Dutch Thread - Voor den Vaderlanden

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,425
Vraag: HOE KRIJG IK MIJN TERING PIC GOED IN MIJN SIG????

EDIT: D'oh!
 
Last edited:

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
Maurice said:
Ey weet iemand waar je van die SNK arcade sticks en joypads kunt halen in Nederland. Ik bedoel dus niet voor NEOGEO consoles maar voor PSone,Dreamcast enzvoords. Die sticks zijn meestal van HORI weet iemand waar ik er een kan bemachtigen?

Bij de psxshop hadden ze ze geloof ik voor de xbox.

En anders kun je zelf ook gaan knutselen, op zich niet zo heel moeilijk :D
 

Maurice

n00b
Joined
Dec 9, 2003
Posts
47
Thanks Fredscape maar ik zoek ze dus voor de dreamcast of ps2 maarja er zelf een maken kan natuurlijk ook :D moet ik alleen ergens effe cheap stick vinden en die ombouwen tot mooie SNK stick :P met KOF er op ofzo.
 

Gaston

Mature's Make-up Artist
Joined
Jan 15, 2003
Posts
1,352
Hey iedereen! yie dat iedereen nog leeft! Hoop dat alles goed met jullie gaat. Heeft trouwens iemand een Atomiswave kitje liggen voor een zacht prijsje?
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,425
Ey mensen!

Iemand nog nieuws? Het is zo stil hier....

Anyway, ik kan eindelijk wat Last Blade op tha new TV spelen nu (werd tijd!) :mr_t:
 

Maurice

n00b
Joined
Dec 9, 2003
Posts
47
Hoop dat ik morgen me neo geo pocket color binnen krijg ben echt benieuwd :D. Weet iemand trouwens waar je voor een normale prijs in Nederland een AES systeem kan halen???
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,425
sorry, geen idee, Maurice...

Kent iemand hier Toddy?

Ik wil mijn AES laten RGB modden door een member hier, hij zou het ook bij een Nederlands Neo Geo .com lid hebben laten doen.

Genaamd Toddy.
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
toddy schijnt wel de guru te zijn, Ik weet dat Legionellz het bij Jeff Kurtz had laten doen toch ????
 

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
De neo geeft standaard al RGB output..

Ik heb wel eens contact gehad met Toddy, zeker geen slechte gozer en technisch zal hij de mod ongetwijfeld goed uitvoeren, maar Jeff Kurtz is toch wel de grootheid op dat gebied.

Hoe dan ook, als je je neo laat modden krijg je er svid output op, wat minder is dan standaard rgb. Maar als je hem toch die kant op stuurt, laat hem gelijk ff naar 60 HZ modden, dat is zeker de moeite waard.
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,425
Ik denk dat ik wat in de war heb gebracht hier...
Ik had een message hierover gepost op het technisch board.

Een Italiaans lid genaamd "MKL" kan mijn AES modden zodat ie RGB (niet S-VIDEO!) vanaf de chipset krijgt + stereo.

Hij vraagt hier €30 voor.

Hij heeft het ook by "Toddy" gedaan, daarom wilde ik vragen om feedback...

Sorry voor TEH confusion.
 

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
Volgens mij ook een prima gozer.

En 30 euro is heel erg goedkoop, dus dat is erg relaxed van hem.
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
?30 is inderdaad niet duur, ik denk alleen dat er wel een redelijk bedrag bijkomt voor shipping enzo...
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,425
Ik kreeg net een PM terug, de verzendkosten waren ongeveer 25 euro...

Dus wordt het al gauw 30+25+25= 80 euro :crying:

Maja, het moet toch gebeuren, ik ga die dure games niet op een shit ass beeld qualiteit console spelen...
 

Toddy

n00b
Joined
Dec 8, 2003
Posts
19
MKL heeft mijn AES gemod. Ook al heeft mijn AES een erg lage serial (ergens in de 3000), de beeldkwaliteit is toch enorm verbeterd. De kleuren ogen beter, scherper beeld, geen andere storende dingen, zoals bewegende pixels, rare verticale lijnen etc. Ik zit sindsdien met m'n neus op het beeld geplakt. Echt de moeite waard!

Ook nog een paar andere dingen die hij heeft gedaan zijn:

Drie vergulde plugjes op de achterkant van de AES gemaakt (1x composiet, 2x audio). Mijn memorycard ging niet zo lekker meer in m'n AES, dus heeft hij deze schoon gemaakt.. en nu gaat het prima. Ik miste 2 nopjes aan de onderkant van de AES.. toen ik hem weer terug kreeg zaten ze er plots wel onder :D. Ik had eerst het probleem dat de console niet op 1 van m'n tv's werkte (dat net de grootste van het stel is :/), en na de mod werkt het prima!

Hij levert ook een goede rgb kabel die ondersteuning bied voor de stereo mod.

De communicatie is trouwens erg goed met MKL, geeft snelle replies, en overlegt nog even met je hoe je de mods gedaan wilt hebben.

Het enige wat rottig is, is dat je je Neo even moet missen... :(
 

Toddy

n00b
Joined
Dec 8, 2003
Posts
19
Toen ik een member werd van dit forum wist ik niet dat er iemand was met bijna dezelfde naam (ttooddddyy de tech guru). Aangezien we nu dus een topic hebben waarbij mijn naam en de naam van de Tech Support guru vaker voorkomen, heb ik hopelijk niemand in verwarring gebracht.
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,425
Bedankt voor de replies mensen!

Dan zal die MKL wel te vertrouwen zijn neem ik aan :)

Gister is mn AES naar Italië vertrokken! Over een week kan ik jullie vertellen hoe het is gegaan.
 
Last edited:

Maurice

n00b
Joined
Dec 9, 2003
Posts
47
Zo weer eens wat posten in de Dutch Thread :D

Wat is de NGPC toch vet zeg :D damm ben helemaal hooked aan de pocket zo vet gewoon Metal Slug en KOF R2 zijn mijn 2 favorieten wat zijn dat toch een coole gamez zeg :D. Raden jullie nog bepaalde gamez aan??? Ik had gehoord dat Farsai(ofzoiets) wel coole game is maar waar gaat die game over????


Owhja nog iets worden er eigenlijk in NL ook kampioenschappen gehouden met fighting gamez??? dus voor 2d en 3d fighting gamez ??? Zo ja waar :D zo nee zullen we dan een toernooi organiseren?
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
Ik denk dat je Faselei! bedoeld , ik heb nog niet echt de moeite genomen het te spelen op de pocket aangezien ik helemaal gek werd van het gelul in de intro, ik wilde gewoon gaan spelen maar dta was weer teveel gevraagd, zelfs op de xbox duurde het spel me te lang :angry: iets met ruimtemannetjes leek het wel, een soort zelda in de ruimte ofzo heheheheheh

Wat betreft de wedstrijden heb ik geen idee, ben nooit verder gekomen dan een avondje met Legionellz wat games spelen op zijn neo :D
 

Peet1979

n00b
Joined
Sep 27, 2003
Posts
49
Hey dudes!

Wat betreft wedstrijden en toernooien in 2d en 3d fighting games moet je eens een kijkje nemen op:

www.drakenslag.nl

Hierop vind je veel info over fighting games en aankondigingen voor wedstrijden. Ik heb zelf nog niet aan een westrijd deelgenomen. Maar het niveau schijnt goed tot zeer goed te zijn. En op het forum hangen ook veel coole en vriendelijke gasten rond.
 

Maurice

n00b
Joined
Dec 9, 2003
Posts
47
@ peet1979 ja van die site had ik wel eens gehoord maar ik vind hem beetje onduidelijk (het forum) en het zijn maar een paar games die worden gespeeld de wat oudere games worden nie gespeeld wat ik beetje jammer vind. En trouwens voor die toernooien moet je ook dokken iets van 5 euro per toernooi. Ey wat anders peet1979 zit jij op het segaforum???


Kunnen wij Nederlanders eigenlijk ook mee doen aan die Evolution toernooien van http://www.shoryuken.com/ of zijn die alleen maar voor inwoners van de USA en Japan???
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,425
Geen idee over die toernooien...

Ik heb Matrimelee bij NCSX gekocht!!! :drool_2:

$167 met verzendkosten erbij, een goede deal al zeg ik het zelf :buttrock:
 

Peet1979

n00b
Joined
Sep 27, 2003
Posts
49
Maurice said:
@ peet1979 ja van die site had ik wel eens gehoord maar ik vind hem beetje onduidelijk (het forum) en het zijn maar een paar games die worden gespeeld de wat oudere games worden nie gespeeld wat ik beetje jammer vind. En trouwens voor die toernooien moet je ook dokken iets van 5 euro per toernooi. Ey wat anders peet1979 zit jij op het segaforum???


Kunnen wij Nederlanders eigenlijk ook mee doen aan die Evolution toernooien van http://www.shoryuken.com/ of zijn die alleen maar voor inwoners van de USA en Japan???

Hi Maurice,

Ze houden idd weleens toernooien met een (klein) inlegbedrag. Vaak spreken members, via het forum, onderling af om wat wedstrijden te spelen.

Ik zit ook op het segaforum, onder dezelfde naam als hier.

Ik denk niet dat het een goed plan is om mee te doen aan de Evolution toernooien ;) . Ik heb een dvd van Evolution 2003 en het niveau daar is Ongelofelijk :loco: . Volgens mij moet je ook wel aan bepaalde (hoge) skills voldoen om op zo'n toernooi te mogen verschijnen. Wellicht dat deelname af wordt gedwongen in voorwedstrijden / toernooien of op uitnodiging.
Het is wel heel cool en leerzaam om wedstrijden te zien!
Ik hoop ook ooit nog eens zo goed te worden ;) .
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
daar komen volgens mij ook alleen gasten die echt zeer goed zijn, ik denk dat ik dan nog heel wat uurtjes moet gaan oefenen. Zowieso moet ik nog wel wat oefenen maar dat niveau zal ik wel nooit halen :p
 
Top