En norsk tråd

bayram

n00b
Joined
Jul 21, 2011
Posts
19
Tenkte det hadde vært kult å høre om det er noen nordmenn her inne i forumet og hva slags samlinger folk eventuelt har:)

Selv har jeg en AES med diverse AES og MVS spill, Neo Geo Pocket og Neo Geo X.
 

ganon

n00b
Joined
Apr 14, 2019
Posts
16
Hei, ny bruker her. Jeg har en AES konsoll i boks med følgene spill: Alpha Mission 2 (US), Flying Power Disc, Top Hunter, Garou Mark of the wolves, NAM 1975 og Samurai Spirits. Bor i Drammen.
 

bayram

n00b
Joined
Jul 21, 2011
Posts
19
Halla:) Kult å høre fra deg. Har de samme spillene selv bortsett fra Flying Power Disc. Har planer om å skaffe meg det spillet en eller annen gang, kjempegøy spill. De fleste spillene jeg har er MVS og jeg spiller dem med en converter. Hva med deg? Er alle de spillene du nevner AES spill?
 

ganon

n00b
Joined
Apr 14, 2019
Posts
16
Alle så langt er AES, men har bestilt en MVS converter, så hvis det blir Metal Slug på meg en gang så blir det nok MVS. Har fått litt flere spill i det siste: Art of Fighting 2, Fire Suplex, Magician Lord, Sengoku, Samurai spirits 2, Robo Army og KoF 98. Har også fått meg en Bean controller så nå går det i Robo Army sammen med guttungen :)
 

bayram

n00b
Joined
Jul 21, 2011
Posts
19
Nice! Garou i AES kan ikke ha vært billig:P Jeg har en seks år gammel gutt selv og han elsker Metal Slug spillene. Arcade spill er perfekt å spille med små barn pga den lave kompleksiteten i kontroll og spillmekanikk. Har du ordna Unibios på makina?
 

ganon

n00b
Joined
Apr 14, 2019
Posts
16
Betalte 5000kr for Garou, men da hadde jeg kjøpt endel annet også så jeg fikk litt avslag. Kjøpte maskin og spill fra han som har annonse på finn.no. Jeg har samme erfaring, guttungen, også seks, synes spill generelt er for vanskelige, mens dette var knall. Maskinen er ikke moddet på noen måter.
 

bayram

n00b
Joined
Jul 21, 2011
Posts
19
Høres ut som en bra deal. Jeg har gjort en RGB-fiks, lagt inn led-lys i reset knappen så jeg ser at maskina er på og endra Bios-chippen. Kan anbefale sistnevnte på det sterkeste! I alle NG spill ligger japansk, usa og europeisk versjon, samt Arcade og Homeconsole versjon av spillene lagret. Det er maskinvaren(biosen) som avgjør hvilken respektive versjon blir spilt. Ved å endre til en Unibios kan du feks endre til Arcade versjon og putte på penger med Select knappen, endre språk på japanske spill til engelsk eller fjerne sensur av blod osv. Uten å endre til Arcade versjon hadde jeg aldri klart å fullføre spill som Metal Slug sammen med guttungen. Eller noe som helst slags coop spill for den saks skyld.
 

ganon

n00b
Joined
Apr 14, 2019
Posts
16
Har lest om det å forandre Bios tidligere, men ikke satt meg ordentlig inn i det. Ser at det er info om det her på siden. Skal sjekke det ut. Takk for tips.
 
Top