Dutch Thread - Voor den Vaderlanden

Joined
Aug 25, 2004
Posts
23
:envy: Ik weet dat die spellen duur zijn, maar ik begin eerst eens voor mezelf met de veel voorkomende cartridges aan te schaffen, en daarna omhoog te werken naar de meer zeldzame spellen.
mvrgr
NeoFred
 
Joined
Aug 25, 2004
Posts
23
Serienummers

:help: Bij aanbiedingen van neo-geo staan meestal serienummers vermeld.
A). waarom?
B). moet ik voor een hoog nummer (140991) of juist voor laag (91054) serienummer gaan?
NeoFred
 

MarkH

n00b
Joined
Feb 12, 2003
Posts
6
TK: supergun + soul edge + mvs 2 slots + tekken 3

Ik heb begrepen dat ik hier als Nederlander mijn spullen in dit topic te koop kan aanbieden (ipv het algemene verkoop gedeelte). Daarom:

Supergun + Soul Edge + Harness + Controller

Omdat ik mijn supergun haast nooit gebruik, heb ik, met veel pijn in mijn hart, besloten het hele zwikkie te verkopen. Met een supergun kun je jamma spellen op een normale tv afspelen. Jamma spellen zijn spellen die in arcadekasten zitten. Ook kun je er een neo geo mvs op aansluiten. De supergun is via een scartkabel op de tv aan te sluiten en heeft een aparte uitgang voor geluid.

Ik heb de mijne, ik denk, 2 jaar geleden gekocht en vertroetelt alsof het mijn eigen kind was. Bovendien heb ik hem weinig gebruikt. Hij werkt dus ook nog prima.

Er zat standaard een suffe controller bij, dus heb ik er zelf een gemaakt. Hij heeft de knoppen layout van Soul Edge, maar je kunt door een paar draadjes te verwisselen (in en uitpluggen) de functies van de knoppen aanpassen. Het ding is erg stevig en solide, zodat het een flinke rampartij kan doorstaan. Alleen het materiaal hiervoor heeft al meer dan 50 euro gekost. De draadjes zijn soms iets gevoelig, maar dat is een kwestie van even aandrukken.

Omdat de controller op dit spel is afgestemd wilde ik soul edge erbij verkopen. Dit is de voorganger van soul calibur en is op de playstation uitgebracht onder de naam soul blade. De jamma versie is natuurlijk superieur aan de playstation versie. Een erg leuk spel, dat ik leuker vind dan zijn opvolger.

De supergun en soul edge komen allebei met handleiding. Ook zit er een extra harness bij voor de extra knoppen in soul edge. Ditzelfde harness is ook te gebruiken bij tekken 3.

Foto's (meer en grotere exemplaren op aanvraag verkrijgbaar)
DSCF0001.JPG


De screenshots zijn niet zo mooi door de overgang van beeldscherm naar camera, maar in het echt zijn ze natuurlijk haarscherp.
DSCF0003.JPG


DSCF0007.JPG


DSCF0005.JPG


DSCF0006.JPG


Ik heb voor dit hele setje zo'n 375 euro betaald. Een startprijs van 250 euro lijkt me dus ook heel redelijk.



MVS 2 slots moederbord + Puzzle Bobble

Perfect werkend en aansluitbaar op de supergun is het 2 slots mvs moederbord. Het ding heeft nooit een krimp gegeven en is ook thuis prima te gebruiken door controller ports en koptelefoonuitgangen.
Puzzle Bobble is de japanse versie van Bust-A-Move. Het spel is echter compleet in het engels (dankzij de mvs' regioaanpassing).

DSCF0012.JPG


DSCF0011.JPG


Voor dit setje geld een startbedrag van 100 euro.


Tekken 3 Jamma
Het machtige spel Tekken 3 in de originele jamma uitvoering. Superieur op alle fronten ten opzichte van de playstation versie. Het spel werkt perfect en heeft de originele handleiding.

DSCF0009.JPG


DSCF0008.JPG


100 euro startbedrag.



LET OP! Alle hier genoemde bedragen zijn MINIMUMbedragen en voor minder gaat het dus ook niet weg. Ook maak ik het niet goedkoper als je alles in een keer koopt.
In principe kan alles worden verstuurd, maar het is ongetwijfeld een beter idee het op te komen halen in Elburg. Het is gevoelig, en in het geval van de controller zwaar en groot, spul.

Ze staan nu op ebay: http://cgi6.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dl...geweldenaar&include=0&since=-1&sort=3&rows=50
 
Last edited:

Peet1979

n00b
Joined
Sep 27, 2003
Posts
49
Hierbij even een berichtje voor eventueel geinteresseerden in het aanschaffen van een Super Neo kast.

Via insertcoin.nl zijn we bezig met een actie om een container naar NL te laten komen met Super Neo of wellicht nog andere kasten. Deze order gaat geplaatst worden bij coinopexpress.com. Alleen serieuze kandidaten aub reageren, zodat alle kasten afgenomen gaan worden.

Meer info lees je hier:

http://www.insertcoin.nl/forum/index.php?act=ST&f=6&t=341&

Aanmelden of meer info graag reageren via insertcoin forum.

Hopelijk melden zich nog meer geinteresseerden !
 

Dragonfly

n00b
Joined
May 21, 2004
Posts
34
Peet1979 said:
Hierbij even een berichtje voor eventueel geinteresseerden in het aanschaffen van een Super Neo kast.

Via insertcoin.nl zijn we bezig met een actie om een container naar NL te laten komen met Super Neo of wellicht nog andere kasten. Deze order gaat geplaatst worden bij coinopexpress.com. Alleen serieuze kandidaten aub reageren, zodat alle kasten afgenomen gaan worden.

Meer info lees je hier:

http://www.insertcoin.nl/forum/index.php?act=ST&f=6&t=341&

Aanmelden of meer info graag reageren via insertcoin forum.

Hopelijk melden zich nog meer geinteresseerden !


Hallo Peet,
alles leuk en aardig om zo`n volle container te laten komen vanuit Hong Kong
maar eh .... heb jij al aan de invoer rechten gedacht ??? ,ze rekenen zelfs Belasting over de verzendkosten :( , ja ze kunnen er wat van hier in Nederland:(


hopenlijk neem je dit even in gedachten alvorens de bestelling te plaatsen dan
valt het achteraf niet tegen .

Groeten Dragonfly
 
Last edited:

BodyHammeR

I quoted Rot., He Went in DRY!
Joined
Aug 6, 2004
Posts
99
Eindelijk!

Na veel gezeur met de Rabodrank, de douane en die fijne gozers van de UPS heb ik nu toch echt een AES in huis. JOY!

JAP AES + 2 oldstyle controllers, memorycard en wat kabeltjes

Samurai Shodown
Samurai Spirits 2 / 3
Fatal Fury / 2 / 3 / Special
Real Bout / 2 / Special
Mark Of The Wolves

Alle JAP versies behalve Samurai Shodown.

...en nog wat Metal Slug 4 reclamerommel...

Binnenkort krijg ik er nog een Ryuko No Ken 2 en Football Frenzy bij... Wat heb ik toch een rotleven ;)
 
Joined
Aug 25, 2004
Posts
23
jalours

:envy: mennnnnn, probeer je ons jalours te krijgen? (ik zie groen van jalouzie)
Ik heb in ieder geval vast een ems verzendnummer doorgekregen.
Volgende week moet mijn AES binnen zijn, ja, met 2 old style big joysticks en 2 spellen. Nu alleen nog een stepdown converter
Neofred
 
Joined
Aug 25, 2004
Posts
23
stil hier

:lol: Wat is het hier stil, ben ik de enige die af en toe naar dit forum kijkt, of neemt de liefde voor neo-geo af?
NeoFred
 

Dragonfly

n00b
Joined
May 21, 2004
Posts
34
(NL)NeoFred said:
:lol: Wat is het hier stil, ben ik de enige die af en toe naar dit forum kijkt, of neemt de liefde voor neo-geo af?
NeoFred


Hallo Fred,
ja inderdaad veel is hier niet te beleven :( .

we leven ook maar in een klein landje dus de kans dat er veel Neo Geo fans zijn is gering .

ik heb deze week nog een mooie Flip shot conversion gemaakt , dat maakt het voor mij ook zo leuk : niet alleen het verzamelen maar ook nog lekker bezig zijn met solderen :)

binnenkort ga ik beginnen met een Powerspikes 2 conversion eens kijken of dat gaat lukken .

Groeten Dragonfly
 

Dragonfly

n00b
Joined
May 21, 2004
Posts
34
NeTaXe said:
Iedereen is te druk met gamen om aandacht aan het forum te geven. :)


Hallo Netaxe ,
Wat heb ik onlangs gehoord ? heb jij meer dan 100 Neo Geo AES games in bezit ??

Jezus!! dan ben jij zeker op dit moment de grootste in Nederland qua Neo Geo AES verzameling :) , ik wou eigenlijk de grootste gaan worden dus als het waar is wat ik gehoord heb moet ik nog veel inhalen :).

Groeten Dragonfly
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,424
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen in Nederland een Neo Geo hebben en ook actief er mee bezig zijn...
 
Joined
Aug 25, 2004
Posts
23
je hebt gelijk

NeTaXe said:
Iedereen is te druk met gamen om aandacht aan het forum te geven. :)

:drool_2: Je hebt gelijk, ik ga me afmelden en mijn AES weer opstarten.
Have fun, Neofred
 
Joined
Aug 25, 2004
Posts
23
solderen?

Dragonfly said:
Hallo Fred,
ja inderdaad veel is hier niet te beleven :( .

we leven ook maar in een klein landje dus de kans dat er veel Neo Geo fans zijn is gering .

ik heb deze week nog een mooie Flip shot conversion gemaakt , dat maakt het voor mij ook zo leuk : niet alleen het verzamelen maar ook nog lekker bezig zijn met solderen :)

binnenkort ga ik beginnen met een Powerspikes 2 conversion eens kijken of dat gaat lukken .

Groeten Dragonfly
`
Solderen?
Dat gaat allemaal van je speeltijd af.
Maar goed, ook conversies maken is met neo-geo bezig zijn.
Maar als je zo handig bent met de soldeerbout, kun je een kabeltje te maken vanaf de koptelefoon uitgang naar de rode en witte tulpingang van mijn tv, en krijg ik dan ook stereo?

mvrgr
NeoFred
 
Joined
Aug 25, 2004
Posts
23
Dreamer said:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen in Nederland een Neo Geo hebben en ook actief er mee bezig zijn...

:lol: IK heb een AES, en ben er actief mee bezig.
Maar ik ben pas beginnend, en probeer langzaam een verzameling op te bouwen met de makkelijkst verkrijgbare spellen.
So, count me in. (sorry, nederlands forum, dus tel mij mee, op uw lijstje)
NeoFred
 

Dragonfly

n00b
Joined
May 21, 2004
Posts
34
(NL)NeoFred said:
`
Solderen?
Dat gaat allemaal van je speeltijd af.
Maar goed, ook conversies maken is met neo-geo bezig zijn.
Maar als je zo handig bent met de soldeerbout, kun je een kabeltje te maken vanaf de koptelefoon uitgang naar de rode en witte tulpingang van mijn tv, en krijg ik dan ook stereo?

mvrgr
NeoFred


Hallo Fred,
Ja zover ik mij herinner maakten wij toen de Neo Geo net uitkwam ook zo`n kabeltje , je kunt dan je volume instellen aan de voorkant van je AES :) .
ik zal eens rondneuzen of ik nog wat heb liggen om een stereokabeltje voor jou te maken ok .

En werkt de Bios nog lekker ? :) .

het was een leuke middag vond je ook niet ? , ik nodig jullie daarom nog een keer uit om er eens een avond flink tegen aan te gaan met mij Neo Geo :).


Ik ga spoedig beginnen aan een nieuwe Metal Slug AES conversie voor ADJ dus dat komt goed :).

Groeten Dragonfly
 
Joined
Aug 25, 2004
Posts
23
Dragonfly said:
Hallo Fred,
Ja zover ik mij herinner maakten wij toen de Neo Geo net uitkwam ook zo`n kabeltje , je kunt dan je volume instellen aan de voorkant van je AES :) .
ik zal eens rondneuzen of ik nog wat heb liggen om een stereokabeltje voor jou te maken ok .

En werkt de Bios nog lekker ? :) .

het was een leuke middag vond je ook niet ? , ik nodig jullie daarom nog een keer uit om er eens een avond flink tegen aan te gaan met mij Neo Geo :).


Ik ga spoedig beginnen aan een nieuwe Metal Slug AES conversie voor ADJ dus dat komt goed :).

Groeten Dragonfly

De bios werkt prima, ik zag alleen een paar japanse menu's waar ik nog niet uit ben, maar dat gaat wel lukken.
Het was inderdaad een leuke middag, en we komen zeker nog een keer langs.
Zit nu bijna elke week wel een keer bij AdJ, dus Metal slug kan komen.
Ik zei toch dat ik fatal fury special in bestelling had staan, 3 keer raden wat het 2e spel was, juist, world heroes 2.
En bij dezelfde zending zit nog een japanse snes.
Tot ziens.
NeoFred
 

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
Dreamer said:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen in Nederland een Neo Geo hebben en ook actief er mee bezig zijn...

Ik schat zo een 20.

Coole sig trouwens !
 

2Dfan

Formerly "Dreamer"
20 Year Member
Joined
Aug 28, 2003
Posts
2,424
Arnie is zn goede jaren :tickled:




Maareh, voor mensen die op zoek zijn naar AES games...ik heb er 2 te koop: Fire Suplex en 3 Count Bout, beiden kompleet en in goede staat.

25 euri per stuk :)
 

Akihabara

Krauser's Shoe Shiner
Joined
Jul 18, 2004
Posts
232
Ik ken zo'n 5 mensen die actief Neo Geo verzamelen en dat is echt een beetje het bekende wereldje van Zuid-Holland (Rotterdam,Den Haag etc.)
 

Fredscape

Loyal Neo-Disciple
Joined
Sep 18, 2002
Posts
832
HA! ik denk: kom ik retourneer mijzelf eens naar het forum.

Hoeisset dan heren van het goede neo leven?
 
Top