Your latest Neo purchases

Akira_Tekagi

Kula's Candy
Joined
Sep 28, 2004
Posts
295
Gameliquidation saattoi huijata minua eBayssä, koska en ole vieläkään saanut Samurai Shodownia, jonka tilasin lokakuun loppupuolella. Kirjoitin myyjälle kolme sähköpostiviestiä, joissa kysyin mm. tilauksen seurantanumeroa, mutta sain niihin todennäköisesti automatisoidut vastaukset, jotka sisälsivät vain paketin lähetyspäivän, postitustavan, arvioidun postitusajan ja osoitetiedot. Soitin myös tulliin joulukuun alkupuolella, mutta tilaustani ei löytynyt saapuneiden tai takaisin lähetettyjen pakettien joukosta, minkä jälkeen annoin myyjälle negatiivista palautetta.

On tietysti mahdollista, että tilaukselle olisi tapahtunut jotain postituksen aikana. Olen tilannut gameliquidationilta aikaisemmin neljä AES-peliä, jotka saapuivat ongelmitta. Onko teillä kokemuksia pakettien katoamisista tai huijatuksi tulemisesta?
 

finngamer

Big Bang Pro Wrestler
Joined
Feb 24, 2004
Posts
884
Realgamesista ostin jo muutama kuukausi sitten pitkästä aikaa MVS-pelejä. Radikus ja Noisepurge, laittakaa kyselyä mitä Georgilla on vielä jäljellä, ellette vielä ole sitä tehneet. info@realgames.org. Kauhean kasan pelejä se oli ostanut, ja parhaat veinkin päältä. ;)


Sarjoja täydentämään SSIV ja SSV sekä KoFit '96, '97 ja '99. SSIV:tä lukuunottamatta täydet kitit.

Shock Troopers 2 ja Aerofighters 2 kitit hommasin myös, sekä Real Bout Specialin irtokasettina. Paras löytö oli kuitenkin Money Puzzle Exchangerin täysi kitti. Lisäksi tein vielä vaihtokauppoja joilla nostin Neo Turf Masters ja Waku Waku 7 -irtokasettini kiteiksi (ja serialit täsmäävät, en siis vain hankkinut artworkkia ;) ). Kohtalaisen harvinaista tavaraa tässä muodossa.


Onko teillä kokemuksia pakettien katoamisista tai huijatuksi tulemisesta?

Huijauksesta en tiedä, onhan mahdollista että jotain on sattunut, mutta minulta on kerran jäänyt paketti tulematta. Myyjä oli siinä samalla kerännyt pari tusinaa negaa, eli en siis ollut yksin.

No, eipä tuo ongelma ole, ostajan edut on aika hyvin turvattuina eli PayPaliin vain valitusta. Tällä kertaa myyjä ei ollut laittanut viestin viestiä minulle (eikä ilmeisesti PayPalillekaan) joten homma oli selvä kuin pläkki, sain rahat takaisin.

Ostajalla on itseasiassa niin paljon turvaa, että siinä pystyisi vaikka huijaamaan myyjää. Jos lähetystapana ei ole vakuutettu lähetys, saat rahat takaisin jos sanot ettei paketti ole tullut. Käsittääkseni siis edes rekisteröity lähetys ei riitä PayPalille todisteeksi myyjän toiminnasta, vaan valittavaa ostajaa uskotaan mieluummin.


Valituksia tehdessä vain on aikarajat, eli liikaa ei kannata viivytellä. Jos olet lokakuussa maksanut mutta et ole PayPalille tehnyt valitusta, on jo myöhäistä. Negan antaminen ei paljoa lämmitä.
 

Radikus

n00b
Joined
Dec 29, 2008
Posts
37
En keräile enää kun halpoja Looseja (niihin erikseen Shock Boxit kätevyyden takia) pelattavaks joten Georg ei ole todellakaan vastaus siihen. :rolleyes:

Rumia pahvilaatikoita keräilin entisessä elämässäni.
 
Last edited:

finngamer

Big Bang Pro Wrestler
Joined
Feb 24, 2004
Posts
884
En keräile enää kun halpoja Looseja (niihin erikseen Shock Boxit kätevyyden takia) pelattavaks joten Georg ei ole todellakaan vastaus siihen. :rolleyes:

Rumia pahvilaatikoita keräilin entisessä elämässäni.

No joo, on sillä vähän se hyvä ja huono puoli, että se oikeastaan pyytää sen saman 50 euroa sekä paskoista looseista että harvinaisista kiteistä.

On sillä paljon loosejakin siellä nyt, ja käsittääkseni se ei ole kauheasti myynyt niitä mitä se vähän aikaa sitten sai, kenties on myyntituulella. Tilanteesta vähän riippuu miten se hinnoittelee. Jos on vuokranmaksu edessä, saa siltä aika hyvin tingittyä. ;)
 

Akira_Tekagi

Kula's Candy
Joined
Sep 28, 2004
Posts
295
Valituksia tehdessä vain on aikarajat, eli liikaa ei kannata viivytellä. Jos olet lokakuussa maksanut mutta et ole PayPalille tehnyt valitusta, on jo myöhäistä. Negan antaminen ei paljoa lämmitä.
Kirjoitin PayPalille valituksen joulukuun alkupuolella, mutta sain heti sen lähettämisen jälkeen tylyn vastauksen : Kaupasta ei ole mahdollista saada korvausta. En ole kuitenkaan varma, ehtikö PayPalin valitusaika (45 päivää) päättyä ennen valituksen lähettämistä.
 

Sepeh

Crossed Swords Squire
Joined
Dec 25, 2005
Posts
187
Viime vuoden loppupuolella AES:n pelien määrä kasvoi kahteenkymmeneen ja kokoelmasta löytyy mm. kaikki King of Fightersit.

Olen ihan tosissani miettinyt tämän ostamista:

http://moeroshop.net/index.php?main_page=product_info&products_id=16331

Kyseinen peli on AES:n kallein ja harvinaisin peli mitä on julkaistu Japanissa. Hinnat ovat Tokiossakin siinä yli 2000-3000$ tietämillä kunnosta riippuen. Tuo kyseinen kappale ei ole edes yhtään kulunut Auringossa, minkä huomaa kiiltävän keltaisesta spinesta. Useasti Chibi Marukon selkämykset ovatkin aivan valkoisia tai vaaleanruskeita. Ohjekirja näyttää myös olevan aivan koskematon. Kyseessä on myös aito julkaisu, minkä voi huomata cartin sisällöstä. Kova pala tuo olisi purtavaksi, mutta kun tavoitteena on kerätä kaikki AES:n NTSC-J -julkaisut niin pakko tuo on joskus hankkia ja miksi ei nyt kerta rahaa löytyy, eikä tietoa ole milloin tuo tulisi vastaavassa kunnossa vastaan (olen kyllä rahoja säästänyt telkkaria varten) :emb:

Akira_Tekagi, siis eBayn kauppapaikoista ei ole mahdollista saada korvausta? Periaattessa kuka tahansa yksityinen voi perustaa tuollaisen pienen "kaupan" eBayssa niin tuo tuntuu omituiselta. Itse sain juuri viime kuussa rahani takaisin PayPalilta, kun satuin tulemaan huijatuksi. Myyjä oli siis yksityinen.
 
Last edited:

Akira_Tekagi

Kula's Candy
Joined
Sep 28, 2004
Posts
295
Sepeh ja finngamer, SVC Chaoksen AES-versioiden hinnat ovat laskeneet Neostoressa 165 dollariin. Japaninkielisiä pelejä on jäljellä vain 3 kappaletta.
 

Akira_Tekagi

Kula's Candy
Joined
Sep 28, 2004
Posts
295
Akira_Tekagi, siis eBayn kauppapaikoista ei ole mahdollista saada korvausta? Periaattessa kuka tahansa yksityinen voi perustaa tuollaisen pienen "kaupan" eBayssa niin tuo tuntuu omituiselta. Itse sain juuri viime kuussa rahani takaisin PayPalilta, kun satuin tulemaan huijatuksi. Myyjä oli siis yksityinen.
Tarkoitin kaupalla pelin tilaamista. Kirjoitin valituksen huolellisesti PayPalin omalla verkkolomakkeella, mutta en ole varma, miksi sitä ei otettu käsittelyyn.

Onko Neo Geon Quiz-pelejä mahdollista pelata englanninkielisinä?
 

Sepeh

Crossed Swords Squire
Joined
Dec 25, 2005
Posts
187
Tarkoitin kaupalla pelin tilaamista. Kirjoitin valituksen huolellisesti PayPalin omalla verkkolomakkeella, mutta en ole varma, miksi sitä ei otettu käsittelyyn.

Onko Neo Geon Quiz-pelejä mahdollista pelata englanninkielisinä?
Siinä pitäisi olla muistaakseni 45 päivää ostohetkestä aikaa tehdä ilmoitus ja lähes 100% varmasti päätös tulee sinun puolellesi, jos myyjällä ei ole todistetta että tavara on lähetetty sinulle oikeasti. Tuon 45 päivän jälkeen asian käsittely kestää noin kaksi viikkoa, minkä aikana sinä ja myyjä olette yhteydessä toisiinne PayPalin "Resolution Centerissa" ja tämän kahden viikon aikana sinulla on päätös vaatia rahoja takaisin jos et ole tullut yhteysymmärrykseen myyjän kanssa.

Aikoinaan tätä ominaisuutta ei ollut vielä PayPalilla ja menetin lähes 300e arvosta tavaraa, mikä ei ikinä saapunut. Onneksi tämä on nykyään tehty ostajan kannalta turvalliseksi, mutta myyjän kannalta todella vaikeaksi jos ostajat yrittävät huijata. Tämän takia en lähettäisi ikinä mitään ilman rekisteröityä lähetystä.

Noita Quiz -pelejä ei ole mahdollista pelata englanninkielisenä. Hallitsen kuitenkin yli 800 kanjia tällä hetkellä, joten pelin pelaaminen ei olisi aivan niin vaikeata. Kuuleman mukaan tuo on todella huvittava Quiz -peli, vaikka itse sarjasta ei olisi mitään tietoa (niin kuin minulla ei ole)
 

Sepeh

Crossed Swords Squire
Joined
Dec 25, 2005
Posts
187
Ninja Master's ois myös meikäläisellä vielä hankintalistalla.

Perkele kun joutuu monta kertaa päivittäin miettiä että raaskiiko tuota ostaa vai ei. Toisaalta tuntuu hullulta maksaa 1500€ yhdestä videopelistä, mutta kerran se vain kirpaisee. :D
 

Radikus

n00b
Joined
Dec 29, 2008
Posts
37
Ninja Master's ois myös meikäläisellä vielä hankintalistalla.

Perkele kun joutuu monta kertaa päivittäin miettiä että raaskiiko tuota ostaa vai ei. Toisaalta tuntuu hullulta maksaa 1500€ yhdestä videopelistä, mutta kerran se vain kirpaisee. :D

Toisen kerran sen tulipalon jälkeen. :very_ang:

:D
 

Sepeh

Crossed Swords Squire
Joined
Dec 25, 2005
Posts
187
Toisen kerran sen tulipalon jälkeen. :very_ang:

:D
Haha, sekin vielä. :D

Ei mutta nyt menis sitten sun hehkuttamat Blu-rayt ihan sivusuun, jos en pääse uutta töllöä hankkimaan.

Huomenna ois vielä tarkoitus mennä katsomaan nyt sitä Panasonicin plasman tai Sonyn LCD:n eroa ja tehdä lopullinen päätös.
 

finngamer

Big Bang Pro Wrestler
Joined
Feb 24, 2004
Posts
884
Sepeh ja finngamer, SVC Chaoksen AES-versioiden hinnat ovat laskeneet Neostoressa 165 dollariin. Japaninkielisiä pelejä on jäljellä vain 3 kappaletta.

Jaa, alkaa olemaan jo ihan ok hinnoissa. Toisaalta en usko että vieläkään on mikään kiire tuota ostaa. Ei se hinta varmaan taas pitkään aikaa tipahda, mutta ei noita kyllä varmaan ikinä myydä yksittäin loppuun Neostoresta, niin paljon noita enkkuja oli jäljellä kun vielä määrät näkyivät.

Olen ihan tosissani miettinyt tämän ostamista:

http://moeroshop.net/index.php?main_page=product_info&products_id=16331

Kyseinen peli on AES:n kallein ja harvinaisin peli mitä on julkaistu Japanissa. Hinnat ovat Tokiossakin siinä yli 2000-3000$ tietämillä kunnosta riippuen. Tuo kyseinen kappale ei ole edes yhtään kulunut Auringossa, minkä huomaa kiiltävän keltaisesta spinesta. Useasti Chibi Marukon selkämykset ovatkin aivan valkoisia tai vaaleanruskeita. Ohjekirja näyttää myös olevan aivan koskematon. Kyseessä on myös aito julkaisu, minkä voi huomata cartin sisällöstä. Kova pala tuo olisi purtavaksi, mutta kun tavoitteena on kerätä kaikki AES:n NTSC-J -julkaisut niin pakko tuo on joskus hankkia ja miksi ei nyt kerta rahaa löytyy, eikä tietoa ole milloin tuo tulisi vastaavassa kunnossa vastaan (olen kyllä rahoja säästänyt telkkaria varten) :emb:

Kovaa settiä. Mutta jos meinaat kaikki hankkia niin sitten tämä vaikuttaa hyvältä tilaisuudelta siihen. :)

Edgen Retro-erikoisjulkaisussa Chibi Quizia muistaakseni tituleerattiin "the focal point of any japanese game collection". Siis japanilaiselle, mutta sehän on aika suuri plussa että osaisit peliä jotenkuten edes pelata. :)

Perkele kun joutuu monta kertaa päivittäin miettiä että raaskiiko tuota ostaa vai ei. Toisaalta tuntuu hullulta maksaa 1500€ yhdestä videopelistä, mutta kerran se vain kirpaisee. :D

Vanha viisaus pelien ostossa toki on se, että ei se raha minnekään mene, onpahan vain toisessa muodossa. Tuollainen megaluokan pelikin säilyttää hintansa varmasti vuodesta toiseen. Toisin kuin jatkuvasti vanhenevat televisiot. ;)
 

Sepeh

Crossed Swords Squire
Joined
Dec 25, 2005
Posts
187
Kovaa settiä. Mutta jos meinaat kaikki hankkia niin sitten tämä vaikuttaa hyvältä tilaisuudelta siihen. :)

Edgen Retro-erikoisjulkaisussa Chibi Quizia muistaakseni tituleerattiin "the focal point of any japanese game collection". Siis japanilaiselle, mutta sehän on aika suuri plussa että osaisit peliä jotenkuten edes pelata. :)



Vanha viisaus pelien ostossa toki on se, että ei se raha minnekään mene, onpahan vain toisessa muodossa. Tuollainen megaluokan pelikin säilyttää hintansa varmasti vuodesta toiseen. Toisin kuin jatkuvasti vanhenevat televisiot. ;)
Sehän mua tässä myös hirvittää, että kaikkien uusien digitaalisten laitteiden hinta laskee kuin lehmän häntä mutta tuosta saisi varmasti vielä vuosien päästä saman hinnan kuin nyt maksettaessa, kun taas telkkarista saisi ainoastaan sen murto-osan. Mutta siinä on myös se, että TV on lähes joka päiväisessä käytössä, kun taas Chibi Marukoa tulisi pelailtua silloin tällöin. En usko että ihan tulee koukkuun jäätyä kyseisen pelin kanssa mutta kun muutenkin tykkään keräillä harvinaisia pelejä, niin olisi tämä kyllä todella mukava lisä kokoelmaan. :)

Ja en oikeasti edes muista milloin olisin nähnyt vastaavassa kunnossa peliä (eBayssa ei ole varmaan koskaan ollutkaan)

Tyttöystävältä jo kyselin että mitä on mieltä tuollaisesta pelihankinnasta niin tokaisi vain takaisin "että omat ovat rahasi" :D
 

Noisepurge

New Challenger
Joined
Sep 15, 2008
Posts
61
Onko muuten Edgen Retrospessusta tullu uusittua painosta koskaan?

Saisi vähän päivitetympää tietoa :D

Ja televisioon kyllä kannattaa sijoittaa ~tonni niin katseluelämys on taattu vanhoilla ja uusilla pelilaitteilla. Harvinainen peli mielestäni kannattaa ostaa silloin kun ei tarvitse juurikohta hankkia mitään kallista (kuten telkkaria) ja pelin voi huoletta pistää komeroon arvoa kasvamaan :D
 

Sepeh

Crossed Swords Squire
Joined
Dec 25, 2005
Posts
187
Ja televisioon kyllä kannattaa sijoittaa ~tonni niin katseluelämys on taattu vanhoilla ja uusilla pelilaitteilla. Harvinainen peli mielestäni kannattaa ostaa silloin kun ei tarvitse juurikohta hankkia mitään kallista (kuten telkkaria) ja pelin voi huoletta pistää komeroon arvoa kasvamaan :D
Hyvin totta, mulla on just mietintämyssyn alla eräs TV-malli, millä saa todella hyvää kuvaa sekä vanhoilla että uusilla koneilla.

Vielä kun punta on alhaalla, niin Brittien Amazonista näitä telkkareita saa ihan naurettavan halvalla tällä hetkellä. Tuon harkitsemani mallin kanssa on yli 600e hintaero verrattuna Suomen vastaavaan. Takuu on myös voimassa kaikissa Euroopan sisällä ostetuissa telkkareissa, joten siitäkään ei tarvitse huolehtia.

Niin ja tuo Chibi Maruko on muistaakseni ollut tuolla nyt jo muutaman kuukauden, eli jos onnekas olen niin se voisi vielä olla siellä kuukauden tai parin päästä. ;)
 

Noisepurge

New Challenger
Joined
Sep 15, 2008
Posts
61
Onkos jengi paljon tilaillut shockboxeja erikseen?

Tuleeko näille oletetusti jumalattomat postikulut, kannattaako tehdä kimppatilausta vai millaisissa erissä näitä kannattaa ostaa?
 

Radikus

n00b
Joined
Dec 29, 2008
Posts
37
Ite tilailen tuolta Southtownista ja 25 Shockboxille (valmiiksi printatuilla ja leikatuilla inserteillä) tuli postituskuluja yhteensä 67.5$.

Koko läjä 361.25$ ja jäi vielä tulliinkin. Kyllä siinä tuli tyhjille koteloille hintaa. :help:

Mutta on ne vaan niin hyvän näkösiä hyllyssä jos vertaa noihin pahvilaatikoihin tai looseihin:

ShockBoxes.jpg
 
Last edited:

finngamer

Big Bang Pro Wrestler
Joined
Feb 24, 2004
Posts
884
Onkos jengi paljon tilaillut shockboxeja erikseen?

Tuleeko näille oletetusti jumalattomat postikulut, kannattaako tehdä kimppatilausta vai millaisissa erissä näitä kannattaa ostaa?

Jos olen ostellut looseja jostain nettikaupoista, olen aina ostellut samaan satsiin itse peleille Shockboxit ja sitten pari tyhjää päälle tulevan varalle. Nytkin on yksi ylimääräinen odottamassa täytettä. Onhan ne aika suolaisia tilata yksinään.

Southtownista tilasin inserttejä aikanaan kaikki mitä keksin ehkä joskus ostavani, niitä odottaa kaapissa vielä vajaa kymmenen. Osa on tosin tullut hankittua sittenkin täytenä kittinä.
 

Radikus

n00b
Joined
Dec 29, 2008
Posts
37
Osa on tosin tullut hankittua sittenkin täytenä kittinä.

On ne Shockit silti sen verran nätimpiä että laittaisit siihen viereen. :cool: Mulla on kititkin erikseen Shockeissa.

P.S. Mitä ylimääräsiä sulla on? Mulla vois olla käyttöä.
 

finngamer

Big Bang Pro Wrestler
Joined
Feb 24, 2004
Posts
884
Nääh, itse tykkään virallisesta viimeiseen asti, vaikka se onkin vain ruskea pahvilaatikko. Muutama Shockbox silti löytyy, ja olen inserteissä classic-miehiä. ;)

IMG_4866.jpg



Ja tässä ylijäämät, Aero Fighters 2, Money Puzzle Exchanger ja Shock Troopers 2 ovat vielä leikkaamattomia, ja Waku Waku 7 ja Neo Turf Masters ovat käyneet kotelossa. Sitten on vielä tyylistä poikkeava KoF 01 joka tuli erään Shockboxin edelliseltä omistajalta mukana.

IMG_4867.jpg
 
Top