PDA

View Full Version : Suomalainen thread 2

finngamer
02-11-2006, 08:26 PM
Alkuperäisen "Suomalaisen threadin" tekijänä näen velvollisuutenani ja kunnianani tehdä uuden, kunnon suomalaisen ketjun. Tai muuten me vaan jatkettaisiin suomalaista postailua Reikon "Koitetaanpas tätä"-nimisessä ketjussa. ;)

Eli tänne siis tervetuloa kaikki uudetkin suomalaiset. Täältä saa varmasti hyvää Neo-infoa ihan suomeksikin kysymällä.

Mutta aihe on kuitenkin vapaa kaikelle, kunhan vain kielenä on suomi. :cool:

Akira_Tekagi
02-12-2006, 09:10 AM
Finngamer, voisit aloittaa myös erillisen, käytännön syistä englanninkielisen miittithreadin, jota ehdotit aikaisemmin. Kunnia sen perustamisesta kuuluisi mielestäni myös sinulle.

finngamer
02-12-2006, 11:33 AM
Joo, ajattelin kyllä. Tosin meinasin odotella siihen saakka, kun seuraava miitti on ajankohtaisempi, mutta toisaalta onhan se hyvä olla olemassa että voi sitä suunnitella.

HHarm
02-13-2006, 01:53 AM
Kaikkea sitä näkeekin...... suomenkielinen alue. :)

viaton
02-13-2006, 05:55 AM
Kaikkea sitä näkeekin...... suomenkielinen alue. :)

Ihmeiden aika ei ole ohi! ;)

soundnvision
02-15-2006, 03:02 AM
Moi kaikki :)

Pahoittelen etukäteen pitkää viestiä, toivottavasti joku jaksaa lukea loppuun saakka:

Muistelin jotenkin että finngamerilla on Samurai Shodown V Special AES:llä... (korjatkaa jos olen väärässä!) Mulla olis pieni dilemma kyseisen pelin suhteen, ja ajattelin että voisiko joku mahdollisesti auttaa?

Nimittäin olen yrittänyt metsästää SSVS:n MVS versiota jo jonkin aikaa, tuloksetta. Nyt kuitenkin olisi mahdollista ostaa se irrallisena, hinta sen sijaan on pilvissä. En ole ns hardcore shodown pelaaja, mutta pidän kovasti SS2:ta ja SSIV:ta... (ne löytyy jo kotikabinetista) Ajattelin kysyä siis kannattaako mun erityisesti sijoittaa Specialiin, vai olisiko pelkkä SSV riittävä?

Neostore myy SSV:n MVS kittiä suht järkevään hintaan, ja en tiedä pitäisikö ostaa se suoraan ja unohtaa Special? Olen lukenut pelien eroista ja nämä jäivät päällimmäisenä mieleen:

SSV:
-parempi storyline
-"mageemmat" taustat (lienee makuasia)

SSVS:
-pari hahmoa enemmän
-fatalityt
-tasapainotetut hahmot (balance)

Mun on itse vaikea asiaan sanoa juuta tai jaata kun en ole kumpaakaan näistä hakannut... Mutta tod näk tuo SSV:n "balance" korjaus ei muhun henk koht juuri vaikuta. Ja taas fatalityt kuulostais kivalta ;)

Eli kannattaako mun maksaa melkein kolme kertaa enemmän SSVS:tä? Onko se oikeasti sen arvoista, onko erot niin suuret? Vai tyytyäkö pelkkään femmaan? APUA!

p.s. kaikki mielipiteet ovat äärimmäisen tervetulleita. Olen epätoivoinen :D

Akira_Tekagi
02-15-2006, 04:02 PM
Soundnvision, pelattuani SSVS:n AES-versiota n. 3 - 4 tuntia finngamerin luona voin sanoa, että Special on mielestäni huomattavasti viitosta parempi. SSVS:n parhaita puolia ovat mielestäni sen loistava pelattavuus ja pelituntuma, laaja hahmovalikoima ja kerrassaan mahtavat overkill-lopetusliikkeet! Samurai Shodown -peleille tyypilliset halkaisu- ja lävistysfataliteetit olivat laadukkaasti toteutettuja ja niistä oli useita erilaisia versioita, mutta uudet overkill-liikkeet olivat parhaimmillaan käsittämättömän hienoja! :eek: Pelin grafiikka ei aivan yllä Neo Geon parhaimpien tappelupelien tasolle, mutta SSVS:n graafista toteutusta voidaan mielestäni pitää erittäin laadukkaana. Pidin myös todella paljon pelin maalauksellisesta hahmotaiteesta, joka poikkesi täysin SSV:n tyylistä.

En tiedä MVS-peleistä juuri mitään, mutta SSVS:n pitäisi olla huomattavasti SSV:ta harvinaisempi (ja arvokkaampi), mikä selittää sen korkean hinnan.

soundnvision
02-16-2006, 01:41 AM
Kiitos, Akira_Tekagi :)

Pistin eilen kuitenkin tilaukseen itselleni Shodown 3:n, 5:n, ja Puzzle Bobble MVS:n. Kaikki kolme peliä tuli yhteensä halvemmaksi kuin SSVS:n MVS :emb:

Uskon kyllä että SSVS olisi parempi peli. Mutta loppupeleissä hinta on MVS:llä aika hemmetin korkea; niin korkea että siihen pitäisi säästääkin jo kunnolla (aina on muitakin juoksevia menoja). Osasyy juuri siihen miksi kotonani on MVS kabinetti on se että pelit ovat useinmiten halvempia kuin AES:lla.
SSVS:n kohdalla tämä tosin on poikkeus :(

Noh, toivotaan että SSV ei ihan täysi pommi ole... Ainakin siinä on enemmän hahmoja kuin SSIV:ssä, mikä on jo sinänsä ihan jees.

Shadow Warrior
02-18-2006, 05:09 AM
Terve vaan kaikille.

Hankin juuri itselleni japanilaisen Neo-Geo AES konsolin ja tässä juuri pohdiskelen tuota virta ongelmaa kun mukana tuli japanilainen muuntaja (9V) ja eihän tuo toimi täällä Suomessa. Kävin tuossa sitten googlettamassa ja löysin jonkun 5V muuntajan ilmeisesti Eurooppalaiseen Neo-Geoon, joten voiko tuo sitten olla se oikea muuntaja jota etsin? Tarvitseeko sen muuntajan olla Neo-Geon oma vai riittääkö että se on vain saman virtamäärän antava muuntaja, eli siis mikä tahansa 5V muuntaja?

Alla linkki kuvaan siitä Neo-Geon 5V muuntajasta, onko tuo se oikea jota etsin?

http://www.neostore.com/images/products/accessories/us-psu2.jpg

Late
02-18-2006, 08:53 AM
Terve vaan kaikille.

Hankin juuri itselleni japanilaisen Neo-Geo AES konsolin ja tässä juuri pohdiskelen tuota virta ongelmaa kun mukana tuli japanilainen muuntaja (9V) ja eihän tuo toimi täällä Suomessa. Kävin tuossa sitten googlettamassa ja löysin jonkun 5V muuntajan ilmeisesti Eurooppalaiseen Neo-Geoon, joten voiko tuo sitten olla se oikea muuntaja jota etsin? Tarvitseeko sen muuntajan olla Neo-Geon oma vai riittääkö että se on vain saman virtamäärän antava muuntaja, eli siis mikä tahansa 5V muuntaja?

Alla linkki kuvaan siitä Neo-Geon 5V muuntajasta, onko tuo se oikea jota etsin?

http://www.neostore.com/images/products/accessories/us-psu2.jpg

Moi, hauska nähdä lisää suomalaisia neogeottajia :)

Hankit 110/220v muuntajan, joka tulee töpselin ja psun väliin (sellainen pieni boksi missä on reiät psulle ja toisessa päässä oikeanmallinen pistoke)

Löytyy saleen mistä tahansa tavaratalosta tai elektroniikkakaupasta.

Shadow Warrior
02-20-2006, 09:43 AM
Kiitos Late tiedoista.

Kävin parissa kaupassa katselemassa kyseistä verkkovirran muuntajaa enkä löytänyt semmoista 110/220v, lähimpänä oli 100/240v. Bilteman lehdestäkään en löytänyt vaikka luulisi sen siellä olevan.

Voisitko jos vaan jaksat niin pistää vaikka linkkiä jostain nettikaupasta jossa tuo olisi?

HHarm
02-20-2006, 03:22 PM
Kiitos Late tiedoista.

Kävin parissa kaupassa katselemassa kyseistä verkkovirran muuntajaa enkä löytänyt semmoista 110/220v, lähimpänä oli 100/240v. Bilteman lehdestäkään en löytänyt vaikka luulisi sen siellä olevan.

Voisitko jos vaan jaksat niin pistää vaikka linkkiä jostain nettikaupasta jossa tuo olisi?Täältä ainakin löytyy:

http://www.partco.fi/

Halvemmalla löytyy import-pelejä myyvistä nettikaupoista, mutta ainakin itse arvostin kotimaista, joka toivottavasti takaa laadun.

viaton
02-22-2006, 10:06 AM
Kävinpä Tukholmassa katsomassa mm. Simple Mindsia.

Käväisin samalla Åhlensia vastapäätä olevassa TV-Spel puljussa tsekkaamassa mitä wanhempaa pelikamaa oli tarjolla.

Looseja pelejä löytyi enimmäkseen Nintendon eri konsoleille tyyriiseen hintaan.
Vitriinissä oli myös AES roinaa, mm. SSVS jykevässä lootassaan.
Enpä hintoja kysellyt kun nyt sattuu vain tuo MVS kiinnostamaan.

Violetin värinen GC tarttui eräästä toisesta liikkeestä mukaan kun nyt oli sopivaan hintaan tarjolla ja tuota väriä ei vielä meikäläiseltä löytynyt. :)

nem
02-25-2006, 04:26 PM
Ei jumaliste, kokonainen osio pyhitetty suomalaisille. Pitihän nyt tämän johdosta sitten rekata itsekin tänne. Ei tämä tosin mikään ensivisiitti sivuille ole, täällähän ollaan käyty jo silloin kuin sivusto löytyi www.juzam.comin alta :-)

viaton on tuttu huuto.netin puolelta parista kaupoista, muita en sitten nickien perusteella tunnista. Joten terve vaan kaikille.

Neo-Geo-puolta edustaa omalta taholtani neljän slotin MVS ja parit pelit. Laitteen peleistä eniten kiinnostavat shoot'em-upit (Viewpoint, Pulstar ja Metal Slug on jo) ja puzzle-pelit (Magical Drop III ja Puzzle Bobble IIX löytyvät Saturnilta). Myös koneen lukuisia fightereita on siunaantunut Saturnille kaunis pino, mutta ei noita nyt kovin vakavasti tule pelattua.

NeoGeo Pocket toki myös löytyy ja tälle aika hyvä kokoelma pelejä.

finngamer
02-25-2006, 07:24 PM
Tervetuloa!

Hyvä kun suomalaiset lisääntyy. Meidän pitää ansaita tämä uusi foorumi.:p

Jos ja kun Suomi voittaa lätkässä, niin mennään spämmäämään ruotsalaisten säälittävään ketjuun.:kekeke:

viaton
02-26-2006, 04:50 AM
Jos ja kun Suomi voittaa lätkässä, niin mennään spämmäämään ruotsalaisten säälittävään ketjuun.:kekeke:

LOISTAVA IDEA! :buttrock:

:lol:

ps. Janne, tuli taas hommattua N64 roipetta, mm. CIB Mario Party 2 :)

Late
02-26-2006, 06:53 AM
Täältä ainakin löytyy:

http://www.partco.fi/

Halvemmalla löytyy import-pelejä myyvistä nettikaupoista, mutta ainakin itse arvostin kotimaista, joka toivottavasti takaa laadun.

Hmm, voi itsekin harkita tota, oma muuntajani on näet joku brand x -malli joka imo kuumenee melko paljon

Late
02-26-2006, 10:28 AM
En ole mikään lätkäfani, mutta :

Vitun hurrit :mad:

gryzor
02-26-2006, 12:37 PM
oon lätkäfani.. saatanan hannu hanhet prkl :very_ang: :very_ang: :very_ang:

se on vaan suomen kirous että nuita hurreja ei finaalissa kukisteta.
no voitettiin ne sentään 95. ei kyllä nyt palijo lohuta:blow_top:

viaton
02-26-2006, 12:41 PM
Noh, ja nyt rautakauppaan ostamaan hamppuköyttä ja sitten etsitään tukeva männynoksa! :loco:

;)

Akira_Tekagi
02-26-2006, 03:22 PM
Terve vaan kaikille.

Hankin juuri itselleni japanilaisen Neo-Geo AES konsolin
Tervetuloa suomalaisten Neo Geo -harrastajien joukkoon, Shadow Warrior! Hienoa, että päätit hankkia AES-konsolin. Kuinka kiinnostuit Neo Geo -peleistä? Ostitko konsolin mukana myös pelejä?

finngamer
02-27-2006, 03:22 PM
Vittu mikä tuuri.

Koivun maila katkeaa kolmannen erän alussa, ja ruotsi saa tilaa tehdä maalin.

Sitten erän lopussa Jokinen vetää vedon, josta Ruotsin maalivahtikin sanoo, ettei tiennyt tehneensä torjuntaa.

On se nyt saatana, kun parempi joukkue ei voita. Parhaat pistemiehet, paras maalivahti.

Mutta eniten ehkä vituttaa ruotsalaisten vittuilut. Lukekaapa Aftonbladettia netistä.

No,

gryzor
02-27-2006, 05:16 PM
kävin vilkaseen niitä aftonbladetin sivuja, onneksi en tajua ruottista oikeen mitään:glee: kyllä nuo turnaukset pitäs pelata sillä tyylillä niinku ne on ennen pelattu. eli kaikkia vastaan peli ja se joukkue millä oli eniten pisteitä oli mestari.
sillon varmasti paras joukkue voittaa.

voishan se olla että suomi ei sillä systeemillä pärjäis mutta ois saatu se kulta tänä vuonna:D

se ettei kultaa tullu ei ois niin paljon haitannu jos vastassa ois ollu japanin akkojen joukkue, mutta nuille saatanan hurreille häviäminen pistää kyllä veren kiehumaan.

Reiko
02-27-2006, 06:29 PM
Eikös kuulu olla onnellinen kun toiset voitti. Sepä vasta olisi surullista jos molemmat häviäisi ;) Meinaan ettei kannata olla vihoissaan, love thy neighbor etc.

finngamer
02-27-2006, 08:19 PM
Eikös kuulu olla onnellinen kun toiset voitti. Sepä vasta olisi surullista jos molemmat häviäisi ;) Meinaan ettei kannata olla vihoissaan, love thy neighbor etc.

No sanopa muuta. Siksipä onkin sitäkin vituttavampaa, että ruotsalaiset eivät itse pysty tähän. Vaan pääministeriä myöten hierovat tappiota silmiin. Huonoista häviäjistä kuulee paljon, mutta Ruotsi on huonoin voittaja koskaan.

soundnvision
02-28-2006, 02:41 AM
No sanopa muuta. Siksipä onkin sitäkin vituttavampaa, että ruotsalaiset eivät itse pysty tähän. Vaan pääministeriä myöten hierovat tappiota silmiin. Huonoista häviäjistä kuulee paljon, mutta Ruotsi on huonoin voittaja koskaan.

Tähän on kyllä pakkoa sanoa että Suomi pystyisi tod näk vastaavassa tilanteessa ihan samaan ellei pahempaan.
Pääministeristä en tiedä, mutta eipä Vanhanen tunnu puuttuvan edes oman maansa asioihin (eri juttu se sitten)

Muistaako kukaan kuinka '95 hierottiin "den glider in" rallia ruotsalaisten naamaan viikkokaupalla? Ja sitä maailmanmestari hehkutusta kesti vuositolkulla! Ei mekään pyhimyksiä olla. Kannattaa muutenkin oppia erottelemaan Aftonbladetin + muun median sensaatiohakuinen aivopesu ajattelevien ihmisten väliltä. Tottakai on Ruotsissa niitä urpoja jotka sokeasti nielevät iltapäivälehtien bullshit tarinat, mutta samoja urpoja on Suomessakin aivan vitusti imo.

Tämä aihe kiinnostaa mua henk koht levelillä ihan siksi, että tyttöystäväni asuu Ruotsissa ja on puoliksi kreikkalainen, puoliksi ruotsalainen. Hänen kauttaan olen oppinut vuosien varrella näkemään kaikenlaisia eriäväisyyksiä kahden naapurimaan välillä.
Ja oikeastaan onnettomimpia on juuri ne ikuiset lätkämatsit jolloin vain negatiiviset vastakkainasettelut nostavat rumaa päätään.

Lätkä on hauska laji, Suomi vs Ruotsi matsit on tiukkoja ja niissä on kasapäin fiilistä. Mutta en pysty käsittämään jengiä joilla hämärtyy taju todellisuuden ja urheilutapahtuman välillä siihen pisteeseen, että alkavat pettymyksissään dissaamaan toisen maata ja kansaa. Aika vitun absurdia. :oh_no:

PS. Kyllä muakin harmitti sunnuntaina. Mutta vain hetken.

Late
02-28-2006, 04:26 AM
Juu asiaa puhut.

Noi Aftonbladetit yms on tasan yhtä pahoja roskalehtiä kun meidän iltalehdet ja -sanomat.

Reiko
02-28-2006, 05:36 AM
Kyllä oli irkissä ja foorumeilla paljon "tapetaan ne saatanan hurrit"-meininkiä häviön jälkeen, että onhan niitä tyhmiä ihmisiä maailma täynnä :) Aftonbladetista ei kannata välittää kun se on samanlainen roskalehti kuin mitä Suomessa on. Mutta kyllä saisi Göran Person hävetä kommenttejaan!

HHarm
02-28-2006, 06:43 AM
Oltiinhan sitä tässäkin ketjussa lähdössä ruotsalaisten ketjuun ilkkumaan. ;)

Suomenruotsalaiset ovat "hurreja", eivät ruotsalaiset.

finngamer
02-28-2006, 01:40 PM
Oltiinhan sitä tässäkin ketjussa lähdössä ruotsalaisten ketjuun ilkkumaan. ;)

Siltä varalta, että se oli epäselvää, niin tuo oli täysin vitsi.

Muistaako kukaan kuinka '95 hierottiin "den glider in" rallia ruotsalaisten naamaan viikkokaupalla? Ja sitä maailmanmestari hehkutusta kesti vuositolkulla! Ei mekään pyhimyksiä olla.

Joo, aivan varmasti tavallinen kansa olisi ilakoinut aivan samalla tavalla, mutta jonkin den glider inin soittaminen Suomessa suomalaisille on aivan eri tasolla ruotsalaisen lehden suoraan suomalaisille suunnattujen ohjeiden kanssa askarrella oma mitali, kun ei pelitaidot riitä.

Toinen hyvä esimerkki on lehtien kirjoittelu ennen matsia. Suomessa hehkutettiin miten "Leijonat syövät Ruotsin". Ruotsissa taas oli kuva itkevästä leijonasta hopea kaulassa. Huomaatko eron tyylissä, ja siitä minne viesti on suunnattu? (Vinkki: Toinen on omien kannustusta ja toinen vastustajan pilkkausta)

Ja ei, Suomen pääministeri ei todellakaan olisi sanonut mitään negatiivista vastustajasta.

Ymmärrän kyllä, etteivät Ruotsissa kaikki ole samassa veneessä, mutta viimeistään pääministerin kautta asiasta tuli koko maan häpeä.

soundnvision
03-02-2006, 03:27 AM
Kyse ei ole niinkään viestin suuntaamisesta, vaan lehdestä josta se lähtee. Aftonbladet kirjoittaa aina rajuun tyyliin, verrattavissa usein brittien tabloid-lehtiin aggressiivisuudessaan. Luuletko tosiaan että heitä kiinnostaa suomalaisten sentimentaalisuus tai asian yleinen korrektiivisuus? Kysymys on puhtaasti siitä että herätetään tunteita ja myydään lehteä keinolla millä hyvänsä. Kylmää bisnestä.

Esimerkkinä: jokunen vuosi sitten Ruotsin lätkäveskari Tommy Salo imaisi turnauksen pudotuspelissä (en muista matsia) helpohkon maalin jonka ansiosta joukkue tippui kisoista. Sen sijaan että asiaa olisi sympatisoitu, Aftonbladet maalasi inhmillisen virheen tehneestä Salosta koko kansan syntipukin ja public enemy numero unon. Sillä seurauksella että miehen perhe sai lukuisia tappouhkauksia, ja muistaakseni heidän autokin poltettiin. Tuollaisen jälkeen pari ananasrengasvitsiä suomen mitalitoivoista tuntuu mielestäni aika kevyeltä.
Sitähän se juuri oli: vitsiä, ja kannattaa ottaakin sellaisena imo.

Göran Perssonin kommentti ei ehkä tuntunut suomalaisittain asialliselta jos tuijotti iltapäivälehtien lööppejä: "Persson haukkui Suomen peliä". Itse lausunnossaan Persson kuitenkin sanoi vain että Suomen lätkäjengi tuntui pelaavan finaalissa heikommin kuin mihin parhaimmillaan pystyy. Toisin sanoin; "peli ei luistanut." Eikö se ole enemmänkin kohteliaisuus, kun ajatellaan että Suomen joukkue oli tilastollisesti turnauksen ylivoimainen ykkönen? Mielestäni tässä ei ole Ruotsille syytä koko kansan häpeään.

Loppupeleissä siis iltapäivälehtien lastentarhapropaganda vie voiton. Jos Suomen joukkue olisi voittanut kultaa, olisi Vanhaselta pyydetty kommenttia... Lausuntoa, jonka puolestaan Aftonbladet voisi tulkata ruotsalaisille virheellisesti + dramatisoituna.

Se myy! :emb:

RockstarRunner
03-02-2006, 08:47 AM
Hei,
Haluan sanoo jotain, mutta en loyda sanaa... Anna DS Theadiin lisaa postit! Toivottavasti ymmärrätte minua. Se oli meille, mutta yks englantilainen henkilo luoto posti :rolleyes:

finngamer
03-02-2006, 03:41 PM
Göran Perssonin kommentti ei ehkä tuntunut suomalaisittain asialliselta jos tuijotti iltapäivälehtien lööppejä: "Persson haukkui Suomen peliä". Itse lausunnossaan Persson kuitenkin sanoi vain että Suomen lätkäjengi tuntui pelaavan finaalissa heikommin kuin mihin parhaimmillaan pystyy. Toisin sanoin; "peli ei luistanut." Eikö se ole enemmänkin kohteliaisuus, kun ajatellaan että Suomen joukkue oli tilastollisesti turnauksen ylivoimainen ykkönen? Mielestäni tässä ei ole Ruotsille syytä koko kansan häpeään.

En löytänyt enää Aftonbladetin sivuilta Persson-juttua tsekatakseni sanamuotoja, mutta tässä siis Iltalehden uutisointi:

http://www.iltalehti.fi/osastot/kisaextra/200602274170424_ki.shtml

Toki tuolla on väritetty tekstiä tyyliin "Persson puukotti" (Vaikka eihän se muuta sitä, että näin asia oli), mutta ei noista toistuvista ylenkatsomiskommenteista saa kyllä kehuja hyvällä tahdollakaan.

Tai ilmeisesti saa. :rolleyes:

viaton
03-02-2006, 04:08 PM
No joo.

Revanssin aika tulee vielä lähimmissä arvokisoissa, minä uskon näin.
3 kruunun wanhan kaartin taika on ohi, eläke kutsuu poikia. ;-)

Nuoret, pelottomat leijonakiekkoilijat tulevat muuttamaan kurssin aivan uuteen suuntaan! :)

Uskokaa tai älkää, mutta näin tulee tapahtumaan.

viaton
03-02-2006, 04:10 PM
x

viaton
03-02-2006, 04:10 PM
x

Akira_Tekagi
03-04-2006, 02:18 PM
Razoola otti minuun yhteyttä viime viikolla, koska hän oli tulossa viikonlopuksi Nokialle ja ehtisi samalla korjaamaan AES-konsolini (muistikortti ei toiminut miitissä tehdyn Universe Biosin asennuksen jälkeen). Raz kävi hakemassa konsolin perjantaina ja löysi monen tunnin työn jälkeen siinä olleen vian : Universe Biosin socketin juotoksissa oli pieni virhe. Hän sai socketin nopeasti korjattua ja sain AES:ni takaisin sunnuntaina täysin toimivana! :glee: Kiitokset vielä kerran Razoolalle kerrassaan hienosta asiakaspalvelusta!

Reiko
03-04-2006, 02:28 PM
Hienoa että kone toimii! Oletko aikeissa ostaa sitä Samurai Shodown 5 Specialia vähään aikaan?

Akira_Tekagi
03-04-2006, 02:58 PM
Oletko aikeissa ostaa sitä Samurai Shodown 5 Specialia vähään aikaan?
Tuskin, koska SSVS:n sensuroimaton versio maksaa NeoStoressa tällä hetkellä 399 dollaria (+ postituskulut + mahdolliset tullimaksut). Aion kuitenkin hankkia hyvin pian jonkin halvan AES-pelin. Vaihtoehtoina ovat tällä hetkellä ainakin Fatal Fury Special, Samurai Shodown III, KoF '96 ja Last Resort.

Shadow Warrior
03-05-2006, 05:45 AM
Kiitos vaan kaikille, jotka auttoivat minua hankkimaan oikeat osat Neogeoon.

Olen tässä nyt hetken yrittänyt saada tuota toimimaan, mutta ei lähde vielä oikein pyörimään, kuvana on vaan hirveätä värikaaosta samaan tyyliin kuin välillä nintendo 8-bittisessäkin. Pitäisi ilmeisesti putsailla tuota ja olen yrittänytkin, mutta ei ole ollut vielä mitään vaikutusta. Itseasiassa en edes oikein ymmärrä kuinka tuo AES avataan.

Niin Akira_Tekagi olen aina tykännyt pelailla 2d-pelejä ja sen takia olen hankkinut noita vanhempia pelikoneita kuten Nintendo 8-bit, Super Nintendo ja Sega Megadrive. Samalla kun noita vanhoja pelikoneita pelailee niin muistuu lapsuus ja hyvät ajat mieleen. Yhtenä päivänä rupesin pohtimaan, että löytyisikös semmoista pelikonetta, jossa olisi hienompi grafiikka kuin Super Nintendossa, mutta olisi kuitenkin 2d-grafiikkaa ja satuin löytämään NeoGeon googlettamalla. Vuoden sitten pohdiskelin sen ostamista ja tuossa 4kk sitten emulaattorilla testailin muutamia pelejä ja kokeilujen jälkeen ostin sen vaikka vähän lompakko kärsikin. Ostin samalla muutamia pelejä ja Phantom adapterin. Tilasin myös tuossa 2vko sitten universe biosinkin.

MVS pelejä löytyy Metal Slug 2 ja X sekä Blazing Star, AES pelinä Fatal Fury 2.

Late
03-05-2006, 07:24 AM
Kiitos vaan kaikille, jotka auttoivat minua hankkimaan oikeat osat Neogeoon.

Olen tässä nyt hetken yrittänyt saada tuota toimimaan, mutta ei lähde vielä oikein pyörimään, kuvana on vaan hirveätä värikaaosta samaan tyyliin kuin välillä nintendo 8-bittisessäkin. Pitäisi ilmeisesti putsailla tuota ja olen yrittänytkin, mutta ei ole ollut vielä mitään vaikutusta. Itseasiassa en edes oikein ymmärrä kuinka tuo AES avataan.

Niin Akira_Tekagi olen aina tykännyt pelailla 2d-pelejä ja sen takia olen hankkinut noita vanhempia pelikoneita kuten Nintendo 8-bit, Super Nintendo ja Sega Megadrive. Samalla kun noita vanhoja pelikoneita pelailee niin muistuu lapsuus ja hyvät ajat mieleen. Yhtenä päivänä rupesin pohtimaan, että löytyisikös semmoista pelikonetta, jossa olisi hienompi grafiikka kuin Super Nintendossa, mutta olisi kuitenkin 2d-grafiikkaa ja satuin löytämään NeoGeon googlettamalla. Vuoden sitten pohdiskelin sen ostamista ja tuossa 4kk sitten emulaattorilla testailin muutamia pelejä ja kokeilujen jälkeen ostin sen vaikka vähän lompakko kärsikin. Ostin samalla muutamia pelejä ja Phantom adapterin. Tilasin myös tuossa 2vko sitten universe biosinkin.

En lähtis avaamaan sitä, putsaat cart slotin & ja ff2sen kontaktit

Akira_Tekagi
03-05-2006, 09:03 AM
Tuollainen ongelma johtuu usein myös siitä, että pelikasetti ei ole kunnolla kiinni konsolin kasettipaikassa.

Omistin Super Nintendon 90-luvun alkupuolella, mutta vaihdoin sen myöhemmin PlayStationiin. Neo Geo -pelejä pelasin 90-luvulla MVS-automaateilla, mutta kiinnostuin niistä uudelleen vasta arcade-emulaation kautta. Ostin oman AES-konsolini jo n. 2½ vuotta sitten.

Saatat olla jopa ainoa Phantom-adapterin omistaja koko Suomessa. Kuinka aiot hoitaa Universe Biosin asennuksen?

Shadow Warrior
03-05-2006, 11:21 AM
Eikös sen pysty asentamaan ihan vaan juottamalla piirilevyyn kiinni, juottaa ensin piirilevystä pois sen vastaavan näköisen kappaleen. En ole vielä katsellut mihin tuo juotetaan kun ei ole ollut oikein aikaa tässä armeijan ohella.

En tiennytkään, että se Phantom-adapteri on harvinainen. Luulin että se on melkein jokaisella AES omistajalla kun pelit on niin perhanan kalliita, no oli kyllä adapterikin.

Shadow Warrior
03-05-2006, 12:04 PM
En vieläkään saa tuota toimimaan :blow_top: . Pitää tästä pikkuhiljaa lähteä kohti inttiä, joten enempää en nyt pysty leikkimään tuon vehkeen kanssa. Torstaina takaisin.

gryzor
03-09-2006, 03:03 PM
sarjassa tyhmiä kysymyksiä, pelasin päivällä täällä foorumilla jossakin mäkihyppy peliä ym. mutta en löydä niitä nyt mistään?

viittiskö joku antaa neuvon mistä ne löytyy? tunnin surffailin enkä löytäny niitä mistään :)

Akira_Tekagi
03-09-2006, 03:56 PM
sarjassa tyhmiä kysymyksiä, pelasin päivällä täällä foorumilla jossakin mäkihyppy peliä ym. mutta en löydä niitä nyt mistään?

viittiskö joku antaa neuvon mistä ne löytyy? tunnin surffailin enkä löytäny niitä mistään :)
Arcade-linkki foorumin sivujen alussa olevassa palkissa... :D

gryzor
03-09-2006, 04:05 PM
kiitos avusta! muistaakseni sieltäki katoin mutta en löytäny :D

Akira_Tekagi
03-11-2006, 02:51 PM
Eikös sen pysty asentamaan ihan vaan juottamalla piirilevyyn kiinni, juottaa ensin piirilevystä pois sen vastaavan näköisen kappaleen. En ole vielä katsellut mihin tuo juotetaan kun ei ole ollut oikein aikaa tässä armeijan ohella.
Aiotko asentaa piirin itse? Razoola on asentanut niitä ilmaiseksi miittien yhteydessä.

En tiennytkään, että se Phantom-adapteri on harvinainen. Luulin että se on melkein jokaisella AES omistajalla kun pelit on niin perhanan kalliita, no oli kyllä adapterikin.
En ainakaan muista, että kukaan muu täällä omistaisi sellaisen. Phantom-adapterit eivät ole kovinkaan harvinaisia, mutta ne ovat kalliita.

RockstarRunner
03-13-2006, 03:53 AM
Gunstar Heroes re-released !!! (http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2006/3/11/3139)

Akira_Tekagi
03-15-2006, 03:39 PM
Reiko, tilasin juuri Fatal Fury Specialin ja Art of Fighting 2:en japanilaiset AES-versiot. Saan ne postissa n. 10 päivän päästä.

Reiko
03-15-2006, 07:36 PM
Reiko, tilasin juuri Fatal Fury Specialin ja Art of Fighting 2:en japanilaiset AES-versiot. Saan ne postissa n. 10 päivän päästä.
Sitten minun varmaan pitää tulla pelaamaan niitä :) Sano sitten kun sinulle sopii.

soundnvision
03-16-2006, 02:34 AM
omg, sain juuri Samurai Shodown III:n! (it's about time)
täytyy sanoa että on aivan loistava peli, tosin en vieläkään uskalla sanoa ehdotonta suosikki-shodownia...

nyt cabissa onkin rotaatiossa turfmasters, ss2, ss3 ja ss4. ROXXORZ :D

Late
03-16-2006, 06:35 AM
omg, sain juuri Samurai Shodown III:n! (it's about time)
täytyy sanoa että on aivan loistava peli, tosin en vieläkään uskalla sanoa ehdotonta suosikki-shodownia...

Totta helvetissä se on loistava peli :)

Imo paras samurai shodown, ja syy miksi aikanaan ostin neogeon.

finngamer
03-16-2006, 05:17 PM
Peteä alkoi näköjään himoittaa demoyksikkö. :D

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=28579680

Mutta ole varovainen, vastahuutajallasi on käsittääkseni Suomen suurin Nintendo 64 kokoelma.

viaton
03-17-2006, 06:46 AM
Joo, Jounilla on rojua ja roipetta kuin vilkkilässä kissoja! :lol:
Mm. N64 PAL jutskia. :drool:

Oletko muuten Phantasy Stareja onlinessa pelaillut?
Jos olet niin mikä oli meininki?

En ole vielä ehtinyt viritellä mitään vaikka kaikki pelit ja rauta löytyykin.
Uusia pelikuutioitakin on vasta noin 10 erilaista settiä.... :lol:

Hyvää viikonloppua kaikille! :chimp:

-pete-

finngamer
03-17-2006, 07:38 AM
Oletko muuten Phantasy Stareja onlinessa pelaillut?
Jos olet niin mikä oli meininki?

Koska Broadband-adapterin kerran halvalla löysin, ja PSO:ssa oli se kuukauden ilmainen Hunters Licence, niin olen kyllä yhdet levelit netissä noussut, mutta en mitään sen enempää.

En ole vielä ehtinyt viritellä mitään vaikka kaikki pelit ja rauta löytyykin.
Uusia pelikuutioitakin on vasta noin 10 erilaista settiä.... :lol:

:eek:

Onko mitään harvinaisuuksia, kuten Final Fantasy: Crystal Chronicles Cubea tai Metal Gear Foxhound Cubea?

Minulle on iskenyt päälle Nintendo 64 ohjainten keräilyvimma. Kunhan kaikki tilaamani saapuvat postissa, niin minulta löytyy boksattuina kaikki 6 perusväriä, boksattuna clear-blue (yläosa kirkas-sininen, alaosa kirkas) ja ilman boksia värit Extreme Green ja Atomic Purple (Kummatkin räikeitä läpinäkyviä värejä)

Noita kahta viimeistä ei boksin kanssa erikseen ole koskaan myytykään. Noita on liikenteessä, kun Amerikkalaiset ovat rikkoneet Toys'R'Us-settejään. (Normaali kone, jonka mukana räikeä ohjain)

Ja kaikissa analogit priimakunnossa.;)

viaton
03-17-2006, 07:50 AM
Ihan perussettejä ovat suurin osa tai no on niissä RE4 LE sekä Mario Smash + Double Kart ulkopahvihommeleita sekä platinaa, valkoista mm. mukana mutta Gundam ja muutama muu japsi tulevat lähiaikoina. FF ja HANSHIN TIGER ovat myös kiikarissa.

Mäkin olen muutamia boksattuja (NoLooseStick) N64 ohjaimia hankkinut ja lisää sitten kun pelitili antaa myöden.
Ison lohkon haukkasivat Club Nintendon GC Mario, Luigi ja Wario (NIB) ohjaimet, noi oli vaan pakko saada. Kyllä ne pertskeleen makeita ovatkin. :buttrock:

Nyt kun olen lähtenyt harrastamaan myyntipuoltakin keräilyn keskittämisen myötä niin tuntuu että kaikki vapaa-aika menee pelikuvioissa.
No perkele, HAUSKAAHAN TÄMÄ ON! :D

Akira_Tekagi
03-17-2006, 01:06 PM
Sitten minun varmaan pitää tulla pelaamaan niitä :) Sano sitten kun sinulle sopii.
Ilmoittelen, kun pelit saapuvat. Olin jo hankkimassa FFS:n ja AoF 2:en sijasta Last Resortin Euro-versiota eBaystä, mutta hävisin huudon viimeisen minuutin aikana... :mad_2:

Finngamer, mistä hankit stereo-RGB -kaapelin AES-konsolillesi? (Unohdin kysyä miitissä)

finngamer
03-17-2006, 04:45 PM
Ihan perussettejä ovat suurin osa tai no on niissä RE4 LE sekä Mario Smash + Double Kart ulkopahvihommeleita sekä platinaa, valkoista mm. mukana mutta Gundam ja muutama muu japsi tulevat lähiaikoina. FF ja HANSHIN TIGER ovat myös kiikarissa.

Mäkin olen muutamia boksattuja (NoLooseStick) N64 ohjaimia hankkinut ja lisää sitten kun pelitili antaa myöden.
Ison lohkon haukkasivat Club Nintendon GC Mario, Luigi ja Wario (NIB) ohjaimet, noi oli vaan pakko saada. Kyllä ne pertskeleen makeita ovatkin. :buttrock:

Jep. Nintendo on kyllä kunnostautunut nyt kahden viimeisen konsolin aikana erikoisversioiden ym. tuottamisessa. Aina mukavaa keräilijälle.:D

Uusin ostos, kaksivärinen Mario Kart-ohjain:

http://onfinite.com/libraries/740523/898.jpg

Nyt kun olen lähtenyt harrastamaan myyntipuoltakin keräilyn keskittämisen myötä niin tuntuu että kaikki vapaa-aika menee pelikuvioissa.
No perkele, HAUSKAAHAN TÄMÄ ON! :D

Mitä tarkoitat myyntipuolella? Onko sinulla jokin oma liike tai nettiyritys, vai puhutko vain siitä, että olet hamstrauksen sijasta laittanut jotain omia juttuja huutokauppoihin?

Finngamer, mistä hankit stereo-RGB -kaapelin AES-konsolillesi? (Unohdin kysyä miitissä)

Se tuli koneeni mukana. Ja koneenihan hankin viattomalta, joten hän varmaan osaa vastata.

viaton
03-18-2006, 01:44 AM
Joo, olen alkanut myymään omia ylimääräisiä juttuja pois.
Siinä on ihan tarpeeksi hommaa, rojua on kertynyt varmaan 10 muuttolaatikon verran.
Ei mitään yrityskuvioita, huutokauppaa vaan..

Akira_Tekagi:

Finngamerin koneen mukana tullut piuha on alunperin tilattu Telegamesiltä Englannista.

http://www.telegames.ltd.uk/index.php?cPath=330_79_81&osCsid=1bf7556619d0da1e628ca322ec189f22

Akira_Tekagi
03-19-2006, 06:38 AM
Akira_Tekagi:

Finngamerin koneen mukana tullut piuha on alunperin tilattu Telegamesiltä Englannista.

http://www.telegames.ltd.uk/index.php?cPath=330_79_81&osCsid=1bf7556619d0da1e628ca322ec189f22
Kiitos tiedoista. Saatan tilata itselleni samanlaisen lähiaikoina...

Akira_Tekagi
03-19-2006, 07:07 AM
Finngamer, onko Game Collectors Finlandin sivuille (http://www.gamecollectors.info/) tapahtunut jotain? Olit muistaakseni yksi sivuston ylläpitäjistä.

finngamer
03-19-2006, 04:14 PM
Finngamer, onko Game Collectors Finlandin sivuille (http://www.gamecollectors.info/) tapahtunut jotain? Olit muistaakseni yksi sivuston ylläpitäjistä.

Jep, alhaalla ovat olleet jo tovin.

En tiedä mitä on tapahtunut, olen tässä jo odotellut, että pääsen taas päivittämään Nintendo 64-artikkeliani.

Kaipa kyseessä on vain jotain serveriongelmia.

viaton
03-20-2006, 04:13 AM
Viikon verran jo saitti pois pelistä.
Turhan pitkä aika oli sitten syynä mikä tahansa korjaus/päivitys/palautustoimenpide. :oh_no:

Jos sivustoa päivitetään niin kyllä jonkun näköinen ilmoitus pitäisi vastaan tulla indeksisivulle pöllähdettäessä...
Tai ilmoittaa asiasta edes ylläpitoporukalle.
Jos taas syy on palveluntarjoajassa niin viikon offline on jo suorastaan anteeksiantamatonta.
Minä ainakin vaihtaisin houstaajaa saman tien. :blow_top:

Reiko
03-22-2006, 07:35 AM
Ostin huuto.netistä gamecubelle Medal of Honor Rising Sunin ja se olikin player's choice...:(

viaton
03-22-2006, 07:41 AM
Ostin huuto.netistä gamecubelle Medal of Honor Rising Sunin ja se olikin player's choice...:(

No jos tuota ei ole tuotteen kuvauksessa mainittu niin sitten vaan kauppoja perumaan.

Reiko
03-22-2006, 08:23 AM
Huomautin asiasta mutta pidän pelin itselläni kuitenkin. Saan siitä vielä rahat takaisin vaihtamalla sen toiseen peliin paikallisessa divarissa ;)

viaton
03-22-2006, 10:43 AM

Nesretrossa oli ylläpitäjän ilmoitus siitä että serveri oli nassahtanut.
Pitäisi olla käytössä lähipäivinä jahka DNS-asiat ovat päivittyneet ajan tasalle.

Nyt on käytössä.

Akira_Tekagi
03-24-2006, 02:30 PM
Reiko, tilaamieni pelien (FFS ja AoF 2) saapuminen viivästyy n. 10 päivää. Tilasin ne viime keskiviikkona Japan Games Now -verkkokaupasta, mutta kaupan omistaja saa tilaukseni postitettua vasta tänään sairastumisen takia. Saan kuitenkin korvauksena tilauksen mukana pari ilmaista bonusesinettä.

viaton
03-24-2006, 03:37 PM
.

viaton
03-25-2006, 03:33 AM
Peteä alkoi näköjään himoittaa demoyksikkö. :D

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=28579680

Mutta ole varovainen, vastahuutajallasi on käsittääkseni Suomen suurin Nintendo 64 kokoelma.

:chimp: Hah! Sain tuon!!! :chimp:

Ja eipä ollut hinnalla pilattu kun laitan ylimääräiset pelit kiertoon!

finngamer
03-25-2006, 02:48 PM
:chimp: Hah! Sain tuon!!! :chimp:

Ja eipä ollut hinnalla pilattu kun laitan ylimääräiset pelit kiertoon!

Jep, hyvä hinta. Minä ostin omani satasella, mutta siinä oli mukana koneen lisäksi vain yksi peli, ja ei telkkaria.

Mitkäs noista peleistä on sulle ylimääräisiä?

viaton
03-28-2006, 11:14 AM
Jep, hyvä hinta. Minä ostin omani satasella, mutta siinä oli mukana koneen lisäksi vain yksi peli, ja ei telkkaria.

Mitkäs noista peleistä on sulle ylimääräisiä?

Pokemon Stadium (L) + manual
Lylat Wars (L)
F-1 World Grand Prix (CIB)
Super Mario 64 (CIB)
Mission: Impossible (2 kpl CIB)
Star Wars Episode I Racer (CIB)

Sulla nuo varmaan on ja luussit on moido eiks jeh? :kekeke:
Huutoon menossa jossain vaiheessa kun jaksan / ehdin upata ne.

finngamer
03-28-2006, 11:32 AM
Pokemon Stadium (L) + manual
Lylat Wars (L)
F-1 World Grand Prix (CIB)
Super Mario 64 (CIB)
Mission: Impossible (2 kpl CIB)
Star Wars Episode I Racer (CIB)

Sulla nuo varmaan on ja luussit on moido eiks jeh? :kekeke:

Jep.

Katsopa muuten tätä. Huusin jo itselleni yhden. Ihan helmi!

http://cgi.ebay.co.uk/NINTENDO-WAITING-FOR-ULTRA-64-SEALED-PROMO-T-SHIRT_W0QQitemZ8270881909QQcategoryZ3580QQrdZ1QQcm dZViewItem

viaton
03-28-2006, 11:40 AM
Joo, ihan makee.

Täytyy katsoa kun taas panostan N64:een enemmän lähiaikoina.
Hiljattain olen touhunnut lähes ainoastaan NES/Famicomin:n parissa.

Ai niin, no tulihan se PERKELEEN iso N64 store-arcade-display eilen haettua joten jotain siihenkin liittyvää olen kuitenkin puuhastellut! :lol:
Penteleen siistissä kunnossa muuten on tuo härveli, kuulemma Kuopiosta alunperin. :cool:

soundnvision
03-29-2006, 01:09 AM
jees, sain juuri oman Gameboy Micro Famicomin! :multi_co:

http://www.universo-nintendo.com/files/Imagenes/GB_Micro_Famicom01.jpg

http://www.universo-nintendo.com/files/Imagenes/GB_Micro_Famicom02.jpg

http://static.flickr.com/33/43539857_9c501b107a_m.jpg

http://users.du.se/~gt99tno/photos/famicom_mini/micro_smb2.jpg

Kuvat ei ole omia, mutta tuolta näyttää... luonnossa toki vielä kauniimpi ;)

Reiko
03-29-2006, 07:35 AM
Aika siisti :)

Akira_Tekagi
04-01-2006, 03:40 PM
Reiko, tilaamani pelit saapuivat postissa torstaina. Voit tulla pelaamaan niitä ensi viikon alkupuolella. Sain tilauksen mukana myös tämän ilmaiseksi : http://www.japangamesnow.com/product_info.php?cPath=142_152&products_id=1341

Reiko
04-01-2006, 06:52 PM
Voisin tulla sinne tiistaina ennenkuin pitää mennä 19.30 sinne kouluun. Eli joskus päivällä, vaikka noin neljän-viiden aikaan?

Akira_Tekagi
04-02-2006, 07:00 AM
Voisin tulla sinne tiistaina ennenkuin pitää mennä 19.30 sinne kouluun. Eli joskus päivällä, vaikka noin neljän-viiden aikaan?
Selvä, se sopii minulle hyvin.

finngamer
04-11-2006, 02:57 PM
ÄSSÄT!

13 vuotta on Ässiä kannatettu, ja edellisestä mitalista (pronssi) on aikaa sellaiset 11 vuotta. What a feeling...

gryzor
04-13-2006, 02:39 PM
joo kyllä sen ässille sois tänä vuonna mestaruuden. itse kannatan ilvestä, eipä tarvinnu mestaruutta juhlia tänäkään vuonna :D no ehkä vielä joskus

viaton
04-13-2006, 03:18 PM
Pöh, HIFK on nyt jo lomilla (mistään pronssista ei pelata) eli HPK hoitaa.

viaton
04-22-2006, 12:22 PM
Pöh, HIFK on nyt jo lomilla (mistään pronssista ei pelata) eli HPK hoitaa.

:chimp: :chimp: :chimp: :chimp: :chimp: :chimp: :chimp: :chimp: :chimp:

gryzor
04-22-2006, 02:28 PM
no niinhän siinä kävi että hpk vei, eikä jääny edes selittelyille sijaa. parempi voitti.
mutta ihan viihdyttäviä pelejä oli kaikki, ässätki yritti kaikkensa.

Reiko
04-28-2006, 03:47 PM
Täällä olisi pelikaupassa KoF Maximum Impact PS2:lle käytettynä 10 euroa, eli se pahviversio jossa jonkinlainen bonus-DVD mukana. Onko tuosta pelistä mihinkään, tuliko siitä joku paranneltu Xbox-versiokin Eurooppaan?

Late
04-30-2006, 07:20 PM
Hauskaa Vappua!

:E

1.This forum requires that you wait 60 seconds between posts. Please try again in 12 seconds.

voi vittu :O

viaton
05-03-2006, 10:44 AM
Tulipa hommattua tämmöinen (NIB):

Hanshin Tiger GameCube

http://www.nintendo.co.jp/ngc/hanshinv/photo01.jpg

Niin ruma että se on jo nätti. :glee:

Japsicubeja täytyy saada kyllä vielä useita. Tykkään. :)

Reiko
06-05-2006, 02:56 PM
On muuten ollut melko hiljaista täällä, pitäisi kai vähän aktivoitua ettei menetetä tätä boardia :) Olen pelaillut tässä lähiaikoina Killer7 Gamecubella ja se on melko kiero peli. En uskalla suositella paitsi jos vähän erikoisemmat pelit kiinnostaa, niin tässä sellainen.

Akira_Tekagi
07-13-2006, 07:00 AM
Neo Geo MVS -pelejä + kabinetti (yhteensä 12 ilmoitusta) myynnissä huuto.netissä :
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?status=N&tits=neo+geo&order=R&cat=%25&lcat=X&start=0&num=50

Akira_Tekagi
07-14-2006, 01:30 PM
Suomalaista hulluutta voi nähdä nyt myös USA:n televisiossa :
http://www.spiketv.com/#/shows/dudesons/

Kokeilkaa sivulta löytyvää The Dudesons BoneBreaker- peliä! :lolz:

Reiko
07-14-2006, 05:02 PM
Suomalaista hulluutta voi nähdä nyt myös USA:n televisiossa :
http://www.spiketv.com/#/shows/dudesons/

Kokeilkaa sivulta löytyvää The Dudesons BoneBreaker- peliä! :lolz:
Hyvää mainosta Suomelle :D ...Vai onko?

finngamer
07-30-2006, 08:42 AM
On muuten ollut melko hiljaista täällä, pitäisi kai vähän aktivoitua ettei menetetä tätä boardia :)

Kaipa pitää juu aina toisinaan postailla. ;)

Minulla on ollut Neo-Geo-pelien ostossa pientä taukoa, mutta nyt kun on tulot alkanut vähän nousemaan, niin ostin juuri Huudosta Shock Troopersin ja Neo Bombermanin MVS:lle, ja täältä foorumeilta olen ostamassa AES:n Last Blade 1:tä.

Ostin muuten CD-i:n juuri. :kekeke:

Hyväkuntoinen CIB. Kohta pääsee pelaamaan kaikkia kauheita Zeldoja.:tickled: Ostin eBaysta myös molemmat Dragon's Lairit, kaikki kolme Monty Pythonin interaktiivista sekoilua, interaktiivisen seksitrillerin Voyeur, sekä Viton puhelinpeliohjelmastakin tutun Burn: Cyclen.

Kelpaisi niitä sitten pelailla, mutta valitettavasti Burn: Cycle on näistä ainoa, joka ei vaadi toimiakseen sellaista Digital Video Cartridge-laajennusta. Ja niitä ei kasva puissa.

Tietäisikö vaikka Viaton mistä saada DVCartridge CD-i 450:een?

viaton
07-30-2006, 04:24 PM
Valitettavasti ei ole tietoa mistä moisen mokkulan löytäisit.

Reiko
07-30-2006, 07:47 PM
Kyllä se CD-I oli ihmeellinen kone kun Game Overissa sillä pelailtiin. Vaan oli ne pelit kuitenkin melko surkeita esityksiä. Zeldoistakaan ei ole mitään hyvää sanottavaa kellään joka niitä on joutunut pelaamaan. Sitten Game Overissa vielä pelattiin Jaguarilla, en ole siihen paljoa koskenut mutta onhan se sentään kai parempi kuin CD-I...

TaiDOmi
08-08-2006, 01:50 AM
Omistin Jaguarin tuossa kolmisen vuotta sitten... Kone on aikasta hieno, mutta pelejä ei jaksa kauaa tahkota. Ohjain on myös karmea.

viaton
08-09-2006, 05:22 PM
Mulla oli Jaggekokoelma mutta inspis loppui täysin.

Hävitin n. 35-40 CIB peliä ja useita CIB laitteita.
Vieläpä perkeleellisellä voitolla.

Ikävä ei ole tullut. :lolz:

Reiko
08-10-2006, 05:00 PM
Tulisipa jo Wii. Ei jaksa odottaa. Japanista tilaukseen heti :) No ei, pitäisi kuitenkin ostaa vielä euroversio paikallisia pelejä pelatakseen, ellei se kone ole region free.

viaton
08-10-2006, 05:03 PM
Tulisipa jo Wii. Ei jaksa odottaa. Japanista tilaukseen heti :) No ei, pitäisi kuitenkin ostaa vielä euroversio paikallisia pelejä pelatakseen, ellei se kone ole region free.

Ei ole kiirettä mun puolesta. ;)

Tässä on ihan tarpeeksi kova keräilymeininkihärdelli päällä jo näiden wanhempien kanssa. :lol:

finngamer
08-10-2006, 06:21 PM
Menikö kaikki Jaguar kamat silloin, viaton?

Ajattelin, että ostaisin jostain koneen ja kaksi ainoaa minua kiinnostavaa peliä: Tempest 2000 ja Alien vs. Predator.

viaton
08-11-2006, 02:30 AM
Joo, kyllä ne palttiarallaa meni.

Nuo kaksi mainitsemaasi mulla oli myös, Alien jopa tuplana.
No ne nyt suorastaan revittiin käsistä. :loco:

Akira_Tekagi
08-11-2006, 10:58 AM
Reiko, voit Wiitä odotellessasi tulla ensi viikolla pelaamaan Samurai Shodown V Specialia! Tilasin eilen illalla neostoren viimeisen SSVS:n sensuroimattoman englanninkielisen AES-version! :glee: Tiesin kokeiltuani peliä finngamerin luona edellisessä miitissä, että halusin ehdottomasti saada sen myös itselleni. Saan pelin postissa todennäköisesti ensi viikon puolenvälin tienoilla.

TaiDOmi
08-12-2006, 03:00 AM
Maksoit arvatenkin hunajaa tuosta SSVS:stä? :drool_2:

Late
08-12-2006, 09:20 AM
Onks jengi ylipäänsä ostellut mitään "uusia" neogeopelejä.

Itse ajattelin hommaa Last Blade 2:sen tossa syksymmällä, ehkä viewpointin, mut tossa jälkimmäisessä vähän se hinta hirvittää kun en haluaisi euro/usa -versioon sortua (näyttää tyhmältä hyllyssä jossa kaikki muut pelit on japaninversioita :) )

Reiko
08-12-2006, 01:46 PM
Ensi viikolla en kerkiä mutta sen jälkeen kyllä. Katsotaan sitten, olisi kiva päästä pelaamaan sitä.

Akira_Tekagi
08-13-2006, 07:20 AM
Maksoit arvatenkin hunajaa tuosta SSVS:stä? :drool_2:
Tietysti, mutta SSVS on mielestäni hintansa arvoinen. Pelissä on yhteensä 28 pelattavaa hahmoa (suurin osa koko Samurai Shodown -sarjan hahmoista), joten sen uudelleenpelattavuusarvo on kohdallaan. Pelin sensuroimattomalla AES-versiolla on myös keräilyarvoa, minkä takia sen hinta ei todennäköisesti laske tulevaisuudessa.

Ensi viikolla en kerkiä mutta sen jälkeen kyllä. Katsotaan sitten, olisi kiva päästä pelaamaan sitä.
Selvä. En ole varma, saapuuko peli vielä ensi viikon aikana, koska sain ilmoituksen tilaukseni postituksesta vasta tänään.

finngamer
08-13-2006, 10:54 AM
Onks jengi ylipäänsä ostellut mitään "uusia" neogeopelejä.

Kuten tuossa viime sivullakin jo sanoin, niin AES:lle ostin Last Blade 1:en ja MVS tuli ostettua Shock Troopers ja Neo Bomberman. (Varsinkin Bomberman oli halpa, 40 euroa. Siitä saisi täällä ainakin kaksin-, ehkä kolminkertaisenkin hinnan.)

AES-hyllyäni katsellessa ajattelin kuitenkin pistää yhden pelin myyntiin: Art of Fighting 2. Jos joku täällä haluaa ostaa sen ennen huuto.nettiä, niin kiva.

Euro/USA-versio, eli harmailla "classic"-kansilla. Ihan hyvä kunto kaikin puolin, paitsi cart tray on halkeillut aika paljonkin. Kotelossa ei muuten vikaa. Mukana tietysti englanninkielinen manuaali, ja manuaalin muovipussi.

Ajattelin lähteä liikenteeseen linjalla 50 € shipped.

Reiko
08-22-2006, 08:54 AM
Jes, Animecon on ohi ja hienosti meni. Cosplaynikin sujui täydellisesti (seifuku :D) ja kuvillekin piti poseerata. Akira, sano vain koska sopii niin voin tulla pelailemaan Samurai Shodownia, ei mulla ole tällä viikolla mitään erityistä menoa.

Akira_Tekagi
08-23-2006, 06:54 AM
Akira, sano vain koska sopii niin voin tulla pelailemaan Samurai Shodownia, ei mulla ole tällä viikolla mitään erityistä menoa.
Sain SSVS:n vasta eilen iltapäivällä, koska se oli jäänyt kiinni tullissa. Jouduin maksamaan yhteensä 80 euroa sen lunastamiseksi. :mad_2: Peli oli kuitenkin aivan uudenveroisessa kunnossa ja toimi virheettömästi. Voit tulla poikkeamaan jo huomenna iltapäivällä.

Late
08-23-2006, 12:09 PM
Sain SSVS:n vasta eilen iltapäivällä, koska se oli jäänyt kiinni tullissa. Jouduin maksamaan yhteensä 80 euroa sen lunastamiseksi. :mad_2: Peli oli kuitenkin aivan uudenveroisessa kunnossa ja toimi virheettömästi. Voit tulla poikkeamaan jo huomenna iltapäivällä.

Jos se neostore ei ollut aivan pässi ja oli luokitellut sen lahjaksi + merkannut arvon alakanttiin, olisit vain valehdellut, toimi ainakin meitsille.

Reiko
08-24-2006, 06:53 AM
Kävisikö lauantai-iltapäivä.

Akira_Tekagi
08-24-2006, 12:34 PM
Kävisikö lauantai-iltapäivä.
Sunnuntai-iltapäivä sopisi minulle todennäköisesti paremmin, koska ajattelin käydä lauantaina hoitamassa asioita keskustassa.

Akira_Tekagi
08-24-2006, 01:24 PM
Jos se neostore ei ollut aivan pässi ja oli luokitellut sen lahjaksi + merkannut arvon alakanttiin, olisit vain valehdellut, toimi ainakin meitsille.
Paketin luokittelussa oli rastitettu kohta "Other", mutta taisin tehdä itse virheen sen hinnoittelussa. Neostoresta tilattaessa tilauksen tullausarvon voi määritellä itse, mutta en muistanut tilausta tehdessäni, että paketin tullausarvoa laskettaessa otetaan huomioon myös sen postituskulut, joten ilmoittamani tilauksen hinta ($20) oli todennäköisesti liian korkea. Tullissa virkailija käski minua avaamaan paketin (mukana kuitti, jossa oli tilauksen oikea hinta) heti haettuaan sen varastosta, joten päätin olla rehellinen.

Reiko
08-26-2006, 04:45 PM
Okei, ilmestyn sinne huomenna sitten iltapäivällä.

Akira_Tekagi
08-27-2006, 02:20 PM
Okei, ilmestyn sinne huomenna sitten iltapäivällä.
Sain tekstiviestisi. Ehdin käymään asioilla keskustassa vasta tänään, joten en ollut kotona iltapäivällä. Voit tulla käymään huomenna klo 16 jälkeen.

Akira_Tekagi
09-17-2006, 02:47 PM
Löysin YouTubesta SSVS-videon, jossa näkyvät pelin kaikkien hahmojen overkill-lopetusliikkeet (pituus lähes 11 minuuttia!) :

http://www.youtube.com/watch?v=LnYxJyJgjmI

Late
09-23-2006, 04:49 AM
Onkohan tämä mistään kotoisin

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=38393392

vois melkein piruuttaan huutaa, vois sit myöhemmin tehdä vertailevaa tutkimusta ton ja home cartin välillä :D

Tony_N
09-24-2006, 11:49 AM
anna palaa ;)

En oo tainnu vähään aikaan täällä Suomi osiossa mitään postata... no nyt sitten.

nem
10-14-2006, 12:47 PM
No, onpa hiljaista.

Eihän ketään sattumoisin kiinnosta looset Japsi MVS-kasetit? Haluaisin päästä eroon seuraavista peleistä:

Garou Mark of the Wolves
King of Fighters 99
Last Blade
Real Bout Fatal Fury 2
Samurai Shodown V
Shock Troopers 2nd

Laita sähköpostia, mikäli jokin peli kiinnostaa: samuraiukot(a)gmail.com

Reiko
10-31-2006, 11:05 AM
Vaihdoin DS Phatin DS Liteen :) Taitaa joutaa myyntiin tuo vanha DS. Ei ole ihan niin kirkas näyttö kuin väitettiin (sen piti polttaa silmät) mutta ero DS:ään on kyllä kuin yö ja päivä...

TaiDOmi
11-01-2006, 01:10 PM
Meikäläinen kyllä "yrittää" pärjätä vanhemma DS:n kanssa. Niin paljon eroa ei koneissa sentään ole, että vanha menisi vaihtoon. :p

viaton
11-17-2006, 03:17 PM
Ohhoh, pirusti rojuu mut mainitaan yksi.

64DD Randnet Starter Kit (New In Box).

Nam. :buttrock:

Edit: kuvat myöhemmin kun ehdin.

Tokou
11-18-2006, 05:18 PM
Morjens kaikille!

Tällainenkin foorumi sitten on olemassa. Kivakiva.
Itse aikanaan myin Neo Geon joskus KOF -95:n aikoihin, aika kauan se meidän veljespiirin vapaa-aikaa ehtikin dominoida. Kertokaas paremmin tietävät, onko vieläkään tehty parempaa tappelupeliä kuin tuo FF special oli aikoinaan? Sitä ja AOF 2:sta tuli tahkottua luvattoman paljon. Liikkeet on tietenkin kehittyny hurjemmiksi. Real Bouttia tuli sitten cd-koneella tahkottua ja muutakin, mutta eipä olleet specialin veroisia...

Niin, ja täytyy kehua vielä sillä että olen läpäissyt Magician Lordin kuolematta kertaakaan, ja varpailla pelaten pääsin siinä neloskenttään. Että repikää siitä. Olettekos muuten huomanneet, että youtubessa on noita FFury videoita ja musaa. Vois kuvitella että tuo Akira Tekagi ainakin, kun on nuohonnut noita Samuraipelin lopetusliikkeitä. Itsekin silmäilin ne. Hattorilla oli hauskat x-ray kuvat murskatuista kehon kohdista. Se fatality jossa veri satoi tappajan päälle on toinen huippu. Ja Nakorurun liike oli ehdoton. Sayoooo-naraaaa... Omat Samurai-pelailut jäi jonnekin Shodown kakkosen tuiterille. Oli kyllä loistopeli sekin.

Onkos täällä muuten ketään Jyväskyläläisiä Neo Geon omistajia. Olis hauska nähdä taas vanha kunnon pelikone. Ne vanhat joystickit oli ehdottomia! Uudemmat ei niinkään...

Tokou
11-18-2006, 05:48 PM
Finngamer, pohdit Jaguarin hankintaa parin pelin tähden. Itseltäkin löytyi tuo "ikuisten lupausten kone", ei kyllä kauan vanhentunut käsissäni. Kahteen peliin miellyin: AVP ja Iron Soldier, joista jälkimmäinen tuntui silloin paremmalta. IS:n Insane-tasolla läpäiseminen on taas niitä mukavia haasteita... Pelissä oli ihan kivasti erilaisia tehtäviä, ja itse viihdyin sen parissa aika kauan. Tokko Jaggella muita hyviä pelejä onkaan. Tempestiä en oo ikinä pelannu, klassikko on tietty klassikko. Ei munkaan muistoista kukaan voi ottaa C-64:n Lords of Chaosta ja veljesten huimia kolminpelejä siinä. Taitaa yhä kuulua top viitoseen henk. koht. rankingissa ainaskin FF specialin, Fallout 2:n ja Civilization II kanssa. Ne muistot, ne muistot... :buttrock:

Tokou
11-18-2006, 06:22 PM
No joo, kolmas perättäinen oma posti. Menee monologiksi. Sitä vaan piti sanomani että Neo Geon omistajille täysin välttämätön menoerä on Alpha Mission II ostaminen. Oli huippu ilmestyessään, on sitä yhä. Parempaa ylhäältä käsin kuvattua avaruusräiskintää ei helpolla löydy. Haastava ja loistava. Viewpoint EI tasan tarkkaan ole yhtä hyvä, ja siitä puuttuu kaksinpelimoodi. Last Resort ei pärjää ensinkään vertailussa. Eipä mulla muuta, oli pakko vaan mainostaa etten ole parempaa avaruusräiskintää kuunaan pelannut. Ja jaksaa tahkota pitkään.

Reiko
11-19-2006, 01:21 PM
Tervetuloa foorumille :) Tekisi kovasti mieli ostella taas jotain N64 tai SNES-pelejä tässä Wiitä odotellessa mutta koitan säästää siihen rahaa. Varasin Gamelifestä Wiin ja Zeldan, ja niiden jälkeen poimin jostain myöhemmin RGB-kaapelin ja Wii Playn että saa toisen kapulan. Kai muutkin ostavat Wiin heti kun se tulee?

nem
11-21-2006, 02:03 AM
Viewpoint EI tasan tarkkaan ole yhtä hyvä, ja siitä puuttuu kaksinpelimoodi.

Muistaakseni MVS-moodissa on kaksinpeli, joten Universe Bios olisi tässäkin tapauksessa hintansa väärti.

Mitä tulee Alpha Mission II:n paremmuuteen, niin siitä en jaksa nyt väitellä. Miksi pitäisi, kun kaikki me muut tiedämme, että Viewpoint on parempi peli :p

nem
11-21-2006, 02:09 AM
Tuplapostaus, mutta päivitänpä samalla tämän:

Eihän ketään sattumoisin kiinnosta looset Japsi MVS-kasetit? Haluaisin päästä eroon seuraavista peleistä:

MYYTY Garou Mark of the Wolves
King of Fighters 99
Last Blade
Real Bout Fatal Fury 2
MYYTY Samurai Shodown V
MYYTY Shock Troopers 2nd

Tokou
11-21-2006, 07:56 AM
[
Mitä tulee Alpha Mission II:n paremmuuteen, niin siitä en jaksa nyt väitellä. Miksi pitäisi, kun kaikki me muut tiedämme, että Viewpoint on parempi peli :p[/QUOTE]

Makuasioista ei kai pitäisi kiistellä, ja onhan Viewpoint todella loistava peli. Vai luuletko että minä sen huvikseni läpi pelasin? Ei, kyllä kysymys oli vankasta vakaumuksesta nähdä tuo Viewpointin loppudemo, joka varmaan on hienoudellaan sinunkin pääsi sekoittanut :D. Alpha Mission II ikiaikaisena ystävänä koin Viewpointin kuitenkin lähinnä hienona haastajana, joka ei aivan yltänyt mestariksi. Mutta meillä on kaikilla oma pelihistoriamme ja omat mieltymyksemme. Jostain syystä tosin Viewpointin "monipuolinen" pääkalloloppuvihollinen on syöpynyt tajuntaani lähtemättömästi. Oletan että olet itse pelannut Aso II:n lävitse?

finngamer
11-29-2006, 03:07 PM
Kertokaas paremmin tietävät, onko vieläkään tehty parempaa tappelupeliä kuin tuo FF special oli aikoinaan?

No, jos et ole sitten noiden aikojen tutustunut tarjontaan, niin kyllä ihan yleisesti parhaimpina pidetään Garou: Mark of the Wolvesia, Last Blade 1 ja 2:ta. KoFit tietysti ovat menneet eteenpäin 95:stä, suurimmat valopilkut ovat 98, 2002 ja 2003.

Ja itse pidän V Specialia parhaimpana Samurai Shodownina, mutta tuollaiset sinun vuosikertaasi olevat pelaajat eivät sitä kyllä kakkosen kustannuksella usko.

Mutta sellaista fanipoikaa ei kyllä taida olla, joka FFS:ää edelleen parhaimpana pitäisi.

Sitä vaan piti sanomani että Neo Geon omistajille täysin välttämätön menoerä on Alpha Mission II ostaminen. Oli huippu ilmestyessään, on sitä yhä. Parempaa ylhäältä käsin kuvattua avaruusräiskintää ei helpolla löydy.

Öööhhh... Mikäs on viimeisin shmuppi mitä olet pelannut? Kyllähän sen jälkeen on tullut Radiant Silvergunia, Ikarugaa ja pari DoDonPachiakin... Ja tusina muuta Saturn ja Dreamcast shmuppia.

Ja kun mainitsit Last Resortinkin, niin sittenhän mukaan pitää laskea vertikaaliset shmupitkin. Gradius V on paras uusista ja Thunder Force IV on paras vertikaali ikinä.

MYYTY Garou Mark of the Wolves
King of Fighters 99
Last Blade
Real Bout Fatal Fury 2
MYYTY Samurai Shodown V
MYYTY Shock Troopers 2nd

Minä en tarvitse, mutta serkulle voisi kelvata. Mitäs hintaa pidät noilla kolmella, siis erikseen lueteltuna?

Tokou
11-30-2006, 08:16 AM
Joo, onpa aika älyttömän moni peli jäänyt pelaamatta viimeisen kymmenen vuoden aikana. Taidan olla vähän ulkona nykymenosta. Laitan nuo mainostamasi pelit korvan taakse ja testaan ne jahka mahdollisuus ja aika antavat myöten. Ja kaikki pelivihjeet yleensäkin otan kiitollisna vastaan. Pitäis varmaan ensin keskittyä tuo gradu loppuun saattamaan... Yllätys yllätys, siinäkin tutkimuksen kohteena on peli. :D Tosin lukemaan opettava sellainen.

Thunder Force IV jos noin jumalainen on niin sen etsin käsiini ensi töikseni. Saturnus taitaa jostain komerosta vielä löytyä, joten ehkäpä haen jotain uutta sillekin. Garou: Mark of the Wolves täytyy pistää harkintaan, katselinkin siitä jotain netistä. Jostain syystä ajatus Geesen ja Terryn liikkeitä yhdistävästä Rock Howardista ei vain huvita. Vaikkakin ajatus siitä että hyväsydäminen mies ottaa verivihollisensa lapsen kasvatettavakseen on minusta itsessään hieno. Samurai Showdown 5 taitaa sitten olla myöskin kiintoisa tutustumisen kohde. SS 2:een en lähde erikseen vertailemaan. Tosiasia on että SS 2 ja KOF -94 olivat aikanaan sellaisia pelejä joita odottelin poikasena ehkä innokkaammin (ja kauemmin) kuin mitään muita pelejä sitä ennen. Ja SS 2 muistot ovat kauniita. Sitä kun piti itse löytää lähes kaikki piilotetut erikoisliikkeet. Hanzon näkymättömyyden löytäminen oli hieno juttu. Kuinka moni täällä on muuten luonut pelien takia silmäyksen historian kirjoihin? Itse etsiskelin tietoa Amakusasta, Hattorista ja Fuumasta aikanaan. Ja Haohmarun esikuvasta kertovan Musashinkin luin. Tuo opus löytyy kuulemma about joka japanilaiskodista.

Jos kohta FF special on tippunutkin nykyfanittelijoiden kärkikastista, piti tuo peli sisällään kaiken olennaisen; pelattavuus on huippuluokkaa, visuaalisesti ihan riittävä ja hahmoja + liikkeitä riittävästi. Kaiken kukkuraksi piilotettujen erityisliikkeiden osaamisenkin jälkeen tuli vuosien jälkeen yllätyksenä Big Bearin super drop kickin voima parhaimmillaan (D-nappi pohjassa lähes koko pelin ajan). Osoitus siitä ettei ole tullut aikanaan kovinkaan hanakasti valmiiksi purtua tietoa hankittua eri lähteistä... KOF:fien suhteen on hyvä tietää mitkä niistä tosiaan ovat erityisen hyviä. Ei kai niitä kaikkia jaksa läpi kahlaamaan. Vuodesta -96 alkaen kun noita on kertynyt muutama.

Kysynpäs tässä huvikseni liittyen kultaisiin muistoihin, että mitä sellaisia muksuna löytämiänne arcade-pelejä on, jotka ovat jättäneet teihin aikanaan syvän vaikutuksen ja addiktisen halun pelata tuota peliä. Itsellä näitä löytyy ainakin Donkey Kong, Mikie ja Western Express näin alkajaisiksi. Minun onneni on ollut elää lapsuutta/nuoruutta aikana jolloin pelien kehitys on ollut huimaa. On kyllä sanottava, että ennen vanhaan kun grafiikat oli mitä oli, pelintekijöiden tuli käyttää ehkä enemmän nokkeluutta pelien teossa, joten ei ihme että monien nykypelien esikuvat ovat vanhoilta ajoilta. Yie-Ar Kung Fu taitaa olla kuolematon tappelupelien esikuva. Ainakin kaikki myöhemmät tappelupelit tuntuvat pysyneen tällä linjalla poikkeuksena niistä kerrasta poikki-karatepeleistä.

Toinen kysymys vielä olisi jos riittää intoa vastata, eli mitä pelejä te itse olette odottaneet kaikista eniten/suurimman kiihkon vallassa. Omat tulikin jo mainittua, joskin lisätään tuohon vielä Neo Geo:n saapuminen (Riding Hero pelin kanssa) alun alkujaan ylipäätään. Hauska oli rontata sitä postista joskus 13-vuotiaana innosta puhkuen. Isoveli perkule kuitenkin pelas sillä ekana :blow_top: .

Late
12-01-2006, 02:19 PM
Samurai Shodown III on paljon parempi peli kun v tai special vaikken ole niitä kokeillutkaan, ne perustuvat kumminkin IV:seen joka on aika kökkö peli, ainoa syy miksi omistan sen on että omaan koko sarjan (SNK:n Samurai Shodownit siis, Playmore voi mennä ojaan kuolemaan :D )

Ja joo, tervetuloa :)

finngamer
12-01-2006, 05:59 PM
Samurai Shodown III on paljon parempi peli kun v tai special vaikken ole niitä kokeillutkaan, ne perustuvat kumminkin IV:seen joka on aika kökkö peli

Niin no, muiden mielestä (eli äänestyksissä) III on yleensä se viimeinen. No, ehkä ykkösen jälkeen.

Mielipiteitä tietysti saa olla, mutta niillä vain ei pahemmin ole painoa jos et kerran ole V:tä ja erityisesti V Specialia pelannut.

V:ssä on paljon uudistuksia IV:hen verrattuna ja Specialissa on vielä viilailtu tasapainoa. Niiden haukkuminen vain niiden kustantajan takia (nehän eivät ole edes SNK Playmoren tekemiä, vaan Yukin) on aika tyhmää.

Late
12-01-2006, 06:17 PM
Niin no, muiden mielestä (eli äänestyksissä) III on yleensä se viimeinen. No, ehkä ykkösen jälkeen.

Mielipiteitä tietysti saa olla, mutta niillä vain ei pahemmin ole painoa jos et kerran ole V:tä ja erityisesti V Specialia pelannut.

V:ssä on paljon uudistuksia IV:hen verrattuna ja Specialissa on vielä viilailtu tasapainoa. Niiden haukkuminen vain niiden kustantajan takia (nehän eivät ole edes SNK Playmoren tekemiä, vaan Yukin) on aika tyhmää.

Maa-ilman nopein baarikeikka ja bäkkiin himaan.

Arvasin että joku tartuu koukkuun, lmao, kummaa sinäänsä että jäbä _ei_ anna mitään arvoa toisten ihmisten kokemukselle kyseisistä peleistä? Kehtaisin väittää että olen käyttänyt aikaa 1p ja omg! 2p -modeissa voidakseni sanoa jotain niistä. Sisäpaisti mitä vitun väliä jollain suosituimmuusäänestyksillä on?? Enkä missään vaihessa haukkunut niitä pelkän kustantajan/softakehittäjän takia, vai???

Ja toukoulle kyllä, olen tutustunut ss:än taustoihin ja onhan se Musashin "Book Of Five Rings" tossa kirjahyllyssä.

*edit* Ja joo, "nillä ei ole kauheasti painoa jos et ole pelannut xxblahblahia",sairas läppä alunperinkin imo tietty! yhtä paljon niillä on painoa, kun kenen tahansa muun mielipiteillä? Jos olisin vittumainen sanoisin että älä puhu asioista mistä et tiedä yhtikäs mitään, mutta samaa paskaa kaikki tyynni, rauhaa!

finngamer
12-02-2006, 06:10 AM
kummaa sinäänsä että jäbä _ei_ anna mitään arvoa toisten ihmisten kokemukselle kyseisistä peleistä?

Sisäpaisti mitä vitun väliä jollain suosituimmuusäänestyksillä on??

Mietihän nyt ennen kuin kirjoitat mitään. Minähän NIMENOMAAN annan arvoa ihmisten kokemuksille. Ja ihmisten KOKEMUSTEN pohjalta III on sarjan huonoimpia.

Enkä missään vaihessa haukkunut niitä pelkän kustantajan/softakehittäjän takia, vai???

Niin, jos saivarrellaan, niin et ole haukkunut, koska et kustantaja-ennakkoluuloiltasi ole siihen asti edes päässyt.

yhtä paljon niillä on painoa, kun kenen tahansa muun mielipiteillä?

Ei, valitan, mutta lause "Samurai Shodown III on paljon parempi peli kun v tai special vaikken ole niitä kokeillutkaan" on mielipiteenä arvoton.

Tokou
12-02-2006, 08:44 AM
Jos SS III onkin äänestyksissä ollut viimeinen, ei sekään aivan huono voi olla jos on oman faninsa löytänyt. Ja eikös taiteilijat sano, että jos yksikin pitää siitä niin se kannattaa tehdä. Tällä kertaa tuo yksi on Late. :lolz: Itse olisin taipuvainen kokeilemaan niitä neogeoistien parhaimmiksi äänestämiä kuitenkin ensin, ihan ajankäytöllisistäkin syistä. Tosiasia tietenkin on että kullakin on omat fiilistelyt olleet eri pelien suhteen. Ihan oikea meininkihän se on puolustaa omia lemppareita, vaikka ne ei enää äänestyksessä pärjäiskään. Toisaalta se vastustaja pitäisi tuntea sanoi Sun Tzu...

Sarjojen huonoimmista puheenollen, oletanko oikein että AOF 3 on sysätty syvälle pelaajien piilotajuntaan tukahdetuksi muistoksi, joka pääsee tietoisuuteemme symbolisessa muodossa lähinnä unikuvien (erit. painajaisten) kautta. Pitäisi saada aikaan kansanliike joka vaatii uuden AOF 3:n tekemistä. Eihän se ykkönenkään mikään ihmeellinen ollut, mutta sen kakkosen jälkeen ei saisi tuolla tavalla enää taso tippua.

Late
12-02-2006, 09:07 AM
Täysin eri mieltä, Aof 3 on helvetin hieno peli, hyvin aliarvostettu ja imo sarjan paras. Aina sillon tällöin kaduttaa että myin sen pois lähinnä sen takia että kevyt sunfade selkämyksessä vitutti niin pahasti :emb:

finngamer
12-02-2006, 06:08 PM
Jep, AOF 3 on sarjan paras peli minustakin.

Näin nämä mieltymykset menevät. :)

nem
12-22-2006, 03:47 PM
Minä en tarvitse, mutta serkulle voisi kelvata. Mitäs hintaa pidät noilla kolmella, siis erikseen lueteltuna?

Se meiliosoite oli siinä ihan syystä. En minä tänne eksy kuin vahingossa ;-)

King of Fighters ja Last Blade 40e/kpl
Real Bout Fatal Fury 2 45e

Meiliä tänne: samuraiukot (tiedät kyllä) gmail.com

Late
01-29-2007, 08:45 AM
Onpas täällä hiljaista :D

Ostin Kof 97`n tossa viime vuoden puolella kun rupesi koffittomuus häiritsemään.

Ihan hyvä diili, kuus kybää postikuluineen eikä jäänyt tullin haaviin, tuli taas kostettua monopolille. Ihan asiapeli, ollut tota koulua senverran ettei ole päässyt syventymään paremmin, mut nyt alkaa taas kevätlukukaudella laiskottamaan niin kai tässä pääsee vielä pelailemaan.

Sepeh
02-05-2007, 06:56 AM
Sain tuossa ostettua ensimmäisen Neo Geo AES:ni, 175e sisältäen postikulut Japanista. Paketissa tuli mukana kaikki, mitä alkuun tarvitsee, lukuunottamatta toista ohjainta, joka pitää tulevaisuudessa hommata. Muistikortti sisältyi myös pakettiin. Pelejä ei kuitenkaan tullut mukaan, kun rahatilanne ei ole mikään paras mahdollinen. Täytyy kuitenkin nyt pistää rahaa säästöön johonkin isompaan hankintaan. Olen miettinyt jotain uudempaa King of Fightersia tai muuta tappelupeliä, ehkä jopa Garouta, mutta siihen saisi sitten säästää pitemmän aikaa.

Olen tietysti aikaisemmin tutustunut Neo Geon pelitarjontaan muilla pelikonsoleilla, esim. Metal Slugit ja kymmenet AES:lta löytyvät tappelupelit. Tappelupelit ovat lähellä sydäntä ja myös shoot 'em upit, tosin niitä ei pahemmin Neo Geo AES:lle ja ne mitä löytyvät ovat aikalailla hinnoissaan.

viaton
02-07-2007, 04:22 PM
Kas, tervetuloa Sepeh.

Garouta jos meinaat niin perkeleesti saat pulittaa mintistä.
RockstarRunner taisi joskus myydä sellaista, siis täällä kotosuomessa.
Enpä tiedä onko mennyt jo?

AES ei mulle koskaan iskenyt.
Oman AES settini myin pois jo aikoja sitten ja ei ole kyllä yhtään kaduttanut mutta makuasia.
MVS on mun juttu.
Onnistuin aikoinaan hankkimaan aidon SNK:n (MV19SC-0) kabinetin jossa on 19" monitori ja 4-slot emo + muistikorttipaikka.
PAF:n toimitusjohtajalle tuo oli joskus maahantuotu, lähes pelaamaton aparaatti.
Meikäläisen kabinetin kuva on julkaistu täällä http://www.hardmvs.com/xml/jpn/jpCabs.htm
Saitin pyörittäjä ei ollut kuullut aiemmin että jollakin olisi tuollainen saatika sitten Suomessa!
Kolmas kaappi ylhäältäpäin on mun.
Pienikokoinen, ei vie liikaa tilaa.

MVS-kittejä on kertynyt n. 40-50 kpl.
Kyllä välillä tulee yökaudet paukuteltua sormenpäät hellänä. :lol:

Sepeh
02-08-2007, 03:24 PM
MVS olisi tietysti enemmän kiinnostanut ja olisin ollut valmis panostamaan yli 500e arcadekabinettiin, jossa jammatuki ja mahdollisuus hommata adapteri, millä pelata Neo Geo MVS:n pelejä. Kämpän ovesta olisi vielä mahtunut yksi ehdokas sisään, mutta sille tarkoitettuun huoneeseen ei sitten mahtunut. Tyssäsi koko homma sitten siihen. Enkä kuitenkaan mitä tahansa yksilöitä olisi huolinut, realgames.orgissa se 500e maksava olisi kelvannut. Ehkä joskus tulevaisuudessa tulee myös MVS hankittua, kunhan vain pääsen muuttamaan isompaan kämppään ja loistava ostotilaisuus tulee eteen. Paljonko tuo MVS:si maksoi aikoinaan, jos saa udella?

Kalliiksi tämä AES:n keräily tosiaan tulee, mutta keräilyllä on suuri osansa siihen, muuten en tähän hommaan ryhtyisi.

viaton
02-08-2007, 04:42 PM
700e maksoin cabista aikoinaan, luovutettiin täysin huollettuna.
Muutama peli tuli mukaan. :)

Late
02-09-2007, 04:53 AM
@ viaton : noihan oli ihan stanu kabinetteja, muistaakseni jokaikisessä (Ainakin Kampin, Itiksen ja Tapiolan) pelikaanissa oli nimenomaan tonmallisia mvs:iä.

Ja motwista älä maksa yli kolmea hunttia.

viaton
02-09-2007, 04:56 AM
Kappas vaan, oliko ihan samoilla tarroilla ja muutenkin täsmälleen sama malli?
Jos oli niin minneköhän lienevät valuneet...

Late
02-09-2007, 12:03 PM
Tarroja en voi muistaa kun siitä on niin kauan aikaa mutta malli oli melkolailla samannäköinen.

Minne ne meni, ei voi tietää. Ray on kumminkin valtion yritys niin niiden tyylisesti varmaan myyty bulkkina ulkomaille.

*korkkaa bissen*

hauskaa viikonloppua ! :)

Sepeh
02-22-2007, 01:37 PM
Tällä viikolla se sitten saapui. Yllätyksenä itse pelikonsoli oli aivan koskematon. Kunto yllätti täydellisesti.

Vielä, kun jonkun pelin saisi hommattua. MOTW:sta olen ajatellut maksavani n. 350$.

Joel-san
04-17-2007, 09:54 AM
Täytynee tänne sitten kirjoitella ensimmäinen viestini, kun en voi luoda uusia topikkeja (vielä?). Eli terve vaan! Uuden harratuksen parissa ollaan finngamerin johdatuksen ansiosta. Tällä hetkellä löytyy neljäslottinen MVS ja kolme peliä: Garou, King of Fighters ’96 ja Metal Slug 2. Olin luomassa topikkia tuonne Boot or No Boot –alueelle, koska KoFin aitous pitäisi tarkistaa.

Late
04-18-2007, 10:56 AM
Tervetuloa vaan tänne sekavaan joukkioon :D

Joel-san
04-18-2007, 04:32 PM
Kiitoksia vain. Sain jo tosiaan tuon piraattitarkastuksen tehtyä kaappamalla toisen tyypin topikin. Aidoksi paljastui. Jos kiinnostaa nähdä, niin kliketi-klik vaan tästä (http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?p=2235953#post2235811).

MVS:ni on tarkoitus joskus tulevaisuudessa sijaita omatekemässä kabinetissa, mutta aluksi rakentelen vain supergunin sille. Kunhan pääsen alkuun ja saan viimeiset opiskeluun liittyvät raportit tehtyä (amiksen viimeistä vuotta opiskelen) niin kirjoitan projektin eri vaiheista ja etenemisestä aiheen. Tikut, napit ja muu tarvittava rauta on jo tilattu Starcabista (http://www.starcab.net/), muttei ole vielä postitettu, koska joistakin tavaroista heillä on pulaa.

finngamer
04-19-2007, 02:49 AM
Terve Joel.

Laita sitten aina heti kuvia, kun olet jotain rakentanut. Kuinka pian uskot, että pääset pelaamaan ensimmäiset pelisi?

Yllätyitkö, kun täällä oli suomalaisille oma keskustelualue?

Joel-san
04-19-2007, 10:09 AM
Laita sitten aina heti kuvia, kun olet jotain rakentanut. Kuinka pian uskot, että pääset pelaamaan ensimmäiset pelisi?Joo. Of koors. Taidan jopa lainata isältäni digiä, koska minun omani on luokkaa lelukamera. Luulisin, että viikon parin päästä pääsen ainakin käynnistämään tämän vehkeen. Siihen vielä päälle muutama päivä, niin enköhän ole saanut nikkaroitua jonkinnäköisen väliaikaisen paneelin ohjaimille. Sitten kutsun kaverin kylään, juomat hupenee ja nyrkit heiluu (pelissä vaan).

Yllätyitkö, kun täällä oli suomalaisille oma keskustelualue?Kyllä. Me suomalaiset tunnumme pesiytyvän helposti ulkomaisille foorumeille. Aikaisemmin olen törmännyt tähän ilmiöön eräällä Fallout–foorumilla, jossa oli huomattava suomalainen vähemmistö, mutta luulin sen olevan vain poikkeus.

Tony_N
04-22-2007, 03:26 PM
Törmäsin Metal Slug 6seen.
Kalliossa päin semmone baari ku joku Mascotti, siellä yläkerrassa Sega Rally masiinoiden vieressä Naomi kabinetti jossa se pyöri.

:spock: :)

Reiko
04-22-2007, 04:41 PM
Tosiaan yleensä ei ole mitään virallista suomifoorumia, korkeintaan ruotsalaisille jos pohjoismaista jollekin pitää antaa. Kesällä Wiin VC:hen tulee NeoGeo-pelejä, luultavasti ne on 900 pisteen hintaisia. Katsotaan josko jotain mielenkiintoista tulisi :)

finngamer
04-23-2007, 04:39 PM
Törmäsin Metal Slug 6seen.

Juu, ja minä törmäsin siihen Turussa kylpylä Caribian pelihuoneessa.

WoeIsYou
05-09-2007, 01:30 PM
Terse! Päätin itsekin liittyä joukkoon tummaan. (Kamalia hymiöitä muuten, näin aluksi. Kai niihin kuitenkin tottuu!)

Suorastaan shokeeraavaa, että tämmöiseltä pelihurujen palstalta löytyy oma suomalainen nurkkansa. Mitä se kertoo meistä kansana? Hullujahan me, ihan selkeästi. :p

Painiskelin tuossa pitkään Neo Geo CDZ:n ja AESin välillä. MVS ei niinkään kiinnostanut, kun omasta hytistä ei tilaa laitteelle löydy ja consolizedina olisi vaatinut jonnin verran vaivaa.

Neo CD/CDZ:ssä olisi ollut hyvänä puolena haluamani Puzzle Bobble (pitääpi katsoa, saako tämän adapteroitua), mitä AESilla kai ei ole, mutta sitten esimerkiksi Last Blade 2 on kivuliasta pelattavaa pitkien lataustaukojen ansiosta. :blow_top:

Päädyin sitten AESiin ja tilasin semmoisen Hit-Japanista aika lailla ex tempore! Voi olla, että pelien hankkiminen tulee maksamaan pidemmällä tähtäimellä enemmän, mutta vehjas on halvempi laittaa pelikuntoon enkä ainakaan tule kärsimään CD-aseman aiheuttamista lataustauoista. Voitto! Ja lisäähän ne isot kasetitkin virtuaalipippelikerrointa. ;) Muuntajat sun muut pitää vielä tosin ostaa.

Laitteen mukana tulee ilmeisesti Fatal Fury Special, josta on hyvä lähteä liikkeelle. Mitäs pelisuosituksia löytyy ihmisten hintoihin? Mahdollisia pelejä listalla olisi joku SamSho (IV:ta tai V:ta himoitsen :drool_2:), Last Blade, joku shmuppi (Blazing Star?). Mitäs muuta löytyy? Löytyykö esimerkiksi jotain muikeita beat-em-uppeja?

finngamer
05-10-2007, 11:36 AM
Tervetuloa. :)

Joo, on se ihan eri meininki pitää kädessä ekaa kertaa Neo-Geo kasettia, kuin jotain CD:tä.

SamShosta sun pitää ehdottomasti hommata kakkonen, se on hinta-laatusuhteeltaan kevyesti Neo-Geon paras peli.

Shmupeista parhaat on Blazing Star, Pulstar ja Viewpoint. Vähän vain ovat tyyriitä AES:lle, ehkä joku Last Resort voisi pitää pahimman nälän poissa.

Scrollaavia beat-em-uppeja ei pahemmin löydy, ehkä paras on Sengoku 3.

Tuosta vasemmalla olevasta palkista löytyy arvosteluja ja screenshotteja, niistä kyllä saa ideoita pelien hankintaan. Ja käy myös osoitteessa www.neogeoforlife.com, siellä on jokainen peli arvosteltuna, mukana runsaasti kuvia.

Late
05-11-2007, 09:24 AM
Hyviä kohtuuhintaisia pelejä: Samurai Spirits I-III, Last Blade, Koffit 94-99. Euro/Jenkki Viewpoint, Real boutit.

Itse olen lähinnä pelaillut noita tappelupelejä niin en osaa beat`em upeista tms niin sanoa.

*edit*

Joo komppaan edellistä, Last Resort on kohtuuhintainen ja ihan ok r-typemainen shootteri.

TaiDOmi
05-28-2007, 01:31 AM
Olettekos selvinneet aina ilman tullimaksuja, kun olette tilanneet Neo Storesta? Himoittaisi pitkästä aikaa tilata pelattavaa myös Neolle... Nyt kun on töitäkin. :drool_2:

Mikä olisi mielestänne paras ostos näistä: Matrimelee, SSV vai SVC?

Sepeh
07-17-2007, 04:45 AM
Sain sitten vihdoinkin ostettua Garou: Mark of the Wolvesin AES:lle, lopulliseksi hinnaksi tuli 350$, joten ei nyt mikään aivan mahdoton. Ainakin omasta mielestäni yksi halvimpia hintoja, millä olen MOTW:n nähnyt menneen. On muuten kallein hinta, mitä olen maksanut mistään pelistä. Metal Slugit varmaan tulevat olemaan vielä kalliimpia.

TaiDOmi, Matrimelee on ainoa, mikä löytyy omasta kokoelmastani. Voin todellakin suositella sitä. En kuitenkaan usko sen olevan aivan yhtä loistava kuin kaksi muuta mainitsemaasi peliä, tosin halvimmaksi Matrimelee tulisi varmasti. SSV tarkoitat varmaan Samurai Shodown 5? Itse sijottaisin noista kolmesta mieluiten rahani siihen.

Warlord
08-11-2007, 06:27 PM
perkeles.. tuli taas pitkästä aikaa eksyttyä tänne foorumeille. MVS rautaa löytyy 4-slot emon+supergunin + n. 15 pelin verran. Ohjaimien virkaa toimittavat Neo-Geo CD:n padi ja joystick, niillä on suht. hyvin pärjäilty. Lisää kamaa taas joskus hankintalistastalla, kunhan raha-/aikatilanne antavat myöten.

nem
10-15-2007, 03:43 PM
Hiljaista ..

Tuli satsattua muutamaan jamma-levyyn ja vuorostaan Neo-tavara joutaisi pois. Tarjolla olisi alkuperäisinä Euro MVS -kasetteina Blue's Journey ja Spin Master sekä 4-slottinen lankku. Mikäli kiinnostaa, sähköpostia tänne: samuraiukot (tiedät kyllä) gmail.com

Late
10-18-2007, 04:40 AM
Joo täällä on ihan pirun kuollutta. Itsellä pitänyt kiirettä koulun kanssa, parin viime vuoden laiskottelu kostautuu. :D

Noi finn ja kumppanit kai piti aiemmin jotain tapaamisia jne, itse en ehtinyt yhteenkään, mutta nekin on kai nyt säästöliekillä.

Eikä tällä opiskelijabudjetilla juuri mitään uusia home cartteja hankita.

Akira_Tekagi
12-06-2007, 12:00 PM
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!