Dutch Thread - Voor den Vaderlanden

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,093
Hoi allemaal,

Ik ben wat nieuw in dit wereldje, maar wellicht dat iemand mij een beetje op weg kan helpen :help::

Onlangs heb ik een jeugddroom in vervulling gebracht door een Neo-Geo te kopen in Japan (via een kennis die daar woont :buttrock:). Hij heeft het apparaat voor mij getest en alles werkt...daar. Nu moet ik hem hier nog aan de praat krijgen en daarvoor heb ik een stepdown converter nodig. Weet iemand wat ik precies nodig heb? (goed merk of goede shop?):scratch:. En waar moet ik op letten? :conf:

Alvast bedankt voor de hulp!

RKLOK
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Hoi Setherial,

NTSC ondersteuning zit denk ik wel goed, ik heb een 100 Hz tv en mn JP PSX werkt daar ook prima op.

Mijn vraag gaat vooral over netvoeding. Ik begrijp inmiddels dat er verschillen zijn tussen verschillende AES'en, en de getalletjes kom ik ook wel uit (Voltage/Amperage output -> input). Het punt is dat als je gaat googlen naar een omvormer dat er allerlei dodgy apparaatjes en webshops boven komen drijven, dus ik hoop dat iemand goede ervaringen heeft met een bepaald merk, type of (web)shop)

D'r zat maar 1 spel bij: Samurai Spirits :glee:
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,093
nee, ik heb hem niet via rklok gekocht. Een oud-studiegenoot van mij is voor werk naar JP. Maar ratson, heb je wel een idee wat voor een omvormer ik het best zou kunnen gebruiken?

je kan het aan rklok vragen kans is erg groot dat hij het weet.
Voor zoer ik wet is een stepdown converter voldoende maar zal effe checken.
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
je kan het aan rklok vragen kans is erg groot dat hij het weet.
Voor zoer ik wet is een stepdown converter voldoende maar zal effe checken.

Bedankt Ratson & Setherial! Ik heb Ronnie een meeltje gestuurd, ik zal de uitkomst zeker posten (ik stel me voor dat meer rookies met deze vraag kunnen zitten...)
 

trailblazer800

New Challenger
Joined
Dec 30, 2008
Posts
56
Bedankt Ratson & Setherial! Ik heb Ronnie een meeltje gestuurd, ik zal de uitkomst zeker posten (ik stel me voor dat meer rookies met deze vraag kunnen zitten...)

Even naar de Handyman gaan, daar hebben ze die dingen voor eur 50 of iets minder grt Erik,
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Sengoku 3 AES is best schaars geworden, iemand die hem heeft? Lijkt me vet om op de Neo Geo te spelen namelijk.
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Even naar de Handyman gaan, daar hebben ze die dingen voor eur 50 of iets minder grt Erik,

Hoi allemaal,

Inmiddels heb ik wat hulp gehad van RKlok, hij zegt: "Elke stepdown van 220-110 is eigenlijk goed, ik koop ze altijd hier bij de electronicashop.. " Met die informatie ben ik naar de plaatselijke elektrosjop gelopen (@trailblazer800: het is een Handyman ;) ), maar deze kerel twijfelt over wat ik nodig heb. Zijn twijfel komt met name door het voltage (op de originele adapter staat AC 100 V) en doordat het wattage ontbreekt...:spock: Wel kwam hij aanlopen met een omzetstukje voor op reis, maar ik vraag me af of dat nou zo'n goed idee is...

Kortom, ik ben er nog niet helemaal. Weet iemand (ongeveer) het wattage van een NeoGeo AES? De adapter is een NEO/POW3 met als benodigde input AC 100V, 50/60 Hz, 19 VA en als output DC 11V, 700 mA.
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,093
8 watt :)

(Staat op de sticker onder de AES)

Je nederlands word steeds beter.
Kun je me die achievement die we gemaakt hadden nog een x toesturen?
Achievement unlocked: You have just wasted 2 hours of you life.
That one above,i lost mine by accident.
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63

Ben gisteren naar een paar elektrozaken geweest (Handyman was toch niet zo Handy:spock:) maar uiteindelijk precies zo'n zelfde van HQ gekocht...maar dan voor 12 euri. Toch bedankt voor de tip Akihabara: ik ga me toch iets relaxter voelen wanneer ik de stekker in het stopcontact steek.

Ga dit weekend gelijk uitproberen, maar op papier kunnen alle remmen los! Amakusa here I come :vik:
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Ben gisteren naar een paar elektrozaken geweest (Handyman was toch niet zo Handy:spock:) maar uiteindelijk precies zo'n zelfde van HQ gekocht...maar dan voor 12 euri. Toch bedankt voor de tip Akihabara: ik ga me toch iets relaxter voelen wanneer ik de stekker in het stopcontact steek.

Ga dit weekend gelijk uitproberen, maar op papier kunnen alle remmen los! Amakusa here I come :vik:

Dit weekend de omvormer geprobeerd: werkt prima!:glee: Gelijk zaterdag avond/nacht even doorgehaald met wat vrienden :buttrock:

Setherial, ratson, trailblazer800, alphagamer en Akihabara Bedankt!!!
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Dit weekend de omvormer geprobeerd: werkt prima!:glee: Gelijk zaterdag avond/nacht even doorgehaald met wat vrienden :buttrock:

Setherial, ratson, trailblazer800, alphagamer en Akihabara Bedankt!!!
Graag gedaan man, we moeten eens hangen met z'n allen als het lukt.
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,093
Hang out bij mij thuis mogelijk,we maken wel ruimte.Er is ook genoeg te gamen voor iedereen.
 
Top