Neo Geo Talk - Dutch Collector's Edition

trailblazer800

New Challenger
Joined
Dec 30, 2008
Posts
56
Allen,

Ik wilde eens een nieuwe thread starten voor de Nederlandse NG fanaten onder ons die (net als ik) verzamelen en het SNK hart op de goede plek hebben. Miste hier gewoon nog een subthread om lekker over de NG te lullen in het Nederlands. De Italianen en de Duisters hebben dat bijvoorbeeld wel maar misschien is de scene daar ook groter.

Wat houdt jou bijvoorbeeld bezig momenteel mbt NG / SNK? Is iedereen aan het verzamelen of aan het gamen, speelt iemand wel eens (ex-)SNK nextgen console games en wat vindt iedereen bijvoorbeeld van de steeds maar stijgende AES prijzen etc. etc. etc

:forw::hcf::A:

Groeten Erik
 
Last edited:

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
He Erik,

Ben momenteel geld aan het wegzetten voor een CMVS (nog steeds...), da's gelijk het antwoord op de stijgende AES prijzen. Moet eerst een nieuwe auto kopen, daarna een goede CMVS scoren (hopefully this year). Om een of andere reden heeft NG echt een vette feel over zijn games, brengt me terug naar de good old days...maar het is een dure hobby. Aan de andere kant, de re-makes voor PS enzo voelen toch minder tof maar zijn fijn geprijsd. Verder start ik soms nog mn NeoGeo Pocket op, maar ik vind het lastig om er lang op te spelen (heb een oogziekte, dus backlit is voor mij essential). Gebruik de NGPC wel dagelijks als wekker (I'm such a geek).

Groet,
Marco
 

trailblazer800

New Challenger
Joined
Dec 30, 2008
Posts
56
Hey Marco,

Ja dat van die feel deel ik helemaal met je! Krijg ook altijd een lekker gevoel bij de games en zie dan ook weer die fijne mid-90er jaren (good old days voor mij) voor me. Ook wel veel in arcades rondgelopen toen, maar thuis wachtte altijd SNES die toch wat beter te betalen was. Maar goed de prijzen zijn nu ook nog wel eens te gek v woorden… Ik doe het dan ook rustig aan met mn collection.

CMVS is ook erg tof trouwens! Mocht je overigens nog een goede CMVS zoeken dan kan ik je daar misschien wel bij helpen. Wat vind je trwns van de “nieuwe” Neo games door bv Devteam?

Grt Erik
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Hey Erik,

M.b.t. CMVS ben ik geïnteresseerd, maar ik moet zeggen dat die houten CMVS (www.analogueinteractive.com) er errug nice uit ziet! Devteam heb ik niet gespeeld: ben meer een fighter (Sam.Spirits, LastBlade, KOF, ...) dan een shooter (wel een sucker voor Parodius, maar dat komt door de wackyness). Wat speel jij (of jullie voor de andere forumbezoekers) voornamelijk?

Grt Marco
 

novabomb

Krauser's Shoe Shiner
Joined
Mar 28, 2011
Posts
236
Ik heb een CMVS puur omdat een vriend van mij hem weg deed en in zeer goede staat was. Ik verzamel al een tijdje niet echt hardcore meer maar koop wel nog hier en daar games die ik tof vind.

De MVS is voor mij niet alleen een goedkopere oplossing maar de MVS lijkt kwalitatief ook wat beter te zijn, maar dat is mijn mening.

Ik heb het geluk gehad een 2 slots over te kunnen kopen, deze 2slot kan alles zonder problemen afspelen, ook de multicarts.
 

ROBO2011

Crazed MVS Addict
Joined
Jul 27, 2011
Posts
142
Hallo daar
Ben net nieuw op dit forum. Leuk om mensen tegen te komen die ook neogeoliefhebbers zijn. Heb zelf een Neo Geo AES (pal) gemod met UNIBIOS 3.0. De prijzen van de AES zijn inderdaad KRANKZINNIG duur,daarom wil ik ook uitkijken naar een CMVS. Ben vooral leifhebber van de jaren 90 generatie en dan met name Neo Geo en Sega megadrive/genesis

Groeten Steven
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
@ ROBO2011: Welcome! Qua liefhebberij kunnen we elkaar al de hand schudden ^_^

AES is idd crazystupidduur aan het worden, aangezien ik ook nog andere dingen wil doen in het leven is MVS zo langzamerhand the way to go. Toch zijn er af en toe nog juweeltjes: gisteren Fighters History Dynamite (schandalige Streetfighter rip-off maar ozo lekkere guilty pleasure!) voor twee tientjes gescoord (incl. manual, in good nick). Sweet!
 

ROBO2011

Crazed MVS Addict
Joined
Jul 27, 2011
Posts
142
Dankjewel Marcooled!
Fighters History Dynamite is idd een hele toffe game! Vooral de commentator klinkt lekker droog. CMVS is tof,maar eigenlijk zou ik liever gelijk een arcadecabinet kopen,maar heb er absoluut de ruimte niet voor! Breakers zou ik nog graag willen hebben,maar deze staat nu b.v op ebay voor 999,00!!!
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Ruimtegebrek is idd een ding (geldgebrek trouwens ook ^_^ ).

Met die prijzen kunnen ze eBay beter eBankrupt gaan noemen! Misschien buiten eBay zoeken? Ff Googlen bracht bv. www.nin-nin-game.com naar voor, die verkopen Breakers voor 95000 yen (is ongeveer 859 euri, scheelt ietsie). Van breakers zag ik gister een MVS compleet kit voor 139, dus cart only kan nog goedkoper! ,-)

Volgens mij zitten er hier wel wat gasten met een cab (sowieso evildoberman en ik dacht Ratson ook).
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Welkom jongens, mijn neogeo verzameling is op het moment voornamelijk ngpc. Op een paar mvs games na.
Komen er wel weer meer in de toekomst.
 

ROBO2011

Crazed MVS Addict
Joined
Jul 27, 2011
Posts
142
Hey marcooled!
bedankt voor de tips!
Zojuist breakers mvs(cart only) via marktplaats binnen gekregen voor 22,50!. Ik ben een blij man. Speel deze af via de converter en werkt prima! Je moet er alleen geen spellen op spelen die in en uitzoomen...Ik gebruik em alleen voor mvs only games zoals zed blade en schocktroopers...
 
Last edited:

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Ruimtegebrek is idd een ding (geldgebrek trouwens ook ^_^ ).

Met die prijzen kunnen ze eBay beter eBankrupt gaan noemen! Misschien buiten eBay zoeken? Ff Googlen bracht bv. www.nin-nin-game.com naar voor, die verkopen Breakers voor 95000 yen (is ongeveer 859 euri, scheelt ietsie). Van breakers zag ik gister een MVS compleet kit voor 139, dus cart only kan nog goedkoper! ,-)

Volgens mij zitten er hier wel wat gasten met een cab (sowieso evildoberman en ik dacht Ratson ook).

Mijn MVS cab heb ik moeten verkopen helaas maar heb nog een cab staan op dit moment.
Aan het einde van de maand komt er weer een 4slot moederbord en een Metal Slug binnen.
Eindelijk weer neogeo spelen. Niet meer gedaan sinds mijn cmvs een z80 error kreeg. Mijn mvs cab is op het moment in het bezit van Smidge.

Als je geduld hebt kun je soms belachelijk goede deals tegenkomen: Heb ooit een zooitje mvs kits in Belgie opgehaald a 25 euri per stuk. Waaronder Breakers revenge en Neo mr Do en Neo Bomberman.
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Heb sinds een paar dagen weer een 4 slot mobo in mijn cab zitten:D
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
@ Ratson: nice! Fijn dat je weer kunt NG´en!

Ik heb eindelijk wat geld bij elkaar gesprokkeld (moest eerst andere auto kopen door APK enzo). Heeft iemand hier ervaring met NeoGeo en moderne tv´s? Ik heb het tech-deel al door gestruind - staat veel gedetaileerde info die niet echt op NL van toepassing lijkt te zijn. Mijn tv is toch kapot (Sony Trinitron CRT - 82 cm) en gaf mooi beeld en kon goed met NTSC-J overweg, zowel SCART als composite. Tips?
 

NeoGeoMax

n00b
Joined
May 25, 2013
Posts
32
Hoi allemaal!
Ben net nieuw in de Neo Geo wereld, en heb het volgende:

Neo Geo CMVS
Puzzle Bobble (MVS)
Neo Geo CD controll pad

T'is niet veel, maar er komt nog veel meer bij. Veel games kan ik me nu niet veroorloven, omdat ik nog maar 15 jaar ben en niet zoveel geld meer heb nu (CMVS koste best wat geld).
 

novabomb

Krauser's Shoe Shiner
Joined
Mar 28, 2011
Posts
236
Mijn MVS cab heb ik moeten verkopen helaas maar heb nog een cab staan op dit moment.
Aan het einde van de maand komt er weer een 4slot moederbord en een Metal Slug binnen.
Eindelijk weer neogeo spelen. Niet meer gedaan sinds mijn cmvs een z80 error kreeg. Mijn mvs cab is op het moment in het bezit van Smidge.

Als je geduld hebt kun je soms belachelijk goede deals tegenkomen: Heb ooit een zooitje mvs kits in Belgie opgehaald a 25 euri per stuk. Waaronder Breakers revenge en Neo mr Do en Neo Bomberman.

Gewoon stoppen met blowen en dan komt het wel goed met je! :-p
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Gewoon stoppen met blowen en dan komt het wel goed met je! :-p

Dat kan maar dan moet ik aan de ritalin en daar word ik echt compleet emotiedood van. Buiten dat vind ik blowen ook veel te lekker ;)
Heb momenteel weer een aerocity staan met een 1slot en wat losse pcb's.
En in het NGC kom ik ook aan mijn gerief
 
Joined
Jun 1, 2013
Posts
17
heey allemaal ikzelf ben opzoek naar een neo geo AES uit japan compleet met box incl complete spellen erbij en ik kan hem nergens een nederland vinden het liefst wil ik hem kopen voor de neo geo AES voor 150 euro datzij rklok tegen mij voor de bedrag van de AES dus wie heeft er een te koop staan uit japan
 

mawa_nl

Kuroko's Training Dummy
Joined
Mar 9, 2010
Posts
71
goedendag maartenkoster
Een boxed neo geo aes uit japan ga je niet vinden voor 150 euro normale prijzen zijn rond de 250 euro voor de aes boxed alleen al
Spellen zullen verschillende prijzen hebben
maar in nederland blijft aes moeilijk om aan te komen
 
Joined
Jun 1, 2013
Posts
17
goedendag maartenkoster
Een boxed neo geo aes uit japan ga je niet vinden voor 150 euro normale prijzen zijn rond de 250 euro voor de aes boxed alleen al
Spellen zullen verschillende prijzen hebben
maar in nederland blijft aes moeilijk om aan te komen

ja dat snap ik en daarom probeer ik er een het liefst in nederland vinden ik heb nog nooit met een neo geo gespeeld wel de gba met kof ex 2 dat hetzelfde versie is als kof 2000 voor ng aes ik probeer mijn japanse vierde generatie console compleet te krijgen en dat valt niet mee
 
Top