Paljonko NeoGeo-käyttäjiä/keräilijöiä Suomessa?

Skinwalker

n00b
Joined
Apr 3, 2008
Posts
4
Moikka kaikki!

Itse olisin utelias tietämään paljonko NeoGeo-käyttäjiä on Suomessa. Itse pääsin sisään koko NeoGeo:iluun vasta alkuvuoden pelitlehden artikkelin myötä ja siitä lähtien on pelejäkin kertynyt jo mukavat 20. =)

Laite jonka omistan on Neotropoliksen modaama consolized 2-slot mvs. Eli videoliitäntöinä löytyy composite, s-video, rgb scart, component. Eli liitännän eivät lopu kesken. Tosin en ole vielä saanut tykin kauttani ulos component-video:ta jota kovin toivoin. jostain syystä kuvaa ei tule. :( pitää koittaa vielä kavereiden littutöllöillä ja vahvistimilla. Myyjä myös sanoi että ei ollut saanut kuvaa uusia Sony Bravia telsuilla mutta vanhemilla telsuilla oli kuva näkynyt scartin kautta. Tämä erittäin mystistä, hmm. Mutta jos S-videosta puhutaan niin ei kuva laisinkaan huono! ehkäpä vaan kaipaisi laite pienempää kuvaa kuin mitä tykiltä. =)

Loistolaite kuitenkin kaiknpuolin! ohjaimia on 3kpl. Noita uudempia NeoGeo Controllereita, joissa on punaiset nappulat, ja jotka ovat muuten pienempiä ja pyöreämpiä.

Pelejä tällä hetkellä:

Metal Slug
Metal Slug X
Metal Slug 3
Metal Slug 5
Shock Troopers
Shock Troopers 2nd Squad
Pulstar
Blazing Star
King Of Fighters '94
King Of Fighters '99
King Of Fighters 2003
Neo Turf Masters
Samurai Shodown IV
Sengoku 3
Garou: Mark Of The Wolves
Real Bout: Fatal Fury 2
Rage Of The Dragons
Nightmare In The Dark
Art Of Fighting 3, The: The Path Of The Warrior
Super Baseball 2020

Olisi mukava kuulla mitä muilla ihmisillä täällä koto-Suomessa olisi. =)

-T-
 

Late

Reichsf?rer-Finnland,
20 Year Member
Joined
Nov 22, 2001
Posts
8,348
o7

Terve,

Itse ostin kotikoneen (ei cd) joskus 01-02 (Ei voi muistaa enää niin tarkkaan) ja mulla on jonkin verran pelejä, olen tosin myynyt niistä suurimman osan pois. Pitää katsoa tossa kesällä jos ostais vielä muutaman (Last Blade 2, Ninja Master's) olen tosin tällä hetkellä aika pirun pitkästynyt pelaamiseen sinäänsä.

Älä osta neotropolikselta enää yhtään mitään noin periaatteena. Se Kenny Boy on ihan runkku jätkä monesakin syystä. Tuli tänne aikanaan hankkimaan tietoa juuri esim cmvssien yms rakentelusta ja erityisesti painotti sitä, että ei halua taloudellista hyötyä ja yhtäkkiä on ebay täynnä ton jäbän ylihintaisia systeemejä.

Toiseksi, se on myynyt juuri ebayssä konversioita mm... euro over top (lol) home carttia ja missään siinä huutokaupassa ei mainittu että kyseessä on konversio ja valokuvassa oli mukana repro manuaali, eli "neotropolis" yritti myydä sitä alkuperäisenä. (Jos et tiedä, niin Over Topista ei ole olemassa euro/jenkki home carttia)

^Eli ihan täys huijari ja riistäjä koko jannu, levitä tätä infoa jos tiedät joitain suomityyppejä joita neogeo kiinnostaa. Ostakaa superguninne muualta. En tiedä kuka niitä nykyään duunaa kun Supergoose ja D-Lite katosivat molemmat jonnekin.

Onh, ehkä vähän hapokas teksti, krapulan piikkiin kaks päivää radalla ja tännäkin näyttää tulevan niin kaunis päivä että pakko käydä tossa huoltiksella hakemassa korjaussarja, mutta kaikki siinä sanottu on totta.

p.S Tervetuloa foorumille, hauska paikka vittumaisine ihmisineen :D
 

viaton

Neo Geo Cup '98
Joined
Jan 5, 2003
Posts
162
Keräilen ainoastaan MVS-kittejä ja ne ovat tässä:

3 Count Bout
Art of Fighting
Art of Fighting 2
Double Dragon
Goal! Goal! Goal!
Karnov's Revenge
King of Fighter's 95
King of the Monsters 2
League Bowling
Magician Lord
Metal Slug 2
Metal Slug X
Neo Bomber Man
Neo Drift Out
Neo Geo Cup '98
Puzzle Bobble 2
Puzzle de Pon!
Samurai Shodown 2
Samurai Shodown 3
Savage Reign
Sengoku 3
Shock Troopers
Spin Master
Super Sidekicks 2
Super Sidekicks 3: The Next Glory
Super Sidekicks: The Ultimate 11
Top Hunter
World Heroes 2

Kaappina MV19SC-0 joka on aito japsi 4-slot.
Näppärän kokoinen pelihuoneessa.
Täältä löytyy kaapistani kuva jonka toimitin Briggs:lle pyynnöstä HardMVS:ään.
Kolmas ylhäältä:
http://www.hardmvs.com/xml/jpn/jpCabs.htm

MVS keräily on jäänyt viimeaikoina pahasti muiden pelikeräilykuvioden jalkoihin, varsinkin NES keräilyn.
Jokin päivä sitten. :)
 

Skinwalker

n00b
Joined
Apr 3, 2008
Posts
4
Vai että sellainen kaveri! :| No itse onneksi en ostanut tuota laitetta suoraan siltä tyypiltä vaan käytettynä. Olen kyllä huomannut että aikamoista ylihintaa noissa laitteissa on.

Jep, nätti ilma tosissaan! Harmi kun ei voi tänään enää tenuttaa. Yövuoro kutsuu, puuh blääh. :(


o7

Terve,

Itse ostin kotikoneen (ei cd) joskus 01-02 (Ei voi muistaa enää niin tarkkaan) ja mulla on jonkin verran pelejä, olen tosin myynyt niistä suurimman osan pois. Pitää katsoa tossa kesällä jos ostais vielä muutaman (Last Blade 2, Ninja Master's) olen tosin tällä hetkellä aika pirun pitkästynyt pelaamiseen sinäänsä.

Älä osta neotropolikselta enää yhtään mitään noin periaatteena. Se Kenny Boy on ihan runkku jätkä monesakin syystä. Tuli tänne aikanaan hankkimaan tietoa juuri esim cmvssien yms rakentelusta ja erityisesti painotti sitä, että ei halua taloudellista hyötyä ja yhtäkkiä on ebay täynnä ton jäbän ylihintaisia systeemejä.

Toiseksi, se on myynyt juuri ebayssä konversioita mm... euro over top (lol) home carttia ja missään siinä huutokaupassa ei mainittu että kyseessä on konversio ja valokuvassa oli mukana repro manuaali, eli "neotropolis" yritti myydä sitä alkuperäisenä. (Jos et tiedä, niin Over Topista ei ole olemassa euro/jenkki home carttia)

^Eli ihan täys huijari ja riistäjä koko jannu, levitä tätä infoa jos tiedät joitain suomityyppejä joita neogeo kiinnostaa. Ostakaa superguninne muualta. En tiedä kuka niitä nykyään duunaa kun Supergoose ja D-Lite katosivat molemmat jonnekin.

Onh, ehkä vähän hapokas teksti, krapulan piikkiin kaks päivää radalla ja tännäkin näyttää tulevan niin kaunis päivä että pakko käydä tossa huoltiksella hakemassa korjaussarja, mutta kaikki siinä sanottu on totta.

p.S Tervetuloa foorumille, hauska paikka vittumaisine ihmisineen :D
 

finngamer

Big Bang Pro Wrestler
Joined
Feb 24, 2004
Posts
884
Oma kiinnostus lähti EDGEn Retro-spesiaalista, jossa siis oli juttua ja hintalistoja vanhoille pelikoneille ja peleille. Olin Neo-Geosta kyllä aikoinaan kuullut, mutta vasta tuon artikkelin lukeminen, kuvien kuolaaminen ja hintojen ällisteleminen sai kiinnostumaan koneesta.

Liikkeelle lähdin rytisten, ostin 6-slottisen MVS-kaapin Realgames.orgista, mukana kohtaisen kova setti pelejä: Metal Slug 1 ja 2, KoF 95, Puzzle Bobble 2 ja Neo Turf Masters. Tässä kaikki pelini, noin puolet täysiä kittejä ja puolet shocboxeissa:

Art of Fighting 3
Blazing Star
Garou: Mark of the Wolves
King of Fighters '94
King of Fighters '95
King of Fighters 2000
King of Fighters 2002
King of Fighters 2003
Last Blade 2
Magical Drop 3
Metal Slug
Metal Slug 2
Metal Slug X
Metal Slug 4
Metal Slug 5
Neo Bomberman
Neo Turf Masters
Puzzle Bobble 2
Samurai Shodown III
Shock Troopers
Strikers 1945 Plus
Viewpoint
Waku Waku 7

Vastoin järkeä piti sitten kohtapuoliin tuon kolikkopelin hankkimisen lisäksi hankkia myös AES, itseasiassa viatonhan sen mulle möi. Ja Latelta on pari peliä tullut osteltua. Tässä lista niistä:

Fatal Fury
King of Fighters '98
Last Blade
Real Bout Fatal Fury 2
Samurai Shodown
Samurai Shodown II
Samurai Shodown V Special ("Unfixed")
Sengoku
Sengoku 2


Saa keräilyviettiä hieman tyydytettyä tuolla kotikoneella, ja MVS:lle sitten halvalla mikä vaan peli. Neo-Geo on kyllä kaunis asia. :)

Suosikkipelejä ehkä Metal Slugit.
 
Last edited:

Late

Reichsf?rer-Finnland,
20 Year Member
Joined
Nov 22, 2001
Posts
8,348
Ai niin joo, unohtui tosta aiemmasta mongerruksesta että meikällä toi neogeo-nörtteily alkoi juuri silloin millenibumin jälkeen kuin muistelin lämmöllä Pelikaanien kulta-aikaa ja sitä kuinka kakarana tuhlasin satoja markkoja samurai shodownien ja koffien pelaamiseen. Ja tietysti kuolasin homecarttia ulkkaripelilehdistä (muistaakseni lähinnä c&vg ja egm)
 

soundnvision

Kula's Candy
Joined
Feb 24, 2004
Posts
296
Ai niin joo, unohtui tosta aiemmasta mongerruksesta että meikällä toi neogeo-nörtteily alkoi juuri silloin millenibumin jälkeen kuin muistelin lämmöllä Pelikaanien kulta-aikaa ja sitä kuinka kakarana tuhlasin satoja markkoja samurai shodownien ja koffien pelaamiseen.

sama vika. en vaan pelannu noin laatupelejä, olin jostain syystä enemmän paskana esim super sidekicksiin :D

reippaasti myöhemmin tuli hommattua sitten cabi kämppään kun halus takas ne kultamuistot. ja sen myötä läjä mvs:iä. mulle kävi kyllä ihan looset, en välittänyt paskaakaan kiteistä. halusin vaan pelaa.

koffeista tuli btw mieleen että huomenna pitänee suuntaa koffin puistoon. ja luvassa taas luksuskelit. joka johtaa keittoon. jeees!
 

Late

Reichsf?rer-Finnland,
20 Year Member
Joined
Nov 22, 2001
Posts
8,348
sama vika. en vaan pelannu noin laatupelejä, olin jostain syystä enemmän paskana esim super sidekicksiin :D

reippaasti myöhemmin tuli hommattua sitten cabi kämppään kun halus takas ne kultamuistot. ja sen myötä läjä mvs:iä. mulle kävi kyllä ihan looset, en välittänyt paskaakaan kiteistä. halusin vaan pelaa.

koffeista tuli btw mieleen että huomenna pitänee suuntaa koffin puistoon. ja luvassa taas luksuskelit. joka johtaa keittoon. jeees!

Totta, bassofestarit.

Pitää tsiigaa jos jaksais hyökkää, itse vaiheilen tuonne tf:n keikalle menoa vaikka bileet on noin viidensadan metrin päässä himasta :D Espoo -maalaispoika kun olen + huomenna Entropyn metsäbileet jossain holleilla.
 

Skinwalker

n00b
Joined
Apr 3, 2008
Posts
4
Tollanen MVS-kaappihan olis kyllä aika möyhee himassa. Paljonko jouduit itse pulittamaan? :D Tattista tuosta realgames.org-infosta. Enpä ole paikasta kuullukaan. Pitääpä laittaa kyselyä tuonne jos/kun mvs-kaapin hankinta alkaa taas polttaa nuppia. :D Ja itsekin ihan looseillen lähteny liikkeelle. Niihin sitten shockboxit ja lasivitriiniin. Kyllä kelpaa pelejä esitellä. :)

Suosikkipelejä mm. Metal Slugit, Shock Troopers, Neo Bomberman... Kaikki kunnon kaksinpelit rulaa! :)

Btw, onko kukaan Tuskaan tulossa? Voisi sielläkin läppää heittää NeoGeo:sta jos vaan puhekyky on vielä siinä vaiheessa tallella, hahhah. :D

Carcass! \,,/ \,,/

Oma kiinnostus lähti EDGEn Retro-spesiaalista, jossa siis oli juttua ja hintalistoja vanhoille pelikoneille ja peleille. Olin Neo-Geosta kyllä aikoinaan kuullut, mutta vasta tuon artikkelin lukeminen, kuvien kuolaaminen ja hintojen ällisteleminen sai kiinnostumaan koneesta.

Liikkeelle lähdin rytisten, ostin 6-slottisen MVS-kaapin Realgames.orgista, mukana kohtaisen kova setti pelejä: Metal Slug 1 ja 2, KoF 95, Puzzle Bobble 2 ja Neo Turf Masters. Tässä kaikki pelini, noin puolet täysiä kittejä ja puolet shocboxeissa:

Art of Fighting 3
Blazing Star
Garou: Mark of the Wolves
King of Fighters '94
King of Fighters '95
King of Fighters 2000
King of Fighters 2002
King of Fighters 2003
Last Blade 2
Magical Drop 3
Metal Slug
Metal Slug 2
Metal Slug X
Metal Slug 4
Metal Slug 5
Neo Bomberman
Neo Turf Masters
Puzzle Bobble 2
Samurai Shodown III
Shock Troopers
Strikers 1945 Plus
Viewpoint
Waku Waku 7

Vastoin järkeä piti sitten kohtapuoliin tuon kolikkopelin hankkimisen lisäksi hankkia myös AES, itseasiassa viatonhan sen mulle möi. Ja Latelta on pari peliä tullut osteltua. Tässä lista niistä:

Fatal Fury
King of Fighters '98
Last Blade
Real Bout Fatal Fury 2
Samurai Shodown
Samurai Shodown II
Samurai Shodown V Special ("Unfixed")
Sengoku
Sengoku 2


Saa keräilyviettiä hieman tyydytettyä tuolla kotikoneella, ja MVS:lle sitten halvalla mikä vaan peli. Neo-Geo on kyllä kaunis asia. :)

Suosikkipelejä ehkä Metal Slugit.
 
Last edited:

Noisepurge

New Challenger
Joined
Sep 15, 2008
Posts
61
Moro, tänään sain vihdoin AESsäni hankittua! Neogeo-fani on tullut oltua jostain vuodesta 1999, mutta tähän asti vasta vain emulaattoreiden maailmassa.

Pelihankinnoissa päällimmäisenä Garou(mieluusti AES) ja Shock Troopers, jota varten joutunee sen MVS/AES adapterin hankkimaan. Vinkkejä tai tarjouksia saa antaa jos lojuu ylimääräisiä, muuten menee eBayn ihmeellisestä maailmasta.
 
Last edited:

Late

Reichsf?rer-Finnland,
20 Year Member
Joined
Nov 22, 2001
Posts
8,348
Päivää!

Hauska nähdä lisää Suomalaisia tällä boordilla.

(Itse tullut vietettyä ihan liikaa aikaa täällä :D )
 

Noisepurge

New Challenger
Joined
Sep 15, 2008
Posts
61
Kiitos kiitos, koitan pyöriä tälläkin boardilla ainakin jotenkin aktiivisesti :D

Nyyppänä voisin vähän kyselläkin kannattaako neo storesta ostaa niillä hinnoilla mitään vai onko ebay ainoa paikka AES peleille?
 

finngamer

Big Bang Pro Wrestler
Joined
Feb 24, 2004
Posts
884
Nyyppänä voisin vähän kyselläkin kannattaako neo storesta ostaa niillä hinnoilla mitään vai onko ebay ainoa paikka AES peleille?

Neostorella on aina silloin tällöin jotain draamaa asiakaspalvelun tasonsa kanssa, joten sen puolesta mitään ekstraa ei kannata hintaan hyväksyä.

Mutta syy Storesta tilaamiseen siis on se, että sieltä saa uusia pelejä, ja se nyt on joillekin keräilijöille tärkeää. Jos sinulle ei, osta eBaysta vaan.
 

Noisepurge

New Challenger
Joined
Sep 15, 2008
Posts
61
Noniin vihdoin sain stepdown convertterin hankittua kun tietysti laitteeni on se hankalin 11V vaativa japsi-AES :P Tilasin samalla vauhdilla myös RGB scartin ja KOF 96:n testipeliksi sopivaan 45e hintaan posteineen.

Eittämättä rupesi polttelemaan tuo MVS adapteri, onko näiden hinnat aina ja jokapaikassa se 250$?
 

Late

Reichsf?rer-Finnland,
20 Year Member
Joined
Nov 22, 2001
Posts
8,348
^En adaptereitten hinnoista tiedä kun en ole ikinä omistanut, mutta kannattaa tsekkaa minkä valmistajan mallin hankkii.

Tämä voi olla ihan vanhentunutta tietoa, mutta ainakin ne ensimmäisten sukupolvien adapterit olivat melko hiomattomia. Ne eivät mahtuneet kunnolla cart slottiin ja niitten !Arcade!n, Kanadalainen konkkaan mennyt paskafirma, ritsojen kanssa oli ongelmia joittenkin uudempien pelien kanssa.

Tiedä häntä, kai kehitys kehittyy.
 

Radikus

n00b
Joined
Dec 29, 2008
Posts
37
Ja yksi lisää. :buttrock:

Itseltä löytyy MVS 4-Slot:

NeoGeoFrontSmall.jpg


NeoGeoLeftSmall.jpg


Ja pelit näkyy tässä:

ShockBoxes.jpg


Ostotahtia yritän hillitä 1kpl/kk tahtiin kun on noita muitakin rahareikiä niin paljon.

Ostelen pelkkiä Looseja cartteja ja hankin niihin Shock Boxit että pelit erottaa toisistaan (japani ei ole vahvin kieleni).
 

TaiDOmi

Mr. Big's Thug
Joined
Dec 29, 2004
Posts
206
Vanha ketju, mutta vastaillaan.

Itse aloitin keräilyn tammikuussa 2004.

Kokoelma:
Neo Geo AES ja 2 tikkuohjainta
Art of Fighting (USA / Euro, loose)
Art Of Fighting 2 (jap, CIB)
King of Fighters 2002 (jap, CIB)
Samurai Shodown 2 (jap, CIB)
Samurai Shodown 3 (jap, CIB)
Matrimelee (jap, CIB)
King of Monsters (jap, boxed)
King of Monsters 2 (jap, CIB)
Ghost Pilots (euro, CIB)
Magician Lord (euro, CIB)
Trash Rally (euro, CIB)
Fighters History (euro, CIB)
Ninja Warriors (euro, CIB)
Fatal Fury 2 (jap, CIB)
Real Bout 2 (jap, CIB)
Puzzle Bobble (konversio, CIB)
 
Last edited:

ISODee

Armored Scrum Object
Joined
Dec 13, 2007
Posts
266
Kiva että AOF löysi uuden kodin... itekkin voisin tässä listailla/ottaa kuvan kun saan aikaiseksi (ainakin AES/MVS kokoelmasta)

BTW: Mistähän löytäs Trash Rallyn kohtuuhintaisena? lähinnä löytänyt 50e hintaan sitä ja se on pikkaisen suolanen hinta kyseisestä pelistä.
ja löytyykö kellään tällä foorumilla Eeprom burneria joka voisi tehdä mulle Ironclad ja Zintrick lastut
 
Last edited:

Sepeh

Crossed Swords Squire
Joined
Dec 25, 2005
Posts
187
Tuli tuossa kuvia napsittua kuukausi takaperin niin voisi AES-osastosta laittaa kuvat tänne:

kuva205f.jpg


kuva206.jpg


kuva207.jpg


kuva208.jpg


Tulivatpas ne isoina. Päässyt myös viattoman lahjoittamat tarrat kuviin. :)
 

TaiDOmi

Mr. Big's Thug
Joined
Dec 29, 2004
Posts
206
Tuli tuossa kuvia napsittua kuukausi takaperin niin voisi AES-osastosta laittaa kuvat tänne:

Tulivatpas ne isoina. Päässyt myös viattoman lahjoittamat tarrat kuviin. :)

Oh hoh.. :eye:

Ovatkos nuo kaikki aitoja AES -versioita vai onko konversioita joukossa? On niihin mennyt useampi tonni poikineen. :make_fac:
 

ISODee

Armored Scrum Object
Joined
Dec 13, 2007
Posts
266
laukesin:eek: kiva kokoelma ja paaljon hyviä kalliita pelejä mitä itekkin pitää hankkia mut kylläkin MVSsänä kun hinnat ovat mitä ovat...

mikä toi viimesessä kuvassa ihan oikealla?
 

Sepeh

Crossed Swords Squire
Joined
Dec 25, 2005
Posts
187
Kaikki on aitoja AES-versioita ja on tosiaan muutama tonttu uponnut. :loco:

Useampi vuosi tullut kuitenkin kerättyä.

Viimeisessä kuvassa oikeassa reunassa on Breakers.
 
Top