Hoeveel Nederlanders hebben we hier en wat speelt/verzamelt iedereen ?

ElPepe

n00b
Joined
Jun 3, 2012
Posts
11
Gelukkig nieuwjaar allemaal! En dat er maar veel ge-NeoGeo-ed mag worden. Iemand al de NeoGeoX?
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

@ ElPepe: ik vind die NGX er nogal flimsy uitzien, enige feature die ik dope vind is het "docking station", maar om daar nou zoveel voor af te tikken...? Anyhow, ik geef m'n knaken dit jaar uit aan m'n eerste candy cab - wordt vervolgd :D
 
Joined
Jan 18, 2013
Posts
9
Hallo iedereen,

Jullie hebben er weer een Nederlander bij.
Ik heb van de week de Neo Geo X besteld voor 166 euro en als dat goed bevalt wil ik eigenlijk een echte AES kopen.
Zal ook gelijk ff zeggen wie ik ben en wat ik hier kom doen, want dat is net zo handig.

Toen ik een jaar of 12 was zag ik bij een lokale snackbar een Neo Geo MVS met Goal! Goal! Goal! en ik was er gelijk weg van.
Maar ja wij hadden gewoon een Nintendo 64 en mijn broer had net geld voor een Gamecube.
Ik speelde toentertijd altijd Virtua Striker 3 version 2002 op m'n broers Gamecube, die ik van me eerste zuurverdiende centjes voor 60 harde eurootjes had gekocht.
We hadden pas internet in 2004 en een van de eerste dingen die ik deed, was uitzoeken hoe ik dat "magische getekende" voetbalspel op mijn PC kon spelen.
Ik had de beste footies al gespeeld toen, zoals ISS en later Pro Evolution Soccer dus Virtua Striker moest ik ook hebben.
Goal! Goal! Goal! lag namelijk niet bij de lokale Bart Smit en we kwamen nauwelijks verder dan dat.
Toen ik uiteindelijk in 2004 met een emulator Goal! Goal! Goal! kon spelen, was ik als een kind zo blij en kreeg toen mijn ma zover om voor mij een GP2X te kopen, die iemand mij toen aansmeerde omdat ik op Freewebs toen nog een site had "gemaakt" voor al die dingetjes.

Nou dat was weer een heel verhaal, maar ja.
Weten jullie ook gelijk waar jullie aan toe zijn.

Met vriendelijke groet,

Stefan
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Welkom Stefan, ik denk alleen als je de prijzen van AES ziet je misschien toch voor een cmvs of mvs cab wilt gaan ;)
 

ROBO2011

Crazed MVS Addict
Joined
Jul 27, 2011
Posts
142
Welkom Stefan!
CMVS kan je ook gewoon op de tv aansluiten,maar AES is mooier natuurlijk en hangt uiteraard ook een prijskaartje aan vast.
 
Joined
Jan 18, 2013
Posts
9
Welkom Stefan!
CMVS kan je ook gewoon op de tv aansluiten,maar AES is mooier natuurlijk en hangt uiteraard ook een prijskaartje aan vast.

Ja, dat prijskaartje staat mij ook niet aan nee.
Ik had een Neo Geo Pocket Color overgekocht van een klasgenoot, recht voor een 2dehands winkel.
Compleet in de doos ook nog en met Metal Slug erbij.
12 euro, kijk dat zijn nou prijsjes!

Nu heb ik maar een Neo Geo X besteld, die ook vrij prijzig is, maar ik heb zoiets, al die jaren "illegaal" gespeeld dus ze mogen mijn geld onderhand wel een keer hebben.
Weet niet hoeveel daarvan naar SNK zelf gaat, maar toch.
Het grote nadeel met dit spul is gewoon dat veel verzamelaars op een goudmijntje zitten, terwijl in feite, hoe mooi het spul ook is, bij de lokale Bart Smit nog niet voor 50 euro verkocht zou worden.
Maar ja, ik wil het toch hebben en als het de AES nu niet is, dan is wel later zo'n mooie Neo Geo cab.
 

Caprica Orange

Pao Pao cafe VIP,
20 Year Member
Joined
Jun 19, 2002
Posts
283
Voor mij AES all the way, dat Neo Geo geld kost is gewoon een feit, heb ook een MVS cab gehad en een CMVS, maar niets voelt hetzelfde als een AES, zowel in de handen als in de portemonnee :) Zijn trouwens meer dan genoeg budget titels te vinden hoor, voor weínig...
 
Joined
Jan 18, 2013
Posts
9
Voor mij AES all the way, dat Neo Geo geld kost is gewoon een feit, heb ook een MVS cab gehad en een CMVS, maar niets voelt hetzelfde als een AES, zowel in de handen als in de portemonnee :) Zijn trouwens meer dan genoeg budget titels te vinden hoor, voor weínig...

Zou je mij daar een beetje mee kunnen helpen dan? ^^
 

Caprica Orange

Pao Pao cafe VIP,
20 Year Member
Joined
Jun 19, 2002
Posts
283
Zeker, als je gewoon rustig an begint met bijvoorbeeld Samurai Shodown 1 en 2, Fatal Fury Special, Super Sidekicks dat soort, hoeft het echt niet veel geld te gaan kosten en zijn ook echt toffe games. Plus, je kunt ook altijd nog een MVS converter kopen, dan speel je de MVS games op je AES... Mixje van beide werelden :)
 
Joined
Jan 18, 2013
Posts
9
Zeker, als je gewoon rustig an begint met bijvoorbeeld Samurai Shodown 1 en 2, Fatal Fury Special, Super Sidekicks dat soort, hoeft het echt niet veel geld te gaan kosten en zijn ook echt toffe games. Plus, je kunt ook altijd nog een MVS converter kopen, dan speel je de MVS games op je AES... Mixje van beide werelden :)

Dank je wel voor de tips Combomaster!
Ik zal eens kijken hoe de Neo Geo X mij bevalt als ie binnen is en dan eens kijken waar ik voor een redelijk prijs een AES kan kopen.
 

Wonderboy

n00b
Joined
Jan 25, 2013
Posts
3
Ik heb een neox erbij

Ik speel al snk games sinds vanguard, ik denk dat het 1983 was in de snackbar om de hoek, echt vet voor het eerst een game met vier actieknoppen.
In januari 1991 kocht ik m'n eerste neo in utrecht ik heb hem nog steeds. Intussen heb ik zowat alles met snk logo er op, een aes met 15 games, een neocd frontloader met 40 games, neocd toploader, neoz, mvs tweeslot, hyperneo 64 met buriki one, neopocket color, neopocket slimline en nu m'n neox.
Ik hou vooral van snk games uit begin jaren 90 zoals nam 1975 en magician lord, maar ook van sega games zoals wonderboy en shinobi.

Goeten Trevor
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Ik speel al snk games sinds vanguard, ik denk dat het 1983 was in de snackbar om de hoek, echt vet voor het eerst een game met vier actieknoppen.
In januari 1991 kocht ik m'n eerste neo in utrecht ik heb hem nog steeds. Intussen heb ik zowat alles met snk logo er op, een aes met 15 games, een neocd frontloader met 40 games, neocd toploader, neoz, mvs tweeslot, hyperneo 64 met buriki one, neopocket color, neopocket slimline en nu m'n neox.
Ik hou vooral van snk games uit begin jaren 90 zoals nam 1975 en magician lord, maar ook van sega games zoals wonderboy en shinobi.

Goeten Trevor

Welkom Trevor!

Sinds '91 al? Dang, je was er vroeg bij! :D In '91 had ik ein-de-lijk een Sega Master System gekocht van m'n krantenwijk (en een zomer lang bollen pellen bij een oom in noord-Holland). Iedereen had een NES met super Mario, maar ik vond Alex Kidd vetter. Toen had ik nog noooit gehoord van SNK of Neo Geo, woonde toen in Zeeland, en de enige plek met games was een Intertoys winkel op 3 kwartier fietsen :( Gelukkig nam een klasgenoot een jaar later een Brits game-mag mee met flink wat NG reviews (oa World Heroes dacht ik) Magic!
 

Wonderboy

n00b
Joined
Jan 25, 2013
Posts
3
Alexkidd in miracle world en wonderboy in monsterland voor de SMS waren de eerste games die ik uitspeelde.
Toen nog een sega hart, tot in 1990 in elk game tijdschrift de neo-geo en het MVS arcade systeem, ik was verkocht Ik moest hem hebben. Op 19-01-1991 heb ik de neo gekocht voor het koopje van 1000 gulden met 4 games en een tweede stick.
Speelde al snel Nam 1975 en Magican Lord uit en probeerde toch wel elke twee maanden een nieuwe game te kopen. Erg moeilijk met van die housefeestjes. Nu koop ik nog steeds games nooit gestopt, nooit wat verkocht en ga ook nog naar party's. De neo is echt het begin van een nieuwe wereld.
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Thanks voor de heads up, denk alleen niet dat het worldbytes is. Zijn nederlands is heel slecht en zijn copy/paste kunsten van stukjes text zijn niet veel beter :D
 

Caprica Orange

Pao Pao cafe VIP,
20 Year Member
Joined
Jun 19, 2002
Posts
283
Hey ratson! Ik denk dat het hem is hoor :) heb een paar mailtjes van hem gelezen en de NL taal ging elk mailtje harder achteruit. Plus het copy paste verhaal komt helemaal overeen....
 
Last edited:
Top