Swedish Neo Geo-gathering?

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
I dunno if I should post this in international or here, but I decided to post here, but use english so everyone can read it, hehe. However I dont think many people from outside of Sweden will be interested in going to Sweden just to play some Neo Geo. Therefore this thread is directed towards the swedish Neo Geo-players on these boards (I know you're out there! :D )

Would anyone from Sweden be interested in a Neo-gathering? Clearly we're not that many and Sweden is quite a big country which would mean alot of travelling for most people in order to meet up. I would be willing to host a gathering if there is an interest. In my possession I have a Neo Geo AES with a healthy amount of games so no one would be forced to risk damaging their games by bringing them here unless you really have something I dont that you want to play that is. Some of the games I own are MSX & 3, MOTW, KoF 95-2001, Last Blade, RBFFS & RBFF2 to mention a few.

So, swedish Neo Geo-fans. Speak up!
 

Pingu

Hardened Shock Trooper
Joined
May 27, 2003
Posts
444
Vart skulle detta då hållas? Intresserad men sitter främst på MVS spel, Jag har iofs en hyper64a också.
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Jag bor i Lidköping. Ser att ni båda bor i Sthlm. Ett billigt alternativ att ta sig direkt till Lidköping från Sthlm skulle vara med Säfflebussen, tror det kostar runt 200kr eller något sådant. Ett annat alternativ vore ju att hålla det i Sthlm då antagligen fler personer bor där men isf måste vi ju ha något bra ställe där att hålla till. Är någon av er villiga att använda era hem, eller känner ni till någon bra lokal att vara i?
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Skulle va kul att lira lite, fast jag vet inte om jag kan komma loss till lidköping?!
Mitt hem är litet och trångt.
Folk håller ju på med såna där LAN hela tiden.
De där mupparna på arkadtorget.net då? Har inte de träffar ibland?:)
Fast på bilderna går de bara runt till olika arkadhallar iof...
 

Pingu

Hardened Shock Trooper
Joined
May 27, 2003
Posts
444
Tja, har två arkadkabbinet med neo moderkort och en fin TV att använda, går dock inte in så många i lägenheten.
Föresten Temjin, kan nog tänkas skilja mig ifrån min stereomoddade amerikanska AES och spelen samurai spirits och garou densetu special om du är intresserad.
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Bor du med i Sthlm, fasen det verkar uppenbart att det borde hållas i Sthlm. Fast å andra sidan, om någon av er har körkort och bil skulle många kunna samåka vilket skulle dra ner eventuella kostnader. Kom med förslag gott folk, vore kul att lira lite med likasinnade.
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Pingu: jag skickar ett PM.

Vart är alla svenskar? Jag vet att det finns fler här på forumet?:D
 

Eskil

n00b
Joined
Mar 9, 2004
Posts
4
Bor i Lidköping, vore roligt med ett möte, :buttrock: jag har dock inte några bra förslag på vart det skulle kunna vara... >_<
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Men detta är en bra idé. Vi kan inte låta den bara rinna ut i sanden.
Får leta lokaler i Sthlm.
Kanske skulle kunna vara i en föreningslokal i Flemingsberg eventuellt.
Nån annan som hittat nåt?
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
Som sagt, jag har inga problem att använda min lägenhet. Den är på typ 45 kvadrat och jag kan lätt pressa in ett gäng här. Fast det dumma är ju att jag är den enda som typ bor här (plus en polare som jag ofta spelar KoF och MOTW med).
 

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Det finns en lokal som ligger i flemingsberg i stockholm som man kan använda.
Har inte sett den själv men min kompis bor där och det är deras bostadsrätts föreningslokal.
Tydligen väldigt stor, en scen finns?!?!:D För den som vill showa off ordentligt antar jag.
Kök finns samt biljard bord om man tröttnar på att spela?!
Vi kan låna 2 tv apparater av min kompis att bära ner i lokalen.
En 28 tum och en 22 tror jag.
Ligger i flempan som sagt, pendeltågs avstånd till stan alltså.

Finns det nåt intresse?
Man skulle ju kunna ha en svensk turnering i tex KOF, Garou eller Samurai Shodown samtidigt? Dreamcast kommer också liras.
Ev kan en video projektor fixas fram också.
Jag + 3 pers som inte finns på detta forum är intresserade.
 
Last edited:

Temjin

B. Jenet's Firstmate
Joined
Feb 1, 2004
Posts
419
Jag vill ha en svensk turnering i vilket spel somhelst(snk alltså). Även om jag blir piskad så kommer det vara kul. :D

ingen annan som är på?! Nånting måste gå att anordna. Om ni tar er till sthlm, ta med en joystickl. Maskiner kan vi stå för, iaf 1 aes och minst 2 dreamcast.
Jag har bara Samurai Spirits 2 till AES. Men till Dreamcast nästan alla fighting spel. KOF 2001-2002, Garou, Capcom SNK 2, Vampire Chronicles....
 

bUs

Zero's Secretary
Joined
Jan 22, 2005
Posts
153
Blev det något av mötet? Själv bor jag i Umeå och har just börjat inskaffa lite Neo Geo-grejer, kör med MVS och Supergun för tillfället, känns lite mer ekonomiskt än AES :P
Brukar styra upp Game Nights här, har även haft en Game Week, fast det är lite brist på seriöst folk. . .
 

Sumez

The Ultimate 11
Joined
Dec 1, 2004
Posts
226
Let me know if you decide to have a gathering near Malmö. :)
There aren't many Neo players in Denmark, so it would be cool to meet some from Sweden.
 

Zayon

NEST Puppet
Joined
Mar 31, 2002
Posts
165
I'm sure some of the males (other then me) wont mind wearing a bikini... :kekeke:

Seriöst dock, jag hörde något om att MrLongHair skulle ha nån sorts träff, delvis Neo Geo, delvis "vanlig" spelträff. Det var dock främst för STGfan's medlemmar. Vi får väl försöka ta tag i det annars, nån som har en bra lokal till förfogande?
 

aria

Former Moderator
Joined
Dec 4, 1977
Posts
39,546
You bring your women, I'll be there ;)

While I say that in jest, my law school has an exchange program with Uppsala University's Faculty of Law and I've yet to be disappointed with any of the exchange students over the past 6 semester. You always know who the Swedish exchange and LL.M. candidates are
icon14.gif


Finding a Swedish gamer-chick might be akin to finding the holy grail.
 

sven666

War Room Troll
Joined
Nov 29, 2003
Posts
762
Bobak said:
You bring your women, I'll be there ;)



Finding a Swedish gamer-chick might be akin to finding the holy grail.

there are plenty m8.. there is no such thing as the swedish bikini team tho.. only in america.

anyways, tja kanske skulle kunna dyka upp, MVS som gäller här med iof, drar med supergun och lite trevliga shooters så får jag nåt att göra :P
 

DaveGeorge

NEST Puppet
Joined
Sep 24, 2003
Posts
173
What? I though me and my friends were the swedish bikini team, our hairy legs and chests looks just lovely :)

Neo-träff hade helt klart varit kul men stockholm/lidköping känns för långt för mig. Som sumez sa, hade det varit i malmö (eller tja södra sverige i alla fall) så hade jag lätt hängt på.
 
Top