Dutch Thread - Voor den Vaderlanden

mawa_nl

Kuroko's Training Dummy
Joined
Mar 9, 2010
Posts
71
Dank je Ratson dit zijn nog niet eens al mijn Neo Geo AES spullen lol
En zeker niet de rest van mijn prive collectie die te koop gaat komen.

Op dit ogenblik heb ik geen intresse in ruilen wegens dat ik het geld wil gebruiken bij het kopen van een huisje. En heb ook al aardig wat MVS en Jamma pcb in mijn bezit

hier onder is een link van mijn marktplaats lijst:

http://verkopers.marktplaats.nl/10793914

Gaat nog veel meer de verkoop in dus blijf mijn marktplaats bijvullen
 

Bateman

n00b
Joined
Mar 26, 2010
Posts
3
Allen,

Ik ben op dit moment in Japan en heb een aantal goedkope NeoGeo consoles gezien.

Welk type raden jullie mij aan en wat heb ik nodig om er op te kunnen spelen in nederland?

Hoor graag van jullie! :)
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Waar zijn ze te koop en hoeveel kosten ze? Hoe duur zijn de spellen daar?
Ik ben niet zo heel bekend met welke serienummers goed waren, er is ooit een topic over geweest.
 

alphagamer

Aero Fighters Flyboy
Joined
Jun 7, 2009
Posts
2,091
Allen,

Ik ben op dit moment in Japan en heb een aantal goedkope NeoGeo consoles gezien.

Welk type raden jullie mij aan en wat heb ik nodig om er op te kunnen spelen in nederland?

Hoor graag van jullie! :)

Serienummers lager dan 100.000 hebben beter RGB. Je bruikt nog een step down converter omdat het Japanse stroomnet 100v heeft.
 
Last edited:

mawa_nl

Kuroko's Training Dummy
Joined
Mar 9, 2010
Posts
71
Prijzen zullen daar rond de 12.000 a 13.000 yen liggen voor een complete boxed.
Alleen zijn het altijd de high serienummers boven de 76.000
Degene met serienummer hier onder hebben betere rgb out als ik correct ben.

Prijzen van spellen verschillen vanaf 800 yen tot 150.000 yen.

Bateman waar ben je in japan tokio of osaka ? ( ben er zelf ook 2 keer geweest en kan je mischien wel helpen een goede te vinden.
 

Bateman

n00b
Joined
Mar 26, 2010
Posts
3
Op dit moment ben ik in Kobe maar ga aankomende week terug naar Tokio. Logischerwijs breng ik dan een bezoekje aan Akibara :)

Daar ben ik dus ook van plan er een aan te schaffen, ik twijfel alleen heel erg of ik een cartridge versie moet halen of een CD versie. Geld is op zich niet het grootste probleem.
De CD versie is overigens wel stukken goedkoper en makkelijker mee te nemen. Daarentegen vind ik de cart versie er wel vetter uitzien. De cart spellen zijn in Europe natuurlijk weer een stuk duurder vermoed ik? Is de cart versie regiovrij?

Als je nog tips hebt en uitleg heb dan hoor ik dat graag. Ik heb vroeger in de Arcade veel op Neogeo kasten gespeeld, vandaar mijn vraag :)

Nogmaals dank :)
 

mawa_nl

Kuroko's Training Dummy
Joined
Mar 9, 2010
Posts
71
De AES is regio vrij

Prijzen kunnen hier oploppen maar erg veel leuk spul is ook wel betaalbaar hier.
 

Bateman

n00b
Joined
Mar 26, 2010
Posts
3
Mooi, dus een AES is ook een optie? Ik zie hier soms AES spellen liggen voor 500yen. Dat is echt geen geld lijkt mij?

Welke spellen moet ik soswieso hebben? Draaien alle spellen er ook op?
 

mawa_nl

Kuroko's Training Dummy
Joined
Mar 9, 2010
Posts
71
alle origineele aes spellen zullen werken
en 500 yen valt op zicht wel mee licht aan de titel die het is.
Kan je zo naar een winkel sturen waar vorige maand nog een Metal Slug 1 lag maar die kost dan ook gelijk wat meer ;)

Ga je ook nog naar Superpatato ook erg leuke winkel alleen vind hem wel erg prijzig

leuke titels erg moeilijk te zeggen licht eraan waar je van houd
 

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
Hey Mawa,

Wat komt er zoal nog tekoop op AES vlak ?

Toevallig een Metal Slug X ?

Groeten
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Ja maar nu heb ik hyperspeed:buttrock:
Alleen effe mijn intern geheugen upgraden.
Ja heb ik nog wel effe gespeeld maar eigenlijk niet lang genoeg erg toffe game moet ik toegeven.
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Ja maar nu heb ik hyperspeed:buttrock:
Alleen effe mijn intern geheugen upgraden.
Ja heb ik nog wel effe gespeeld maar eigenlijk niet lang genoeg erg toffe game moet ik toegeven.
Gaaf spel he, het is echt helemaal in Japanse stijl! Zonder consessies voor de westerse markt. Je merkt het aan alles, de tekenstijl, de muziek.
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Je internet was toch altijd al snel? Heb je Shin Nekketsu nog gespeeld?

http://www.youtube.com/watch?v=RV2RByMDHyA

Ja maar nu heb ik hyperspeed:buttrock:
Alleen effe mijn intern geheugen upgraden.
Ja heb ik nog wel effe gespeeld maar eigenlijk niet lang genoeg erg toffe game moet ik toegeven.
Dit moeten we Alpha gamer laten spelen! Hij zal het geweldig vinden, moet ik dan mn PS2 meenemen ofzo? We kijken wel wanneer en hoe, dan kan ik misschien nog wiet voor je meenemen.
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Tuurlijk leven we nog gozer.Ik maak binnenkort wat tijd vrij om af te spreken:buttrock:
 

Caprica Orange

Pao Pao cafe VIP,
20 Year Member
Joined
Jun 19, 2002
Posts
283
Prijzen zullen daar rond de 12.000 a 13.000 yen liggen voor een complete boxed.
Alleen zijn het altijd de high serienummers boven de 76.000
Degene met serienummer hier onder hebben betere rgb out als ik correct ben.

Prijzen van spellen verschillen vanaf 800 yen tot 150.000 yen.

Bateman waar ben je in japan tokio of osaka ? ( ben er zelf ook 2 keer geweest en kan je mischien wel helpen een goede te vinden.

Is het niet zo dat de AES machines hoger dan 76.000 heel makkelijk aangepast kunnen worden dat ze wél het "goede" RGB signaal uitzenden? Dacht hier een topic gezien te hebben, kan het mis hebben hoor!
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Hoe krijg ik die Neo-Geo veilig aan de praat?

Hoi allemaal,

Ik ben wat nieuw in dit wereldje, maar wellicht dat iemand mij een beetje op weg kan helpen :help::

Onlangs heb ik een jeugddroom in vervulling gebracht door een Neo-Geo te kopen in Japan (via een kennis die daar woont :buttrock:). Hij heeft het apparaat voor mij getest en alles werkt...daar. Nu moet ik hem hier nog aan de praat krijgen en daarvoor heb ik een stepdown converter nodig. Weet iemand wat ik precies nodig heb? (goed merk of goede shop?):scratch:. En waar moet ik op letten? :conf:

Alvast bedankt voor de hulp!
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Hoi allemaal,

Ik ben wat nieuw in dit wereldje, maar wellicht dat iemand mij een beetje op weg kan helpen :help::

Onlangs heb ik een jeugddroom in vervulling gebracht door een Neo-Geo te kopen in Japan (via een kennis die daar woont :buttrock:). Hij heeft het apparaat voor mij getest en alles werkt...daar. Nu moet ik hem hier nog aan de praat krijgen en daarvoor heb ik een stepdown converter nodig. Weet iemand wat ik precies nodig heb? (goed merk of goede shop?):scratch:. En waar moet ik op letten? :conf:

Alvast bedankt voor de hulp!
Dat je TV NTSC ondersteunt, verder is er niet gek veel om op te letten. Waar doel je op? Op de Neo Geo zelf?

Welke spellen heb je erbij gekocht?
 
Top