aan kunnen? Het moet te maken hebben met het NTSC verhaaltje alleen zo raar dat ik dat dan niet op alle bij de TV's heb zoals bij die PS1.
 
Last edited:

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
De ene tv ondersteund geen ntsc signaal het probleem met de ps1 was dat je een rgb kabel nodig had voor kleur ,maar dan nog op een tv die dat niet ondersteund zal je geen kleur krijgen
Ik probeer nu al meerdere keren te posten, krijg steeds de melding dat een mod het goed moet keuren?

EDIT Eindelijk... echt raar.

Ok nou mijn post dan.

Dat ziet er uit als een AMD chip. Is die gewoon herschreven met een eprom brander?

En, ik heb gister mijn AES verplaatst naar een andere TV maar daarop krijg ik alleen Zwart / Wit beeld, heel gek want de enige andere keer dat ik dit had was met een PS1 zonder RGB kabel en dan met NTSC games, maar die had dat dan ook op de andere TV. Met de AES heb ik het alleen op 1 van de 2 TV's. Dus 1 kleur de ander zwart wit.
Lijkt wel of een JAP AES een raar signaal uit stuurt dat niet alle TV's aan kunnen? Het moet te maken hebben met het NTSC verhaaltje alleen zo raar dat ik dat dan niet op alle bij de TV's heb zoals bij die PS1.
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Beide TV's geven goed beeld en kleur met de PS1 en een RGB kabel.
Zonder RGB kabel geven ze beide Zwart / Wit.

Met de AES en tulip geeft de eene kleur de ander zwart / wit.
2 vergelijkbare situaties, 2 verschillende uitkomsten.
Dat is wat ik gek vind.
 

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
Beide TV's geven goed beeld en kleur met de PS1 en een RGB kabel.
Zonder RGB kabel geven ze beide Zwart / Wit.

Met de AES en tulip geeft de eene kleur de ander zwart / wit.
2 vergelijkbare situaties, 2 verschillende uitkomsten.
Dat is wat ik gek vind.

je zou de neo geo's eens met een rgb kabel moeten testen aangezien er toch wel wat veschillende revisies van de aes bordjes zijn gemaakt ,heb je de moederborden bekeken ?
Het zullen waarschijnlijk 2 verschillende versies zijn
zijn ze bijde uk, usa, of jap?
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Het is 1 AES, op 2 verschillende TV's.

Wat ik probeerde uit te leggen is:

PS1 met tulip en NTSC, op beide TV's zwart / wit.
PS1 met scart RGB op beide TV's in kleur.
AES met tulip en NTSC op eerste TV in kleur op tweede TV in zwart /wit.

Dus ik vraag me af of de AES een apart soort NTSC signaal gebruikt welke anders is dan bv een PS1. Omdat de eerste TV eigenlijk ook geen kleur zou moeten geven.
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Weer problemen met posten... zegt steeds dat een mod het goed moet keuren en dan ... niks.

Nogmaals:


Het is 1 AES, op 2 verschillende TV's.

Wat ik probeerde uit te leggen is:

PS1 met tulip en NTSC, op beide TV's zwart / wit.
PS1 met scart RGB op beide TV's in kleur.
AES met tulip en NTSC op eerste TV in kleur op tweede TV in zwart /wit.

Dus ik vraag me af of de AES een apart soort NTSC signaal gebruikt welke anders is dan bv een PS1. Omdat de eerste TV eigenlijk ook geen kleur zou moeten geven.
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
3e keer proberen dit te posten... gaaaaaar forum.


Het is 1 AES, op 2 verschillende TV's.

Wat ik probeerde uit te leggen is:

PS1 met tulip en NTSC, op beide TV's zwart / wit.
PS1 met scart RGB op beide TV's in kleur.
AES met tulip en NTSC op eerste TV in kleur op tweede TV in zwart /wit.

Dus ik vraag me af of de AES een apart soort NTSC signaal gebruikt welke anders is dan bv een PS1. Omdat de eerste TV eigenlijk ook geen kleur zou moeten geven.
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
ok 5e poging, forum werkt nog steeds niet goed... posts komen niet door.



Het is 1 AES, op 2 verschillende TV's.

Wat ik probeerde uit te leggen is:

PS1 met tulip en NTSC, op beide TV's zwart / wit.
PS1 met scart RGB op beide TV's in kleur.
AES met tulip en NTSC op eerste TV in kleur op tweede TV in zwart /wit.

Dus ik vraag me af of de AES een apart soort NTSC signaal gebruikt welke anders is dan bv een PS1. Omdat de eerste TV eigenlijk ook geen kleur zou moeten geven.
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Posten lukt weer niet.

EDIT nu weer wel... echt een vaag forum, 6 maal scheepsrecht.

Het is 1 AES, op 2 verschillende TV's.

Wat ik probeerde uit te leggen is:

PS1 met tulip en NTSC, op beide TV's zwart / wit.
PS1 met scart RGB op beide TV's in kleur.
AES met tulip en NTSC op eerste TV in kleur op tweede TV in zwart /wit.

Dus ik vraag me af of de AES een apart soort NTSC signaal gebruikt welke anders is dan bv een PS1. Omdat de eerste TV eigenlijk ook geen kleur zou moeten geven.
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Nu worden mijn posts gedelete? wat is dit voor forum?
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Posts getting deleted?

Mijn posts verschijnen de helft van de tijd niet, en als ze verschijnen blijkt nu dat ze soms gedelete worden?
 

aria

Former Moderator
Joined
Dec 4, 1977
Posts
39,546
Hi Smidge,

We do have an automated anti-spam, posting queue that forms and occasionally snags posts by low-post members until cleared (which is regularly). That's why you suddenly have seven posts in a row :p
 
Top