Dutch Thread - Voor den Vaderlanden

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
ja maaarrrr ,uhm waar te beginnen een mvs **-in-1 gebruikt het originele bord alleen staan de roms (spellen op ) een grotere (meer ram) cartridge

bij die 300 in in staat alles de ook de software op de cartridge (geen moederbord nodig zoals bij neo geo mvs wel het geval is .Dus wat nu gebeurd de cartridge neemt de taak van het originele bord over dus emulatie waardoor veel spellen zullen stotteren niet vloeiend ,raar geluid geven

Ik hoop dat je dit wat helpt kan het niet makkelijker uitleggen :glee:

Duidelijk man, thanks.

Ondertussen ben ik opzoek naar een metal slug x jap aes, dus mocht iemand daar vanaf willen, dan hoor ik het graag.
 

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
Ik heb nog in de aanbieding een Sega naomi kast met 30 inch scherm en virtua striker 2 erop .
leuk systeem

eventueel ook te ruil tegen een andere leuke arcade kast
Andere goede voorstellen welkom :)
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,093
Ben een beetje weinig hier geweest door mijn hersenschudding.
Maar over alle multiboards kun je een ding zeggen: Alles wat werkt voor dat geld is meegenomen. Je krijgt waar je voor betaald vaak.

Over speelkasten gesproken, mijn Neo 6 slot gaat misschien in de verkoop.nee ik ga niet stoppen met neogeo maar moet gaan ruimen en kan het geld op het moment hard gebruiken.
Deze dus:
DSC01835.jpg
 

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
Ben een beetje weinig hier geweest door mijn hersenschudding.
Maar over alle multiboards kun je een ding zeggen: Alles wat werkt voor dat geld is meegenomen. Je krijgt waar je voor betaald vaak.

Over speelkasten gesproken, mijn Neo 6 slot gaat misschien in de verkoop.nee ik ga niet stoppen met neogeo maar moet gaan ruimen en kan het geld op het moment hard gebruiken.
Deze dus:
DSC01835.jpg

hey marktplaats ????:)
 

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
Klopt, die op mp is de mijne. Er had iemand misschien interesse.
Onder de €500,- met die 9 games gaat ie iig zeker niet weg.

marktplaats sucks BIGTIME maar daar was je zeker al achter met al die frots bieders

heb men flipper en men naomi tegen schappelijke prijzen erop staan ,heb al ik weet niet hoeveel boden gehad allemaal zeker 100 tot 150 euro minder dan wat ie moet kosten ........
echt belachelijk met die marktplaats socalled verzamelaars

en je neo moet je ook niet voor minder weg doen man ,kun je hem beter zelf houden ,zijn gewoon nep verzamelaars of handelaars als ze zo labiel bieden
maar hey goed weer eens van je te horen dude!!!!:buttrock:
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Ja er had best iemand intresse...
Hoi ratson, op jouw advies hier een accountje aan gemaakt, en dit is dus mijn eerste post.

Voor de mensen die mij nog niet kennen, ik ben sinds kort ook lid geworden van de neo geo familie, eindelijk een mooie AES gekocht.
Vroeger veel bij een maat van me op zo'n ding gespeeld en het bleef toch altijd jeuken om er eentje te kopen.
Nu misschien dus maar een echte MVS.
Nog tips en adviezen voor een noob? :help:
 

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
Ja er had best iemand intresse...
Hoi ratson, op jouw advies hier een accountje aan gemaakt, en dit is dus mijn eerste post.

Voor de mensen die mij nog niet kennen, ik ben sinds kort ook lid geworden van de neo geo familie, eindelijk een mooie AES gekocht.
Vroeger veel bij een maat van me op zo'n ding gespeeld en het bleef toch altijd jeuken om er eentje te kopen.
Nu misschien dus maar een echte MVS.
Nog tips en adviezen voor een noob? :help:

1st of all welkom man bij de enige echte dutch neo geo familie :)
begin rustig koop niet overhaast dure games maar begin met de makkelijk aan te komen games ,ratson uiteraard nix tegen jou man (respect)maar marktplaats is niet echt the place 2 be voor spellen aangezien veel mensen denken dat ze goud verkopen terwijl het vaak pyriet blijkt te zijn (man i love that saying hahahah).welke games heb jij bij je neo ?altijd leuk om te weten .....
nou ja we buurten hier wel vaker waarschijnlijk greetings !!!!!
btw ben weer begonnen met reparaties aan diverse zie link spam spam spam :loco:

http://arcadiaweb.dyndns.org
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Hoi,
Ik heb nu nog maar 3 games.

Art of fighting 2 US
Samurai shodown 1 US
King of Fighters 98 US

Allemaal natuurlijk netjes in doosje etc.

Nu eerst kof97 us nog vinden. :)
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,093
Hoi,
Ik heb nu nog maar 3 games.

Art of fighting 2 US
Samurai shodown 1 US
King of Fighters 98 US

Allemaal natuurlijk netjes in doosje etc.

Nu eerst kof97 us nog vinden. :)

Welkom Smidge, dit is idd de plek waar je moet zijn voor aes/mvs advies.
Er is een jongen uit Apeldoorn die wat van zijn goedkopere aes games weg doet, een van de weinige op MP met normale vraagprijzen. De persoon in kwestie is een echte gamer, heb hem zelf meerdere malen ontmoet. Echt een toffe gast, hij heet Martijn.
 

mawa_nl

Kuroko's Training Dummy
Joined
Mar 9, 2010
Posts
71
Dat ben ik ratson :)
Maar heb nog maar 4 neo geo aes titels te koop ( staan op Mp ) en deze zijn echt geheel origineel aes dus geen conversions ( daar doe ik niet aan )
Als die weg zijn dan heb ik mijn gehelle collectie +/- 75 Aes titels verkocht :(

Damn mis nog steeds mijn pulstar :(
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,093
Hallo Martijn, alles goed?

@smidge: je account is nog niet helemaal actief dus ik kan je geen pm sturen. Bij deze dus de foto's alsnog. Ik zal ook even contact opnemen met een mod om je account volledig te activeren.

DSC01937.jpg

DSC01938.jpg

DSC01939.jpg

DSC01944.jpg

DSC01942.jpg
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Hoi,

Wat jammer van dat paneel.
Heeft iemand nog ideeën hoe je dat op kan knappen?
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,093
Hoi,

Wat jammer van dat paneel.
Heeft iemand nog ideeën hoe je dat op kan knappen?
Evildoberman is de man met de technische knowhow. Voor electrische zaken waar wij geen weet van hebben.

tuurlijk effe op ebay mvs control panel overlay ...
Dat kan nog wel eens moeilijk worden want geen enkel ander type mvs kast heeft dezelfde cpo als deze.




Het ziet er in het echt wat minder slecht uit en van alle electrocoin kasten die ik voorbij heb zien komen is de mijne nog het meest origineel en onbeschadigd.
Behalve het controlepaneel helaas.
Ik ga er van het weekend achteraan en ga zoeken naar een oplossing.
 

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
Evildoberman is de man met de technische knowhow. Voor electrische zaken waar wij geen weet van hebben.


Dat kan nog wel eens moeilijk worden want geen enkel ander type mvs kast heeft dezelfde cpo als deze.




Het ziet er in het echt wat minder slecht uit en van alle electrocoin kasten die ik voorbij heb zien komen is de mijne nog het meest origineel en onbeschadigd.
Behalve het controlepaneel helaas.
Ik ga er van het weekend achteraan en ga zoeken naar een oplossing.

Sorry ben vergeten me voor te stellen zoals ratson al zij :Evildoberman is your man for technical stuff zie weblink voor site en contact !!!en nou spam ik nix meer hahahaha
http://arcadiaweb.dyndns.org
 
Last edited:

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Mooie verzameling.
Ik zal er aan denken als er iets is wat ik niet zelf kan repareren.
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,093
Mooie verzameling.
Ik zal er aan denken als er iets is wat ik niet zelf kan repareren.

Vanaf nu kan je pm versturen en ontvangen, zojuist bevestiging gehad.
Je hebt pm;)
 

trailblazer800

New Challenger
Joined
Dec 30, 2008
Posts
56
Beter om te zien dat er nog steeds veel liefhebbers uit NL zijn vwbt NG. Er waren hier overigens nog veeeel meer NLers rond, sommige (namen) ken ik van fora etc. maar vaak herken je ook de taalinslag bij de postings. Zo ken ik Ratson van Nozomi en Martijn idd een klein beetje v Marktplaats (hij mij waarschijnlijk niet meer).

Ik ben een aantal jaar geleden ook begonnen vanuit de optiek: oude liefde roest niet, maar het is inmiddels een hobby zo niet een passie geworden. Verzamel alleen AES JP, geen US. Ik verkoop ook wel eens wat maar "parten" vind ik bij dit spul toch verdomde moeilijk.

Via marktplaats worden overigens ook wel eens zaken voor een goede prijs aangeboden. Ook hier geldt het motto: "Zoekt en gij zult vinden". En dat is een feit....

Een Metal Slug 1 vinden voor EUR 150 bijvoorbeeld is heel fijn. Extreem voorbeeld maar het kan..... Meestal moet je gewoon beetje slim zijn en geluk hebben maar je gaat ook wel aanvoelen wanneer iets een goede deal lijkt te zijn of lijkt te gaan worden (bv op Ebay).

Next time!!
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Een Metal Slug 1 vinden voor EUR 150 bijvoorbeeld is heel fijn. Extreem voorbeeld maar het kan.....

Next time!!


Zijn dat niet die MVS naar AES conversies die sommige mensen op Ebay verkopen als ECHT? Om die hele reden durf ik niet eens te denken aan een Metal Slug 1, veels te bang dat ik een conversie koop zonder het in de gaten te hebben.

Hoe zit het eigenlijk met de 150 in 1 MVS carts? Zijn ze legaal? En is dat niet net zo als met oude NES 100 in 1 carts dat het meeste gewoon 10 dubbel er op staat maar dan steeds een iets ander naampje om aan te geven welke hack er in zit.
 

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
Zijn dat niet die MVS naar AES conversies die sommige mensen op Ebay verkopen als ECHT? Om die hele reden durf ik niet eens te denken aan een Metal Slug 1, veels te bang dat ik een conversie koop zonder het in de gaten te hebben.

Hoe zit het eigenlijk met de 150 in 1 MVS carts? Zijn ze legaal? En is dat niet net zo als met oude NES 100 in 1 carts dat het meeste gewoon 10 dubbel er op staat maar dan steeds een iets ander naampje om aan te geven welke hack er in zit.

Op het engelse gedeelte van het n forum wordt ook veel gepraat over de metal slug conversies en zijn de meeste mensen ook bang voor een nockoff te kopen,er zijn dus nog steed gasten die het doen op ebay dus wees voorzichtig met aankopen !!!!!

Over de multicarts legaal =tja weet je wat het is het is al zo oud dat (vind ik)je het moeilijk ilegaal kan noemen (boze blikken van ratson nu naar mij :D),er zitten inderdaad op de 150 in 1 wel een aantal hacks-dubbele games ,denk dat je van de 150 zon 100 games overhoud moet ze een keer tellen op de mijne ,maar dan nog voor een 100 eurie vind ik dat het wel gaat ,en ik begrijp dat sommige mensen hier zullen zeggen`Dat 100 euro veel te veel is ........ik doe het voornamelijk voor men arcade kastje ik heb men aes met originals ook thuis en daar blijf ik gewoon spellen voor halen .Weet je wat het is voor de handel in originele games zijn de multicarts een bitchslap in the face ....
nou ja hoop dat dit wat geholpen heeft conclusie je can beter een multicart kopen dan opgelicht te worden met een mvs naar aes metal slug toch ........
Peace over and out for now :vik:

BTW marktplaats aes met 9 games beetje duur wel grappig voor de gene die nog geld over heeft of er eentje zoekt
 
Last edited:

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,093
Op het engelse gedeelte van het n forum wordt ook veel gepraat over de metal slug conversies en zijn de meeste mensen ook bang voor een nockoff te kopen,er zijn dus nog steed gasten die het doen op ebay dus wees voorzichtig met aankopen !!!!!

Over de multicarts legaal =tja weet je wat het is het is al zo oud dat (vind ik)je het moeilijk ilegaal kan noemen (boze blikken van ratson nu naar mij :D),er zitten inderdaad op de 150 in 1 wel een aantal hacks-dubbele games ,denk dat je van de 150 zon 100 games overhoud moet ze een keer tellen op de mijne ,maar dan nog voor een 100 eurie vind ik dat het wel gaat ,en ik begrijp dat sommige mensen hier zullen zeggen`Dat 100 euro veel te veel is ........ik doe het voornamelijk voor men arcade kastje ik heb men aes met originals ook thuis en daar blijf ik gewoon spellen voor halen .Weet je wat het is voor de handel in originele games zijn de multicarts een bitchslap in the face ....
nou ja hoop dat dit wat geholpen heeft conclusie je can beter een multicart kopen dan opgelicht te worden met een mvs naar aes metal slug toch ........
Peace over and out for now :vik:

BTW marktplaats aes met 9 games beetje duur wel grappig voor de gene die nog geld over heeft of er eentje zoekt

Die boze blikken valt wel mee hoor en de meeste spellen worden toegestaan als ze 10 jaar of ouder zijn.
Ik heb niks tegen mensen met multicarts maar werd wel ziek van het gezeur over : Ik heb hem alleen om te testen. Gelul! Daar heb je mame voor.
Als iemand gewoon eerlijk is en zegt dat ie voor dat geld de 150 games goed genoeg vindt, inclusief evt glitches, prima. Maar al die smoesjes om te verklaren waarom je zo'n cart hebt van sommige mensen word ik simpel van. Als je je schaamt om iets te hebben vanwege wat anderen denken vind ik het echt triest, ik ben zelf een man van originals maar kan best begrijpen dat mensen dat te duur vinden en een 150-1 als goedkoop maar speelbaar alternatief zien.
Voor een originele MS1 JAP of USA is eigenlijk hier de beste plek om te vragen. Zeer veel experts hier die een conversion nog aan een zwart/wit foto herkennen.
 
Top