PDA

View Full Version : The death of the 2D fighting game



21
04-21-2001, 09:40 AM
I had this discussion with Daigo the other day and I just wanted to get yall's opinion on this topic. With SNK going bankrupt/outofbusiness I think that the traditional 2 dimensional fighter will be extinct in a few years. Of course there are the Capcom vs. games but I don't really count those cuz its just a cluster f*ck of special super combo's lighting up the screen like an elipileptic's nightmare. I'm more of a fan of 2D fighting with physical attacks(punch and kicks) with special moves thrown in. Super combo's are cool too but only SNK/Street Fighter Alpha types. Not Marvel vs Capcom type fireworks. Havin said that I think its a damn shame that Dreamcast and Snk are folding at the same time because all the other next generation consoles seem to focus on 3D fighters. And this just sucks. Although I like Tekken, it still hurts my eyes to play with angular characters who always look either constipated or robotic. Dead or Alive looks great but the attacks aren't as varied as a 2D fighter. Nothing and I mean NOTHING can beat sprite artwork and special moves, not to mention the style that SNK characters have because the programmers are only limited by their artistic ability- not 3D wireframes. I dunno it just pisses me off that I have nothin to look forward too but Virtua Fighter, DOA, or some more crappy streetfighter 3D fighters. Yeah 3D fighters can be cool sometimes, but they'll never look as good, play as well, or entertain quite like 2D fighters. End rant. What do yall think? Will Guilty Gear have to continue to fight the 2D fight?

------------------
THE SMOKERS CREED

Smokers live and smokers die.
But in the end we all get high.

So if in life you don't succeed,

Fuck it all and smoke some weed!

Beast of Fire
04-21-2001, 11:14 PM
2D is the cream of the crop of fighting games, and always will be. I disagree with you a little bit on the Versus series (go ahead, flame me, I don't care, I love MvC2), but the rest I agree with. And I pray every day that GG will help bring 2D back to life, GGX is my favorite 2D fighter of all time. http://www.neo-geo.com/ubb/smile.gif

------------------
"Get out of my way, or I'll make you sorry that you didn't."

steveold
04-22-2001, 01:48 AM
If the 2D fighting genre is going out soon... hopefully we will see a World Heroes 3. Anytime to spark an "old school parade".... I'm sick of that VS crap....

mookystains
05-09-2001, 10:42 PM
A world heros 3 would be sweet, for some odd reason i wanna see a King of the monsters 3, that would be sweet! <IMG SRC="smilies/biggrin.gif" border="0">

fomaman
05-10-2001, 09:49 AM
is everyone's fave. world heroes game WHP?
i assumed everyone agreed w/ me on that, and then i came across some other site where people were shitting it and praising WH2J. i
love both games but always found perfect to
be the best.

Black_Hayato
05-10-2001, 10:01 AM
Maybe 2d is dying, but have you ever seen a genre die? I can't remember any off the top of my head. Even against Sony's evil ways the platformer is still around.

Rain
05-10-2001, 02:16 PM
Originally posted by fomaman:
<STRONG>is everyone's fave. world heroes game WHP?
i assumed everyone agreed w/ me on that, and then i came across some other site where people were shitting it and praising WH2J. i
love both games but always found perfect to
be the best.</STRONG>

I always thought that WH2 was the best because of the Death Match <IMG SRC="smilies/smile.gif" border="0"> Although WHP is better than WH2J, for loads of reasons. I kinda hated WH2J mainly because of that lameass Zeus. What kind of a boss calls someone a lawyer?