Hoeveel Nederlanders hebben we hier en wat speelt/verzamelt iedereen ?

leGionellz

Pancho Villa is my Direct Ancestor,
Joined
Sep 11, 2002
Posts
1,754
Nu we een eigen forum hebben, ben ik hier wel benieuwd naar.

Ik start: 1

AES: zo een 35 carts, alle KOF's, FF's, slug 1 en 2, SS 1 tm 4, en nog wat.

Ben al fan vanaf het eerste uur maar heb pas een jaar of 7 een neo. Was vroeger te duur :mr_t:
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
PS2 spellen vooral en Emulators. Niet genoeg geld voor MVS (of gebeter gezegd, gebrek aan locatie en AES is te duur)

Had wel wat voor de snes aan SNK spellen.
 

mawa_nl

Kuroko's Training Dummy
Joined
Mar 9, 2010
Posts
71
Ik verzamel voor al Nintendo virtual boy ( maar ben al geheel compleet )
daarnaast verzamel ik ook Atari Jaguar
en daarnaast ook PS3 +/- 125 games waaronder bijna alle limited editie's die uit gebracht zijn

Met mijn Neo Geo AES verzameling ben ik gestopt en heb ze doorverkocht op marktplaats ( had zo 70+ boxed titels zoals waaronder echte toppers )

Bezit nog wel een sega new astro city cab met een mvs board ( en genoeg mvs spellen ) Dus kan gelukkig nog wel neo geo gamen gelukkig want is toch 1 van mijn favorieten
 

mawa_nl

Kuroko's Training Dummy
Joined
Mar 9, 2010
Posts
71
kof '94 tot en met 2003 / double dragon / pulstar / metal slug 4 / sonic wings 3 enz
 

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
Neo geo aes met titels :
Fatal fury 2
Fata fury Special
Samurai shodown 2
Burning Fight
Baseball stars 2
Super side kicks 2

MVS kast Met 2 slotter :
World Heroes 2
150 IN FUCKING 1 !!!!!!!!:make_fac:

Een drietal pinball kasten
1 mame kast
1 video slot machine

neo geo pocket )2 stucks met
King of fighters r1,r2
Metal slug 1st mission
gals fighters
mystery slots
samurai shodown 1 en 2

een ps3 met 34 originale Games
een ps2 met 40 originale games

en practisch alle andere consoles die er gemaakt zijn
Oh ja en uiteraard Comodore 64 ,amiga ,500, 1200)RULER!!!!!

kortom ben een dikke game junk :loco::loco:
 

trailblazer800

New Challenger
Joined
Dec 30, 2008
Posts
56
Dit is wel goed een eigen NL thread. Zeuren en zeiken helpt dus toch hehehe.

AES met zo'n 25 titels. Xbox met bijna enkel fighters. Snes, nes Wii, gamecube en psp. Ben ook erg into gaming maar heb ook drukke baan dus kom niet iedere dag aan toe helaas.

Verzamel AES. Rest is 4 playing only.
 

Asure

Captain Dick,
Joined
Sep 14, 2001
Posts
644
Ouwe rot meld zich. Begonnen toen Neo Geo net in de emu's kwam, en er nog dagelijks verse dumps op vage websites verschenen, toch zeker een tiental+ jaren geleden. Daarna een drietal kasten gehad, mooie Royal Video en Masterplay gescoord en in opslag gezet.

Toen ik uit huis vertrok 7 jaar terug ook eindelijk een flipperkast gescoord (Theatre of Magic) en later geruild met een Twilight zone. Ruimte- en tijdgebrek gekregen, flipperkast verpatst maar de Royal (horizontaal) en Masterplay (verticaal) nog steeds naast mijn bureau en goed onderhouden, doen fijn dienst voor de kids op verjaardagen :) (beiden 28" scherm, altijd leuk.)

Heb de C64, Atari 800, Snes, Philips Videopac, PSX, Dreamcast, Xbox en andere antieke goodies in de kelder staan, verzameling pcbs en mvs netjes opgeslagen. Beide kasten voorzien van ArcadeVGA j-pacs en Athlon 2800's in van die kleine shuttle xpc's. Verder freak ik nog een beetje met de ps3 en multimediazooi (mijn werk) maar tijd is er helaas weinig. Ik heb ooit nog een bootleg-webpage gehad met mvs pcb pics op jamma.nl maar dat domein ben ik helaas kwijt geraakt.

Leukste moment afgelopen jaar? Ironclad uit de wii dump peuteren. Eigenlijk nog ff een pcb mee in elkaar zetten, ooit.
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Ik ben hier ook af en toe (ben niet zo´n forum-tijger, zit de hele dag al achter een computer voor mn werk, dus ik game ´s avonds liever...).

Pas dit jaar gestart met NeoGeo, heb een AES met 3 games (SS, LB1 en LB2) en een NGPC met 3 games. Daarnaast heb ik ook wat andere retro consoles met originele games (doe niet aan copy´s): Sega Master System (24 games), MegaDrive (41 games) met MegaCD (5 games), Saturn (23 games), Dreamcast (11 games), PlayStation 1, 2 en 3 (met 76, 138 en 26 games), NES (33 games), SNES (32 games), Gameboy (10 games), N64 (6 games), GameCube (4 games) en een Atari 2600/VCS (woody, 34 games). Verder -niet echt consoles- een Amiga500 met een sh|tload aan games en een Sinclair ZX81.

Verzamel vooral consoles waaraan ik toffe herinneringen heb. NeoGeo was voor mij vroeger (en nog steeds) de sh|t: tijdens wiskunde zat ik geregeld ´Mean Machines´ te lezen en dan dromen over hoe gaaf het zou zijn om een AES te hebben...inmiddels kan ik het wel betalen, maar is toch een beetje dure hobby.

Speaking of which: iemand ervaring met zo´n MVS-converter (Phantom-2 geloof ik)? Sommige mensen zijn laaiend enthousiast (en MVS-carts liggen me meer qua prijs) maar andere zeggen dat het crap is en niet goed werkt.
 

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
;)
Ik ben hier ook af en toe (ben niet zo´n forum-tijger, zit de hele dag al achter een computer voor mn werk, dus ik game ´s avonds liever...).

Pas dit jaar gestart met NeoGeo, heb een AES met 3 games (SS, LB1 en LB2) en een NGPC met 3 games. Daarnaast heb ik ook wat andere retro consoles met originele games (doe niet aan copy´s): Sega Master System (24 games), MegaDrive (41 games) met MegaCD (5 games), Saturn (23 games), Dreamcast (11 games), PlayStation 1, 2 en 3 (met 76, 138 en 26 games), NES (33 games), SNES (32 games), Gameboy (10 games), N64 (6 games), GameCube (4 games) en een Atari 2600/VCS (woody, 34 games). Verder -niet echt consoles- een Amiga500 met een sh|tload aan games en een Sinclair ZX81.

Verzamel vooral consoles waaraan ik toffe herinneringen heb. NeoGeo was voor mij vroeger (en nog steeds) de sh|t: tijdens wiskunde zat ik geregeld ´Mean Machines´ te lezen en dan dromen over hoe gaaf het zou zijn om een AES te hebben...inmiddels kan ik het wel betalen, maar is toch een beetje dure hobby.

Speaking of which: iemand ervaring met zo´n MVS-converter (Phantom-2 geloof ik)? Sommige mensen zijn laaiend enthousiast (en MVS-carts liggen me meer qua prijs) maar andere zeggen dat het crap is en niet goed werkt.

Goh toevallig heb net een artikel gelezen over de convertor dat het problemen met de scaling van sommige spellen heeft (het in en uitzoomen )
zoals bij art of fighting ,last blade en diverse andere spellen .Niet voor mij maar het lijkt me handig voor vragen het technish topic te gebruiken;)
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
;)

Goh toevallig heb net een artikel gelezen over de convertor dat het problemen met de scaling van sommige spellen heeft (het in en uitzoomen )
zoals bij art of fighting ,last blade en diverse andere spellen .Niet voor mij maar het lijkt me handig voor vragen het technish topic te gebruiken;)

Ik heb de vraag ook al op het tech-forum gesteld, ik was gewoon benieuwd of een van de NL´ers (ervaringen met) zo´n ding heeft. Het tech-forum heeft al wel wat duidelijk gemaakt over scaling issues en dat ik goed moet letten op de voeding. Ik stel niet zoveel eisen aan het beeld enzo: het hoeft geen superbeeld te zijn, maar ook weer niet zo dat ik me ga zitten ergeren. Kortom, ik hink nog op twee gedachten.:glee:

Waar heb je dat artikel gelezen, evildoberman? Ben wel benieuwd namelijk :) (linkje?).
 

evildoberman

Crazed MVS Addict
Joined
Oct 16, 2010
Posts
142
Ik heb de vraag ook al op het tech-forum gesteld, ik was gewoon benieuwd of een van de NL´ers (ervaringen met) zo´n ding heeft. Het tech-forum heeft al wel wat duidelijk gemaakt over scaling issues en dat ik goed moet letten op de voeding. Ik stel niet zoveel eisen aan het beeld enzo: het hoeft geen superbeeld te zijn, maar ook weer niet zo dat ik me ga zitten ergeren. Kortom, ik hink nog op twee gedachten.:glee:

Waar heb je dat artikel gelezen, evildoberman? Ben wel benieuwd namelijk :) (linkje?).

Ik durf het zo niet meer te zeggen waar ik heb gelezen heb maar wij repareren ook Neo geo's dus weet er nog al wat van af ..........De convertors zijn gewoon niet helemaal compatible met de neo geo grafische instrukties .
http://arcadiaweb.dyndns.org Neo geo/arcade/pinball-repair
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Ik verzamel zo'n beetje alles waar ik in mijn jeugd op gespeeld heb.
Daarbij probeer ik alles compleet in doos te krijgen.

Op het moment heb ik het volgende:

Atari 2600, 1x ( rainbow model )
C64, 2x ( 1x classic, 1x C64C nieuwe model )
C128, 3x ( waarvan 1 deffect )
NES, 2x ( 1x CIC unlocked )
SNES, 1x ( omgebouwd )
Amiga 500, 2x ( waarvan 1 deffect )
Sega Game Gear, 1x ( inc master system converter )
Sega Master System, 1x ( model 1 )
Sega Mega Drive 16 bit, 2x ( beide model 1 )
Sega Mega CD, 1x ( model 1 )
Neo Geo AES Jap, 1x ( serial 114482 )
Playstation 1, 1x ( modded )
XBOX 1, 1x ( geen idee waarom ik die ooit gekocht had )
Nintendo Wii, 1x ( Wit model )
Nintendo DS Lite, 1x ( Zwart model )
Verschillende Nintendo Game & Watches LCD games. ( allemaal multiscreen modellen op het moment )

Nog onderweg via post:
op het moment niks.

Binnenkort ophalen:
Neo Geo MVS 6 slot ( Electrocoin 6 slot, van iemand geen idee wie ook al weer... :loco: )
Philips CDi, 1x( 220 matchline model ophalen in de buurt van mijn werk )

Zoek nog:
Sega 32x
Commodore 128 D
Commodore 65 ( gaat nooit lukken maar ja )
Sega Megadrive 2 + Mega CD 2
SNES ( US NTSC model )
etc etc etc.


Qua games heb ik veels te veel troep, heb net de hele NES Mega Man series compleet ( alles in doosjes en met boekjes )
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Jij doet wel erg veel!

Oh, en ik zoek ook nog:

Amiga 1200
Gameboy ( eerste model )
En heel misschien, ooit nog een MSX.

Zoals ik zeg alles waar ik ooit op gespeeld heb in mijn jeugd. :vik:
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Eerste model, ik heb nog ergens een blauwe versie ervan liggen, maar waar die is?????????????
 
Joined
May 6, 2010
Posts
21
Ik heb op moment.

1x GP32 "in doos"
1x GP2X "in doos"
1x SNES Pal + 20 games
1x SNES NTSC + 38 games
2x Sega Dreamcast + 32 games
2x Neo Geo AES + 14 games "een AES is gemod terwijl de ander untouched in doos is"
1x Xbox 360 + 18 games "self gemod met de Kameleon lichten"
1x Sega Megadrive + 6 games

Ik ben me op moment meer op NTSC SNES aan het concentreren, ben na 2 jaar weer begonnen met retro collectioneren
 

Setherial

Metal Slug Mechanic
10 Year Member
Joined
Feb 11, 2010
Posts
2,195
Hoogvliet, ook dichtbij! Maar waarom per se een snes NTSC? Je kan ook een converter gebruiken ;)
 
Joined
May 6, 2010
Posts
21
Ik kan der 3 redenen op noemen.

1. Ik ben met de NTSC SNES opgegroeid "beetje nostalgic gevoel"
2. Ik vind hem persoonlijk mooier uitzien als de PAL variant "beats me waarom ;)", en vind ik de ruwheid van de Games en Acc's veel toffer
3. PAL SNES draait de games op 50fps selfs met converter tenzij je hem gaat modden en de NTSC SNES oogt veel vloeiender :)

en daarom had ik besloten om de NTSC en de PAL appart te halen, ben ook nog van plan om een SFAMICOM te halen voor sommige Jap games die me intereseren maar ze zijn zo weinig dat ik eraan denk om mijn NTSC SNES te modden om die de SFAMI af te kunnen spelen. de mod is namelijk alleen twee stukjes plastic verwijderen bij de NTSC SNES.

wat denken jullie dervan?
 

Smidge

Neo Newbie Timid, Timid Timid Timid, Timid Newbie
Joined
Dec 1, 2010
Posts
77
Hoogvliet, ook dichtbij! Maar waarom per se een snes NTSC? Je kan ook een converter gebruiken ;)

Omdat IMO, modden van oude consoles zonde is.
Mijn PAL SNES is dan wel modded, ik wil toch een echte NTSC SNES om al mijn US games te spelen zonder converter / mod, ik denk hij net zo'n reden heeft.

Het "echte" ding hebben geeft gewoon een kick.

Ik heb gisteren op oud en nieuw trouwens Mega Man 3 PAL ( FAH ) ontvangen. Dus nu is mijn Mega Man NES collectie compleet! Allemaal netjes in doosje met boekje in goede conditie!

Hij staat nog niet in mijn web archief maar toch wel leuk om even te posten!

http://members.quicknet.nl/imj.kossen/game/nes/nes.html

Uiteindelijk wil ik al mijn games zo in kaart brengen.
 

Marcooled_79

New Challenger
Joined
Jul 5, 2010
Posts
63
Ik heb gisteren op oud en nieuw trouwens Mega Man 3 PAL ( FAH ) ontvangen. Dus nu is mijn Mega Man NES collectie compleet! Allemaal netjes in doosje met boekje in goede conditie!

Hij staat nog niet in mijn web archief maar toch wel leuk om even te posten!

Altijd leuk als je weer een mijlpaal in je verzameling bereikt hebt! Gefeliciteerd!

Trouwens, iedereen hier nog de beste wensen enzo! Iemand nog Neo-Geo voornemens? De mijne zijn een CMVS en in de loop van het jaar het ShamSho-rijtje aanvullen.
 
Top