Hoeveel Nederlanders hebben we hier en wat speelt/verzamelt iedereen ?

Martyr

n00b
Joined
May 3, 2012
Posts
47
Teksten als "De spel is origineel aes systeem" en "De spel is in zeer goede staat en loopt niet vast" wekken ook niet heel erg veel vertrouwen.
 
Joined
Jan 18, 2013
Posts
9
Tijdje geleden geweest dat ik gepost heb, maar ik heb inmiddels mijn Neo Geo X sinds gisteren.
Heb al erg veel gespeeld en vooral veel spellen die ik nog niet kende.
Nu maar wachten op wat er allemaal nog voor uit gaat komen, anders haal ik in de toekomst toch maar de in mijn ogen de veel te dure Neo Geo AES of anders zo'n gemodde MVS om bepaalde spellen te kunnen doen.
Stick is trouwens prima voor de Neo Geo X, ook al heeft die stick van jullie nostalgische waarde.
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Tijdje geleden geweest dat ik gepost heb, maar ik heb inmiddels mijn Neo Geo X sinds gisteren.
Heb al erg veel gespeeld en vooral veel spellen die ik nog niet kende.
Nu maar wachten op wat er allemaal nog voor uit gaat komen, anders haal ik in de toekomst toch maar de in mijn ogen de veel te dure Neo Geo AES of anders zo'n gemodde MVS om bepaalde spellen te kunnen doen.
Stick is trouwens prima voor de Neo Geo X, ook al heeft die stick van jullie nostalgische waarde.
Hoe vindt je de vingerzetting van de knoppen? Dus de locatie van de:A::B::C:en:D:knop.
Ik zou het zelf liever anders zien.
 
Joined
Jan 18, 2013
Posts
9
Hoe vindt je de vingerzetting van de knoppen? Dus de locatie van de:A::B::C:en:D:knop.
Ik zou het zelf liever anders zien.

Voor mij is het wel eventjes wennen, omdat ik normaal gesproken fight games met een fight pad speel en de stick op een MVS is ook anders natuurlijk.
Ik weet niet of er andere verschillen zijn dan het gewicht van de originele AES stick ten opzichte van die op de NGX stick.
 

Caprica Orange

Pao Pao cafe VIP,
20 Year Member
Joined
Jun 19, 2002
Posts
283
De kwaliteit is over het algemeen wel degelijk beter van een echte AES stick. Heb laatst een NGX stick in mn handen gehad en vond hem lang niet zo fijn (wellicht is "precies" het juiste woord) als een AES stick.
 
Joined
Feb 6, 2013
Posts
29
De NGX Stick is zeker niet slecht maar hij voelt idd net wat anders aan in vergelijking met een originele Neo Geo aes. Maar toch vind ik het niet verkeerd wat je krijgt.
 
Joined
Jan 18, 2013
Posts
9
De handheld is trouwens zelf ook erg goede kwaliteit en erg mooi.
Ik heb zelf een GP2X waar ik aardig zuinig mee om ben gesprongen, maar waarvan de stick toch geknakt was.
Verder heb ik nog een A230 Dingoo die goedkoop aanvoelt, ook al is dat een interessant apparaat nadat je er Dingux op hebt geïnstalleerd.
Heb ook nog een Neo Geo Pocket Color en die heeft ook een goede stick maar daarvan is de beeldkwaliteit weer slecht.
Maar ja ik heb geen AES of MVS maar ik heb vooralsnog weinig te klagen.
Alleen het docking station voelt wat cheaper aan en moet je de handheld er heel rustig inschuiven, anders beschadig je die.
Menu knop op de docking station moet je ook wel erg hard indrukken en dat is wel irritant als je een paar meter verder met die NGX stick op je schoot zit, maar ja, je kan niet alles hebben!
 
Joined
Feb 6, 2013
Posts
29
Zal vast wel oud nieuws zijn maar bij deze er komen (eindelijk) 15 nieuwe Neo Geo X spellen uit.
En niet de minste! Zit namelijk Metal Slug 2 en Garou Mark of the Wolvers, Blazing Star en Kizuna Encounter bij!
Zijn toch wel goede games op de Neo Geo AES!

Zie hier:

De losse volumes:

41JOAC%2Bqq-L.jpg

51VWMah778L.jpg

41T3-W8ll1L.jpg

41LePBTfLyL.jpg

41wWb25Av1L.jpg



En de mega pack:

51YXyHjdQYL.jpg
 
Last edited:

Nance

n00b
Joined
Aug 5, 2013
Posts
1
Hoi,

Ik ben nieuw hier.
Heb sinds kort een Neo Geo MVS kast voor mijn zoontje. We hebben voor hem een gamingroom ingericht met verschillende kasten.
Hier zit een cassette bij van 150 in 1.
De kast heeft 4 slots ?
Heb er zelf eigenlijk nog helemaal geen verstand van verder daarom wil ik hier eens wat rond neuzen wat ik er verder nog mee kan. Als het goed is kan ik die andere slots nog activeren en er nog evt. spellen in zetten.
Ik heb verder nog een silverball touch , Sega racegame met motor eraan en een auto racekast.
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Hoi,

Ik ben nieuw hier.
Heb sinds kort een Neo Geo MVS kast voor mijn zoontje. We hebben voor hem een gamingroom ingericht met verschillende kasten.
Hier zit een cassette bij van 150 in 1.
De kast heeft 4 slots ?
Heb er zelf eigenlijk nog helemaal geen verstand van verder daarom wil ik hier eens wat rond neuzen wat ik er verder nog mee kan. Als het goed is kan ik die andere slots nog activeren en er nog evt. spellen in zetten.
Ik heb verder nog een silverball touch , Sega racegame met motor eraan en een auto racekast.

Welkom nance, er kunnen inderdaad 4 mvs casettes in een 4 slot.
 
Joined
Jun 1, 2013
Posts
17
Hoi mijn naam is Maarten.

Ik verzamel alles wat met spelcomputers te maken heeft. Regio maakt deel uit van welk console zoals NTSC-J famicom NTSC-J msx of super nes PAL of een amerikaanse super nes NTSC-U. Ikzelf ben bezig mijn neo geo AES collectie te verhogen. Ik heb op dit moment 6 neo geo AES spellen. Ik ga 13 juni nog meer neo geo AES spellen op de kop tikken uit japan. Ik heb een japanse neo geo AES
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Ik ben op het moment veel bezig met de pc engine. Strak spelconsoletje.
 

Waiwainl

n00b
Joined
Jul 24, 2014
Posts
16
Nu druk bezig Deathsmiles PCB highscore te krijgen - schiet nog niet hard genoeg op :mrgreen:
 

ruderudie

Cheng's Errand Boy
Joined
Jan 13, 2007
Posts
119
Yo Rats, alles goed? Ga ook weer eens wat meer op NG.com kijken, blijft lachen. Veel te lang te erg gelurkt ook, binnenkort ook weer eens een cab aanvlammen want dat is ook alweer te lang geleden!!
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Yo Rats, alles goed? Ga ook weer eens wat meer op NG.com kijken, blijft lachen. Veel te lang te erg gelurkt ook, binnenkort ook weer eens een cab aanvlammen want dat is ook alweer te lang geleden!!


Mag niet klagen ook al heb ik geen arcade meer in huis.
Wel ngpc en pc-engine. Bij nedgame dordrecht staat een cab met metal slug. Crappy joysticks maar beter dan niks voor mijn fix.
 

chrd

n00b
Joined
Sep 22, 2013
Posts
41
Een Belg hier. Met dezelfde username op Jamma+, Nozomi.nl en nog wat anderen...

Verzamel vooral MVS.
 

ratson

Hyperactive Stoner
15 Year Member
Joined
Apr 27, 2008
Posts
8,091
Hallo chrd, op nozomi heet ik nog steeds ratson :)
 

Ab79

n00b
Joined
Feb 8, 2015
Posts
23
Hallo.

Mijn naam is Toine.
Heb een Neo Geo AES, een consolized MV1F een opgeknapte 4 slots en een Neo Geo Pocket Color.
Verder een Midway woody met MAME via Hyperspin waar ik ook Neo Geo games op kan spelen.
2 AES games en 14 MVS games + een 161 in 1 cartridge en een heel setje games voor de Neo Geo Pocket Color.

Verder nog heel wat ander spul. Net ook een post gedaan in de 'collection gallery'.

Groeten!
 

novabomb

Krauser's Shoe Shiner
Joined
Mar 28, 2011
Posts
236
Hallo.

Mijn naam is Toine.
Heb een Neo Geo AES, een consolized MV1F een opgeknapte 4 slots en een Neo Geo Pocket Color.
Verder een Midway woody met MAME via Hyperspin waar ik ook Neo Geo games op kan spelen.
2 AES games en 14 MVS games + een 161 in 1 cartridge en een heel setje games voor de Neo Geo Pocket Color.

Verder nog heel wat ander spul. Net ook een post gedaan in de 'collection gallery'.

Groeten!

Hey Toine, welkom man. Leuke collectie heb je, ik had al een berichtje daar achter gelaten.
Geniet van dit forum!

grt Bas
 
Top