Hoeveel Nederlanders hebben we hier en wat speelt/verzamelt iedereen ?

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Omdat IMO, modden van oude consoles zonde is.
Mijn PAL SNES is dan wel modded, ik wil toch een echte NTSC SNES om al mijn US games te spelen zonder converter / mod, ik denk hij net zo'n reden heeft.

Het "echte" ding hebben geeft gewoon een kick.
Ah ok, de echte. Maar die van mij is niet gemod overigens.
 
Joined
May 6, 2010
Posts
21
Hoogvliet, ook dichtbij! Maar waarom per se een snes NTSC? Je kan ook een converter gebruiken ;)
al heeft Smidge een hele goede reden gegeven heb ik toch nog een paar andere redenen :)

1. Ben ik opgegroeid met de NTSC SNES "een beetje een nostalgish gevoel bij de NTSC variant;)"
2. Ik vind hem persoonlijk mooier als de PAL SNES "beats me waarom", en vind ik de ruwheid van de Games en Acc's ook veel toffer. "vind de labels ook beter voor als je een hele bunch losse cart's hebt"
3. Hier komt Smidge uitleg en beetje van pas. de PAL SNES draait op 50fps/hz wat iets van 15% langzamer is als de NTSC SNES, de converter downgrade ze toch naar 50fps en dat oogt echt minder vloeiend.

en zo als Smidge zei "de Echte ding hebben geeft gewoon een kick":)
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Gelukkig nieuwjaar nog allemaal:buttrock:









o ja, ratson for Dutch/Nederlands/Afrikaans moderator:vik:
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Op mijn SNES heb ik dus een schakelaar om real time te switchen tussen pal 50hz en ntsc 60hz. Dat in combinatie met regio vrij en een converter laat me wel alles spelen.
Maar toch kriebelt het en wil ik dus een echte US SNES hebben net als jij :vik:
 
Joined
May 6, 2010
Posts
21
jah ik had ook alleen maar een PAL Collectie, vond een US SNES op ebay met 11games, 2controllers, met oa Mega Man X enz geboden en gewonnen voor maar 60E's zo dat was wel mooi megenomen, 25games apart gevonden voor maar 30E's met oa Contra III die op zichzelf al voor 30E verkocht wordt :). en in een x BAM was mijn NTSC collectie groter dan mijn Pal collectie:)
 
Last edited:

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Goede tip mensen en zeker de moeite waard om te gaan checken
Nozomi is gewoon een prettig dramavrij gamers forum :buttrock:
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Morgen kan ik dus die 6 slot MVS aan mijn collectie toevoegen.
:mr_t:
 

novabomb

Krauser's Shoe Shiner
Joined
Mar 28, 2011
Posts
236
Ik verzamel voornamelijk obscure dingen zoals proto's unreleased games voor bijna alle cartridge based platformen. Ik heb nu eindelijk een consoliced MVS en daar ga ik voor verzamelen, heb er zin! :buttrock:
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Ik zal mijn lijstje maar weer eens updaten.

Op het moment heb ik het volgende: ( alles zoveel mogelijk compleet in doos etc. )

Atari 2600, 1x ( rainbow model )
C64, 2x ( 1x classic, 1x C64C nieuwe model )
C128, 3x ( waarvan 1 deffect )
NES, 2x ( 1x CIC unlocked )
Gameboy, 1x ( het originele DMG model )
SNES, 1x ( PAL omgebouwd )
Amiga 500, 2x ( waarvan 1 deffect )
Sega Game Gear, 1x ( inc master system converter )
Sega Master System, 1x ( model 1 )
Sega Mega Drive 16 bit, 2x ( beide model 1 )
Sega Mega CD, 1x ( model 1 )
Sega 32x, 1x ( UK PAL versie )
Sega Saturn, 1x ( UK PAL versie )
Neo Geo AES Jap, 1x ( serial 114482 )
Neo Geo MVS 6 slot ( Electrocoin 6 slot, van Ratson gekocht )
Playstation 1, 1x ( modded )
XBOX 1, 1x ( geen idee waarom ik die ooit gekocht had )
Nintendo Wii, 1x ( Wit model )
Nintendo DS Lite, 1x ( Zwart model )
Philips CDi, 2x ( 1x 220/40 en 1x 220/60, beide met verschillende kleine defecten, moet de cd unit van de 40 over te zetten naar de 60 )
Verschillende Nintendo Game & Watches LCD games. ( allemaal multiscreen modellen op het moment )

Nog onderweg via post:
op het moment niks.

Zoek nog:
Commodore 128 D
Commodore 65 ( gaat nooit lukken maar ja )
Sega Megadrive 2 + Mega CD 2
SNES ( US NTSC model )
MSX2 ( liefst een Sony Hitbit )
NeoGeo AES met laatste UniBios.
Een leuke vriendin.
etc etc etc.
 

Caluk61

n00b
Joined
Jun 8, 2011
Posts
11
MVS 4 Slot (Uni Bios 3.0)
King Of Fighters 97,98 & 99
Garou
Real Bout Fatal Fury 2
Dat is mijn mvs collectie niet groot, maar wel mijn toppers.
(Ik zoek nu een SuperGun (Sigma AV 6000 of beter)

Nintendo - Special Edition
Super Famicom - RegioVrij + 50/60hz Switch
Nintendo 64
Gamecube
Wii

En nog teveel spullen om op te noemen!
 

InsertCoin

n00b
Joined
May 17, 2012
Posts
2
Hallo,

Heb een NARC arcade kast met een NeoGeo MVS ingebouwd (MVH-MV1F2) en het spel GOAL GOAL GOAL.

De monitor van de kast is defect en heb een normale TV (SCART ingang) gekocht. Kan geen nieuwe threads posten op het tech forum en ook niet hier! Heeft er iemand een schema en een parts-list voor me?
 

ElPepe

n00b
Joined
Jun 3, 2012
Posts
11
Hoi,

Heb een AES met Ghost Pilots (JAP) en Super Sidekicks 2 (ENG). Ben weer helemaal razend enthousiast geworden van de Neo Geo en wil graag de collectie uitbreiden. Daarnaast heb ik een MVS MV-2 (Unibios 3) die ik aan het consolideren ben. Tutorial van Jamma Nation X gevolgd, Battery mod, +5V only mod en gister voor het eerst Metal Slug X op de LCD gespeeld. Nu nog zo'n SLG3000 om de raster lines weer terug te krijgen ....

P1020464.jpg


Binnenkort heb ik wat meer MVS games:
Blazing Star (nog niet)
Fatal Fury 2
NAM-1975
Savage Reign
Spin Master
Super side kicks
Super side kicks 2

Ben nog op zoek naar de gehele Metal Slug collectie, Pulstar en Viewpoint (allen MVS...AES is me te kostbaar).....

Grtz,
Pepe
 
Last edited:

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
He Pepe, enne...welkom!

Zo te lezen een handige jongen (ik ben snel onder de indruk als iemand zelf dit soort dingen kan). Succes met de verzameling, en post 'ns een pic als je geconsolideerde mvs klaar is (ben benieuwd).

Groet,
marco
 

ElPepe

n00b
Joined
Jun 3, 2012
Posts
11
He Pepe, enne...welkom!

Zo te lezen een handige jongen (ik ben snel onder de indruk als iemand zelf dit soort dingen kan). Succes met de verzameling, en post 'ns een pic als je geconsolideerde mvs klaar is (ben benieuwd).

Groet,
marco

Dankjewel Marco. Dat handig valt wel mee hoor. Er zijn zulke goede tutorials geschreven (Jamma nation X). Ik heb zojuist in mijn openingspost een plaatje toegevoegd van de test opstelling. Ziet er niet uit... maar het werkt wel. Vandaag heb ik de connectoren gekocht om alles netjes weg te werken. Voedingaansluiting, female scart (want ik gebruik rechtstreeks RGB op mijn LCD) en een aan en uit schakelaar. Na wegwerken is de jamma connector ook weer mooi zichtbaar. Het lijkt nu of ik de draden met duct tape heb vastgezet maar dat is niet zo. De tape is meer om alles op zijn plekje te houden. Als ik verder ben stuur ik wat meer plaatjes..

Trouwens ik heb vandaag net een tweede MV-2 overgenomen.... dus ik kan nog aardig aan het consolideren slaan ;)

Grtz,
Pepe
 

ElPepe

n00b
Joined
Jun 3, 2012
Posts
11
CMVS.jpg


Eerste plaatje van mijn CMVS (heb net geleerd dat het niet geconsolideerd is maar consolized en is geen Nederlands woord voor)
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Zit er netjes uit ElPepe! Veel CMVS'en zijn wel deels open, waarom is dat? Wellicht niet eenvoudig om een dichte 'box' te maken... Zou bij thuis i.i.g. niet werken, katten = stofmonsters
 
Top